[92-96]Galant E5xA - Stukanie przy nawiewie kabiny
magumil - 03-12-2010, 15:18 Temat postu: Stukanie przy nawiewie kabiny Witam.
Mam następujący problem.
Po uruchomieniu silnika w aucie w kabinie a konkretnie pod schowkiem zaczyna coś pukać. Nie wiem co to jest, ale stuka tak ok. 3/sek. Nawiewy działają normalnie ale to stukanie jest strasznie denerwujące. Po włączeniu obiegu wewnętrznego powietrza to coś przestaje stukać. Tylko, że przy takiej pogodzie po 5min. wszystkie szyby są zaparowane, więc wyłączam obieg wewn. żeby odparowało ale te skuki dalej denerwują. Po rozgrzaniu się samochodu i kabiny stuki się zmiejszają, aż w końcu przestaje stukać. Zauważyłem też, że jeżeli już na rozgrzanym samochodzie delikatnie wcisnę przełącznik do obiegu wewn. (tak, że ledwo pali się na nim dioda) i tak samo powoli go puszczę to przestanie pukać.
Nie wiem czym to może być spowodowane, może ktoś miał podobny problem i wie jak sobie z nim poradzić. Nie wiem czy walnął włącznik do obiegu wewnętrznego czy coś innego - jakiś silniczek albo inne ustrojstwo spod schowka.
Proszę o jakieś porady.
Pozdrawiam.
Markus6 - 03-12-2010, 22:08
Miałem podobny problem masz uszkodzony mechanizm załączania obiegu powietrza, a konkretnie to na pewno wyłamane ząbki na trybie w tym mechanizmie, dość częsta usterka, dla pocieszenia na allegro są nie drogo i także w dziale od volvo bo były w nich montowane
magumil - 04-12-2010, 11:12
Dzięki kolego za pomoc.
Czyli cos takiego muszę szukać:
Kod: | http://allegro.pl/sterownik-nawiewu-mitsubishi-galant-97-02-i1312553505.html | ??
Oczywiście do swojego rocznika.
Markus6 - 04-12-2010, 16:38
tak pozycja 2 i 3 na zdjęciu, poszukaj w Volvo ja znalazłem taniej: http://moto.allegro.pl/li...96&string=volvo , http://moto.allegro.pl/vo...1308573450.html to jest oryginał mitsubishi montowany w volvo.
Dla upewnienia się zdemontuj kieszeń schowka, odkręć ten mechanizm, otworz go i zobacz w jakim stanie jest
magumil - 04-02-2012, 10:27
Odświeżam temat...
W końcu postanowiłem zająć się tym pykającym mechanizmem.
Złożyłem schowek i moim oczom ukazał się taki widok. Na dotyk sprawdziłem, że pykanie odbywa się w tej białej obudowie po prawej stronie.
Jak rozumiem ją muszę zdemontować i otworzyć żeby potwierdzić wyłamane ząbki?
Jak się najlepiej do tego zabrać. Na początek widzę, że muszę odkręcić schowek oraz metalową listwę mocującą schowek.
A co potem? Jest jakiś dobry dostęp?
Pomoże ktoś?
http://imageshack.us/phot...00/1095447.jpg/
PS
Poszukałem trochę i znalazłem takie coś:
Allegro
Wentylator jest z wersji 2l 16v ale nr wentylatora, czyli 971 jest taki sam jak u mnie.
Myślicie, że będzie pasować?
Hugo - 04-02-2012, 12:37
magumil napisał/a: | Myślicie, że będzie pasować? | Moim zdaniem jeśli nr części się zgadzają to musi pasować.
plecho1 - 04-02-2012, 12:58
Zależy jakie to stukanie, możliwe, że wciągnęło do wentylatora jakiś liść czy coś podobnego i o to zaczepia wentylator i stąd jakieś dźwięki.
magumil - 04-02-2012, 14:17
plecho1 napisał/a: | Zależy jakie to stukanie |
Stuka tylko przy wyłączonym obiegu wewnętrznym. Po włączeniu przestaje cykać - ale wiadomo, szyby zaczynają parować.
[ Dodano: 19-02-2012, 17:34 ]
W końcu się zabrałem za to cykanie. Ściągnąłem schowek, odkręciłem również jego górną część i oczom moim ukazał się mechanizm.
Przykręcony jest na 3 śrubki + jedna śrubka trzymająca ramię prowadzące.
Zdemontowałem mechanizm, otworzyłem i faktycznie 2 ząbki z jednej zębatki były wyłamane. Przekręciłem trochę wyłamaną zębatkę tak aby nie stykała się z zębatką niebieską na żadnym z obrotów i złożyłem całość ponownie.
Złożyłem całość w samochodzie i działa. Co prawda cyka na włączonym obiegu wewnętrznym ale to już nie ma znaczenia bo na takim w końcu nie będę jeździł.
Wszystko zajęło może 30 minut.
Radość, że coś się samemu zrobiło we własnym samochodzie - BEZCENNA.
Dzięki Panowie za pomoc!!!
Docelowo muszę kupić mechanizm żeby wyeliminować w 100% stukanie, bo podejrzewam, że kwestią czasu jest wyłamanie się kolejnych ząbków.
kicip - 12-09-2017, 16:53
Witam wszystkich,
Czy dysponuje ktoś fotorelacją naprawy/mógłby podzielić się szczegółowym opisem naprawy?
Czy silniczek np. z tej aukcji http://allegro.pl/silnicz...47.html#thumb/2 będzie pasował do Galanta VII 2.0 z 1996r.?
Hugo - 13-09-2017, 20:52
kicip, musisz porównać numer MRxxxxxx ze swojego silniczka i tego na aukcji. Jeśli są te same to pasuje na 100% od nowszego modelu.
areksz121 - 16-10-2017, 23:13
Jeżeli chodzi o silniczek zmiany obiegu, to można go uratować (teoretycznie). Da się to rozebrać i sprawdzić co jest uszkodzone. W przypadku, gdy tylko na tej większej zębatce brakuje max 3 ząbki, to można ją obrócić tak, że uszkodzone miejsce będzie poza zakresem działania. Patent sprawdzony, a poza tym było chyba gdzieś dawno temu o tym.
kicip - 20-01-2018, 08:50
Trochę czasu minęło - wykorzystałem patent areksz121 - rozebrałem, przesunąłem to kółko (1 ząbek ścięty), złożyłem i od kilku miesięcy spokój
|
|
|