Pajero II - Pilne pytanie wymiana szpilek w tylnej piaście
bojrob - 04-12-2010, 10:36 Temat postu: Pilne pytanie wymiana szpilek w tylnej piaście Panowie, mam pilne pytanie odnośnie wymiany szpilek w tylnej piaście Pajero II '93r, ponieważ nie wiem, czy mechanik nie ma zielonego pojęcia odnośnie wymiany, czy chce mnie zrobić na kasę.
Otóż powiedział on, żeby wymienić szpilki w piaście, musi przeciąć stalową tuleję na półosi i rozwalić łożysko. Twierdzi, że innego sposobu na wyjęcie półosi z piasty i wymiany szpilek nie ma...
Jeśli ktoś już wymieniał szpili piasty - chodzi oczywiście o te, które mocuję felgę koła - to proszę o odpowiedź, czy rzeczywiście trzeba rozwalać łożysko i tuleję stalową...
Chodzi tu o sporą kasę, którą sobie zażyczył mechanik - części (łożysko i tuleja) 250 zł i robocizna 150 zł - to jest ździerstwo moim zdaniem.
gołąb - 04-12-2010, 11:25
to bzdura!!! Ja wymieniałem sam u siebie i nawet piasty nie trzeba odkręcać u mnie, bo w niekturych przypadkach podobno trzeba. Ale u mnie były takie specjalne nacięcia, że wszystkie dało się wymienić bez problemu. Chyba, że konstrukcja w 2,5 td 93r jest inna niż 2.8 td 96r. Ale nie wydaje mnie się
zbyszekm2 - 04-12-2010, 12:46
Nie trzeba rozbierać, chyba że masz nadzwyczaj długie szpilki.
bojrob - 04-12-2010, 19:58
No niestety, mój Pajero to chyba jaki wyjątek. U mnie trzeba było rozbierać piastę, ponieważ tuż za łepkami szpilek znajduje się pierścień ABS-U i uniemożliwia on wyjęcie szpilek....
Skroili mnie na 300zł z wymianą łożyska, które połamali i tuleję osadczą, którą musieli przeciąć, bo nie potrafili jej zdjąć inaczej....
Masakra... jacy fachowcy....co dziwne było 3 mechaników i wszyscy trzej powiedzieli, że łożysko trzeba rozwalić i przeciąć tuleję, podczas gdy po rozmowie w serwisie powiedzieli mi , że i tuleje i łożysko ściąga się ściągaczem i nie potrzeba ich niszczyć.
Ot, jakich mamy mechaników w Polsce
rico.1 - 05-12-2010, 01:36
Aż strach pomyśleć, co by zrobili gdyby mieli do wymiany np. samo łożysko - przecieliby je na pół i przyspawali?
przecież w najgorszym wypadku półoś można wyciągnąć
gołąb - 05-12-2010, 08:13
nie wiem bez kitu o co chodzi...Ja też mam ABS i nie było żadnych przeszkód
Geo - 09-01-2011, 14:30
Mialem podobny problem w Pajero '93. Wymiana szpilki. Mechanik, raczej rzetelny, mowil to samo, tzn albo sciagniecie tulei specjalnym sciagaczem albo rozciecie i wsadzenie nowej (na gorąco (?) ). Innej rady podobno nie ma.
Bushey - 11-01-2011, 11:19
Co finansowo wychodzi podobnie bo kto ma ściągacz po za serwisem? Miałem do wymiany dwie z przodu - zerwany gwint. Wystarczyło poprawić narzynką i założyć nowe nakrętki. Trzymają dobrze teraz.
|
|
|