To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Śruba w przednim zawieszeniu

xor - 06-12-2010, 15:38
Temat postu: [EAxx] Śruba w przednim zawieszeniu
Jak w temacie, pilnie potrzebne mi nowe śruby wraz z nakrętkami, na obrazku numer 3


Ma ktoś może ich dane wymiarowe ? Średnica, rozmiar główki, długość, długość części gwintowanej, długość części niegwintowanej, etc. ? I jaki materiał - stal kwasoodporna A4, czy jakieś inny, specjalny stop ?

Rok temu, przy wymianie amorków oryginalne miały wżery, po przeszlifowaniu minimalny luz, wiec wziąłem jedną i zamówiłem w specjalistycznym sklepie metalowym (zajmują się głównie śrubami). Stare wyrzuciłem.
Facet wtedy wcisnął mi coś wybitnie nie nadającego się. Zaznaczałem mu, że mają być wytrzymałe i nierdzewne, do zawieszenia w samochodzie. Dał mi z takie z czarnej stali.
Nie znam się na metalach, zawierzyłem facetowi, a ostatnio przy wymianie kół jak zobaczyłem tę śrubę to serce mi podskoczylo.
Sama rdza !
Jeżdżę autem z duszą na ramieniu, jak najszybciej muszę je wymienić. Nawiasem ciekawe jak je odkręcę... :?

robertdg - 06-12-2010, 16:08

To normalna śruba metrycza z drobnym gwintem, katalog pokazuje M12x92.5 (tylko z drobnym gwintem - wiem powtarzam się :D ), nakretka nie musi być samokontra jezeli jest podkładka sprężynowa, ja takie śruby kupowałem w normalnym sklepie zajmującym się techniką łaczeń, wybrałem tzw oksydowane, czy jakoś tak - chodzi o to, że sa zabezpieczone antykorozyjnie, o twardości 10.9
xor - 06-12-2010, 16:23

Ciekawe, po wyglądzie, to właśnie te moje zardzewiałe były oksydowane :)

Czyli brałeś z pełnym gwintem, tzn. na całej długości ? Oryginalne mają tylko na końcu.

wawer82 - 06-12-2010, 18:51

Ja u siebie wymieniałem właśnie taką śrubę bo przy wymianie wahacza musiałem ją wyciąć... zapiekła się w tulei w wahaczu.
Musi iść tam śruba wzmacniania czyli taka na której gwint jest tylko na końcu. Z tego co pamiętam to tego "czoła" bez gwintu musi być ok 10cm. Ja kupiłem dwie śruby w motoryzacyjnym jedna była od wahacza tył 126p a druga od zawieszenia lanosa. Jedna była krótsza a druga dłuższa. Pasowała idealnie ta dłuższa tylko nie wiem czy to był lanos czy maluszek :D

xor - 07-12-2010, 00:41

Nie masz przypadkiem tych starych śrub, co by je pomierzyć ?
robertdg - 07-12-2010, 09:00

xor napisał/a:
Ciekawe, po wyglądzie, to właśnie te moje zardzewiałe były oksydowane :)

Czyli brałeś z pełnym gwintem, tzn. na całej długości ? Oryginalne mają tylko na końcu.
Nie, nie kupowałem z pełnym gwintem, kupowałem podtaczane, gwintu miały na około 3 cm od końca, wygladają jak oryginały.

Przykładowo jak wyglądała

stig1 - 07-12-2010, 14:28

robertdg napisał/a:
xor napisał/a:
Ciekawe, po wyglądzie, to właśnie te moje zardzewiałe były oksydowane :)

Czyli brałeś z pełnym gwintem, tzn. na całej długości ? Oryginalne mają tylko na końcu.
Nie, nie kupowałem z pełnym gwintem, kupowałem podtaczane, gwintu miały na około 3 cm od końca, wygladają jak oryginały.

Przykładowo jak wyglądała
Obrazek


również kupowałem takie śruby, są do dostania w każdym lepszym sklepie ze śrubami, ja brałem w sieci sklepów koelner i jak u robertdg wyglądają jak oryginał

M12x120 toczone z gwintem na końcu twardość 10.9 oksydowane

swinks_UK - 07-12-2010, 14:41

Albo w każdym sklepie z materiałami do sprzętu agro, np. ciągników, kombajnów itp. Np. sieć Agroma.
Jak w lecie robiłem swego vr4, to wszystkie śruby, podkładki, nakrętki, o-ringi itd., dostałemku mojemu wielkiemu zdziwieniu... w Agromie za grosze, :D

Hugo - 07-12-2010, 16:33

swinks_UK dokładnie tak jak piszesz.
degie - 07-02-2015, 09:46

tylko jak kupić śrubki jak nie zna się wymiarów :P
arturj123 - 08-02-2015, 15:11

Trzy posty wyżej masz rozmiar...
stig1 napisał/a:
M12x120 toczone z gwintem na końcu twardość 10.9 oksydowane



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group