To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Rozmiar gwintu na czujniku ciśnienia oleju

swinks_UK - 03-12-2010, 23:34
Temat postu: [EAxx] Rozmiar gwintu na czujniku ciśnienia oleju
Może mi ktoś podrzucić jaki rodzaj gwintu ma czujnik (przekaźnik) ciśnienia oleju, który jest w bloku silnika?
Potrzebuję podłączyć się tzw. t-piece i mam zagwozdkę jaki tam ma być gwint: M10, 1/8 NPT, czy jakiś inny?

Chodzi o ten czujnik:
http://www.camskill.co.uk...m22b0s1399p5561

Dzięki.

robertdg - 04-12-2010, 09:10

swinks_UK, link nie działa, nieprawidłowe przekierowanie.

Jeżeli to pomoże, to wedle serwisówki w 6A13 czujnik ma rozmiar gwintu 1/8x28 BSP

Bartek - 04-12-2010, 09:27

Jaki jest dokładnie nie pamiętam, ale podpowiem Ci, że jest identyczny jak pressure switch'a w ayc. Podjechałem do sklepu i pokazałem na wzór, stąd nie pamiętam.
swinks_UK - 04-12-2010, 16:22

robertdg napisał/a:
swinks_UK, link nie działa, nieprawidłowe przekierowanie.

Jeżeli to pomoże, to wedle serwisówki w 6A13 czujnik ma rozmiar gwintu 1/8x28 BSP


Link poprawiony

Tak, to ten sam czujnik.
Czyli wychodzi, że 1/8 BSP, pięknie, większość rozdzielaczy jest na metrczny gwint lub NPT.
Czyli dłuższe szukanie mnie czeka... :doubt:
Dlaczego Japńce stosowali "imperialny" rozmiar gwintu???

[ Dodano: 04-12-2010, 15:24 ]
Bartek napisał/a:
Jaki jest dokładnie nie pamiętam, ale podpowiem Ci, że jest identyczny jak pressure switch'a w ayc. Podjechałem do sklepu i pokazałem na wzór, stąd nie pamiętam.


Bartek, nie mam też ayc pressure switcha pod ręką, więc nie ma do czego porównać, a w śniegu po kolana jakoś nie widzi mi się teraz grzebać. :D :D

[ Dodano: 04-12-2010, 15:36 ]
Już znalazłem :D
Pasuje od Subaryny takie coś:


Dzięki za pomoc.

robertdg - 04-12-2010, 17:02

swinks_UK napisał/a:
Czyli wychodzi, że 1/8 BSP, pięknie, większość rozdzielaczy jest na metrczny gwint lub NPT.
Czyli dłuższe szukanie mnie czeka... :doubt:
Dlaczego Japńce stosowali "imperialny" rozmiar gwintu???
BSP (British Standard Pipe) ;-)

Oryginał Hiundaya dla 6A13 ma typ gwintu BSPT - British Standard Pipe Taper

swinks_UK - 04-12-2010, 17:21

BSP i BSPT są z tego co pamiętam zamienne. Brytyjskie, czyli "imperialne", 1/8" ma 28 zwojów na cal na gwincie. Z kolei NPT to amerykański standard i choć średnica ta sama to zwojów jest 27.

Jak wspomniałem, spodziewałbym się po Japońcach raczej metrycznej miarki.

robertdg - 04-12-2010, 17:48

Cytat:
BSP - Brytyjski Standard Rurowy - jeden z wielu używanych na świecie (najbardziej rozpowszechniony w Polsce) standardów oznaczania wymiarów gwintów.
Rozróżniamy dwa rodzaje gwintów BSP:

1. BSPP - British Standard Pipe Parallel - Brytyjski Równoległy Standard Rurowy.
* gwinty cylindryczne (proste, równoległe), szczelność jest osiągana przy użyciu uszczelek
* inne skróty używane do oznaczenia tego typu gwintu: BSP, BSPP, BSSPI, BSPF, BSPG, PS, Rp, G
* najczęściej oznaczany symbolem: G
2. BSPT - British Standard Pipe Taper - Brytyjski Stożkowy Standard Rurowy.
* szczelność jest uzyskiwana dzięki zwężającemu się kształtowi
* inne skróty: BSPT, BSPTr, PT, KR, R, Rc.
* najczęściej oznaczany symbolem: Rc


Chyba już wszystko jasne :?: :-)

kokoksik - 10-02-2011, 12:42

Witam kolegów
Miałem ostatnio problem z czujnikiem ciśnienia oleju - mianowicie świecił się na wolnych obrotach. Postanowiłem podjechać do mechanika i sprawdzić ciśnienie oleju - wyniosło koło 3 bar. mechanik powiedział że jest bardzo dobre ( fakt faktem było mierzone na nie rozgrzanym silniku ponieważ czekałem na zmierzenie koło 40 min). Poprosiłem go o wymianę czujnika - powiedział że nie ma to takiego modelu ale coś dopasuje i dopasował czujnik od skody ( który wygląda podobnie jak na zdjęciu)

Jak sądzicie może być taki czujnik czy raczej poszukać sobie oryginalnego



Hugo - 10-02-2011, 16:32

kokoksik może być.
mmaciekk - 10-02-2011, 19:12

nowy czujnik kosztuje 12zł!! po co takie profanacje robić i zakładać od skody :D

numer EPSa - 7.0035

kokoksik - 11-02-2011, 11:30

mmaciekk napisał/a:
po co takie profanacje robić i zakładać od skody


bo nie miał do mojego a stary był walnięty

A czy oryginalny czujnik ma gwint stożkowy ? Bo z tego co wiem to ten od skody raczej nie był

mmaciekk - 11-02-2011, 12:22

tak gwint to stożek, masz super mechanika jak ci wkręcił czujnik z gwintem metrycznym... jeżeli to taki jak na zdjęciach to na pewno metryczny bo jest podkładka a to oznacza że wkręca się go do końca
wilk88 - 11-03-2015, 17:29

Witam,

Noszę się z zamiarem zakupu takiego oto wskaźnika ciśnienia oleju http://allegro.pl/wskazni...5165096297.html

Czujnik z gwintem 1/8 NPT a z tego o wyczytałem galanty mają 1/8 BSP (w dieslach chyba nie było różnicy?) Czy są jakieś przejściówki z gwintu BSP na NPT bo szukałem ale nie znalazłem. Czy odłączenie starego czujnika i podłączenie nowego wskaźnika nie spowoduje jakiś błędów? Najchętniej zostawił bym stary czujnik i zamontował dodatkowo nowy ale musiał bym dostać trójnik z 2 rozgałęzianiami BSP i 1 NPT, nie wierzę żeby coś takiego istniało :) Ma ktoś jakieś inne pomysły na zamontowanie dodatkowego czujnika? Może gdzieś indziej?

pozdrawiam

swinks_UK - 11-03-2015, 21:53

Mówisz i masz... :mrgreen:
http://www.ebay.co.uk/itm...=item485fddb7b4

http://www.ebay.co.uk/itm...=item4627a0ac10

Ja używałem tej drugiej opcji :wink:

wilk88 - 12-03-2015, 08:58

wilk88 napisał/a:
Najchętniej zostawił bym stary czujnik i zamontował dodatkowo nowy ale musiał bym dostać trójnik z 2 rozgałęzianiami BSP i 1 NPT, nie wierzę żeby coś takiego istniało


Łolaboga, jednak coś takiego istnieje... muszę być człowiekiem większej wiary :) Wielkie dzięki swinks, zaskoczyłeś mnie. Ciekawe czy uda mi się znaleźć coś takiego w Polsce, raczej wątpię (znowu) ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group