To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Wymiana oleju w skrzyni (manualnej)

Uwex - 03-12-2010, 12:31
Temat postu: Wymiana oleju w skrzyni (manualnej)
Zastanawiam się nad wymianą oleju w skrzyni (benzyna 1.8). Nie żeby jakieś problemy , ale Lancer ( ja też ) lubi wysokie obroty i nie zaszkodzi , żeby skrzynia miała porządny olej . Fabryka leje olej w specyfikacji GL-3 ( taki ) . Z pewnością chodzi o oszczędność . Mam zamiar wlać olej o specyfikacji GL-4 - ma dużo lepsze właściwości smarne i lepiej wytrzymuje większe obciążenia . Myślę o tym oleju . Jestem fanem Shella , więc ... Ale wcale nie dyskredytuję innych marek - jeśli ktoś wie o oleju np. dedykowanym do japońskich skrzyń , to jestem otwarty . Wydatek rzędu 100 zł na wiele lat chyba warto ponieść . Oczywiście poczekam z tym na lepszą pogodę - chyba dopiero na wiosnę .
MichalRej - 03-12-2010, 13:25

Ja też myślałem nad zmianą oleju w skrzyni... tylko nie bardzo wiedziałem jak się do tego tematu zabrać... :?
W sumie jeśli ten olej który podałeś uzyska również aprobatę innych to ja też
zaaplikuję go w swoim samochodzie... :)

No i w sumie ja też mam zaufanie do marki Shell...
Sam nie wiem dla czego ale zawsze jakoś byłem związany z tą marką jeśli chodzi o paliwo czy oleje...

Zbigi - 03-12-2010, 18:06

Ciekawe co będzie z gwarancją na skrzynie jak padnie (nie z winy oleju) z wady materiałowej jakiegoś elementu. To teoretycznie może się zdarzyć w każdym aucie każdej marki. Nawet jak się zleci to ASO to dokonają wpisu, że to na życzenie klienta i z jego olejem.
Tak samo jest z olejem do silnika. Wleją każdy, który im przyniesiecie (klient nasz pan niech będzie szczęśliwszy). Tylko odnotują, że olej był klienta. W razie zatarcia silnika założę się, że będą kłopoty z naprawą na gwarancji. W końcu po coś odnotowują,że olej był od klienta.

Uwex - 04-12-2010, 08:33

Zbigi - ASO nie może Ci narzucić jaki olej będzie w Twoim aucie , oczywiście pod warunkiem , że ten który będziesz chciał spełnia normy podane przez producenta auta . W instrukcji obsługi Lancera nie jest napisane , że np. do silnika leje się olej takie to a nie innej firmy - podają tylko specyfikację którą on musi spełniać i tyle . ( + oczywiście przebiegi między wymianami ). Co do skrzyni - co ciekawe w poprzednich modelach Lancera Mitsu zalewało ją olejem o specyfikacji GL-4 ! Jak już nieraz było tu pisane zaczęli oszczędzać ( za to cena auta atrakcyjna ) , więc chcę dołożyć tę stówkę do ceny auta :wink: No i wcale nie muszę tego robić w ASO - prawda ?
Radassss - 04-12-2010, 11:15

Zybi moje ASO nie odnotowuje ze przyjezdzam ze swoim olejem silnikowym, sprawdzaja tylko czy jego normy sa adekwatne do zalecen z instrukci, a tak na martginesie ten co leja w serwisie u mnie nie spelnia :D

ASO marki oleju nie moze narzucic ale typ juz tak (nie tyle ASO co instrukcja czyli producent ASO to sobie moze narzucac plaszcz na plecy jak chce :D , nie maja nic do gadania jesli chodzi o marke srodku smarnego jaki sie wlewa jesli spelnia on norme i doskonale o tym wiedza tylko wkrecacaj bzdury klientow nieswiadomym swoich praw) jestescie pewni ze zalecany jest olej 75W/80?? skad te dane?? i jaka minimalna klasa GL?? raczej GL 4 to minimum co sie spotyka generalnie wiekszos stosowanych w osobowkach olejow to GL5 z dodatkami EP

chociaz to bedzie jako syntetyk to GL4 wtedy

robertdg - 04-12-2010, 12:30

Do skrzyni manualnej, katalog Castrola zaleca olej SMX-S w ilości 2.5litra
Radassss - 04-12-2010, 12:35

ale to katalog castrola ale co producent auta mowi?? castrol napisze ze zaleca dany produkt bo np dokladnego odpowiewdnika nie produkuje a ten sie tez nada...
SMX-S jest syntetycznym olejem 75W/85 GL4, a nie jak UWEX pisal 75W/80

Uwex - 04-12-2010, 14:19

Radassss napisał/a:
jestescie pewni ze zalecany jest olej 75W/80?? skad te dane?? i jaka minimalna klasa GL?? raczej GL 4 to minimum co sie spotyka generalnie wiekszos stosowanych w osobowkach olejow to GL5 z dodatkami EP


75W-80 stoi jak byk w instrukcji obsługi ( str. 9-20 - praktycznie ostatnia przed spisem treści ) ! i jak pisałem leją ten olej fabrycznie w specyfikacji GL-3 . Tak jak piszesz dzisiaj GL-4 to standard , stąd mój zamiar wymiany . Co do GL-5 to trzeba być ostrożnym - nie jest to olej dedykowany do skrzyń manualnych . Istnieją oleje spełniające normy GL-4/GL-5 ( obie równocześnie ) i takie się w większości nadają . A GL-4 też ma sporo dodatków EP ( dużo więcej niż GL-3 ) i w zupełności wystarcza .

robertdg - 04-12-2010, 14:43

SMX-S ma specyfikacje API GL3/4
Radassss - 09-12-2010, 14:42

Cytat:
SMX-S ma specyfikacje API GL3/4


to nie robi roznicy kazdy olej GL-4 spelnia klase GL-3 tak samo jak GL-2 i GL-1 tyle tylko ze znacznie je przewyzsza ;) i czasami moze byc za dobry dla starszych przekladni

mazin - 15-12-2010, 18:04

Ci od evo zalecają:
2 szt tego zmiksowane z jedną tego i podobno jest nieźle...

Radassss - 16-12-2010, 15:45

haha i dwie lyzeczki cukru + 50 g smietany 18% :D i moze ugotujemy jakas zupe z tego?? ;)
mazin - 16-12-2010, 17:47

Radassss napisał/a:
haha i dwie lyzeczki cukru + 50 g smietany 18% :D i moze ugotujemy jakas zupe z tego?? ;)

Wiesz co Radasssss, w matizie żony po wymianie oleju w skrzyni na taki o identycznej specyfikacji jak fabryczny, zmienianie biegów to prawdziwa przyjemność,w przeciwieństwie do masakry przed wymianą. Inny był tylko producent. Może i to wszystko jedno, co wlewasz, o ile spełnia normy, ja jednak wierzę, że są nieobjęte normami składniki, które mogą ułatwiać, zwłaszcza w wypadku opornych skrzyń.

Uwex - 17-12-2010, 11:15

Co do mieszania też mam wątpliwości , a że po wymianie na inny olej chodzi skrzynia lepiej to się nie dziwię - fabrycznie leje się raczej tanie oleje ( byle by spełniały min. wymagania) .
Radassss - 20-12-2010, 09:04

jakos mnie specjalnie nie dziwi ze wymiana oleju poprawila prace skrzyni biegow po to wlasnie wymienia sie olej zeby tak bylo, po prostu mam watpliwosci co do tworzenia mieszanek, wynikiem takiej mieszanik jest olej posredni miedzy dwoma zastosowanymi, twierdze ze lepiej nie poprawiac fabryki i lac to co inzynierowie konstruujacy dany uklad zalozywli (oni sie marka nie kierowali tylko parametrami oleju) w procesie projektowania, tworzenie roznego rodzaju mieszanek, stosowania innych srodkow smarnych moze i ma sens, ale wg mnie tylko w wypadku niewlasciwego funkcjonowania ukladu (moga byc tego rozne przyczyny), prosty przyklad cieknacy olej uklad, zuzywanie oleju, "wypluwanie" itp. naturalnym jest, ze stosuje sie olej gesciejszy w celu zatamowania ubutkow czasami to skutkuje czasami nie, koniec koncow i tak trzeba dane polaczenie naprawiac


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group