[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Śruba w przednim zawieszeniu
xor - 06-12-2010, 15:38 Temat postu: [EAxx] Śruba w przednim zawieszeniu Jak w temacie, pilnie potrzebne mi nowe śruby wraz z nakrętkami, na obrazku numer 3
Ma ktoś może ich dane wymiarowe ? Średnica, rozmiar główki, długość, długość części gwintowanej, długość części niegwintowanej, etc. ? I jaki materiał - stal kwasoodporna A4, czy jakieś inny, specjalny stop ?
Rok temu, przy wymianie amorków oryginalne miały wżery, po przeszlifowaniu minimalny luz, wiec wziąłem jedną i zamówiłem w specjalistycznym sklepie metalowym (zajmują się głównie śrubami). Stare wyrzuciłem.
Facet wtedy wcisnął mi coś wybitnie nie nadającego się. Zaznaczałem mu, że mają być wytrzymałe i nierdzewne, do zawieszenia w samochodzie. Dał mi z takie z czarnej stali.
Nie znam się na metalach, zawierzyłem facetowi, a ostatnio przy wymianie kół jak zobaczyłem tę śrubę to serce mi podskoczylo.
Sama rdza !
Jeżdżę autem z duszą na ramieniu, jak najszybciej muszę je wymienić. Nawiasem ciekawe jak je odkręcę...
robertdg - 06-12-2010, 16:08
To normalna śruba metrycza z drobnym gwintem, katalog pokazuje M12x92.5 (tylko z drobnym gwintem - wiem powtarzam się ), nakretka nie musi być samokontra jezeli jest podkładka sprężynowa, ja takie śruby kupowałem w normalnym sklepie zajmującym się techniką łaczeń, wybrałem tzw oksydowane, czy jakoś tak - chodzi o to, że sa zabezpieczone antykorozyjnie, o twardości 10.9
xor - 06-12-2010, 16:23
Ciekawe, po wyglądzie, to właśnie te moje zardzewiałe były oksydowane
Czyli brałeś z pełnym gwintem, tzn. na całej długości ? Oryginalne mają tylko na końcu.
wawer82 - 06-12-2010, 18:51
Ja u siebie wymieniałem właśnie taką śrubę bo przy wymianie wahacza musiałem ją wyciąć... zapiekła się w tulei w wahaczu.
Musi iść tam śruba wzmacniania czyli taka na której gwint jest tylko na końcu. Z tego co pamiętam to tego "czoła" bez gwintu musi być ok 10cm. Ja kupiłem dwie śruby w motoryzacyjnym jedna była od wahacza tył 126p a druga od zawieszenia lanosa. Jedna była krótsza a druga dłuższa. Pasowała idealnie ta dłuższa tylko nie wiem czy to był lanos czy maluszek
xor - 07-12-2010, 00:41
Nie masz przypadkiem tych starych śrub, co by je pomierzyć ?
robertdg - 07-12-2010, 09:00
xor napisał/a: | Ciekawe, po wyglądzie, to właśnie te moje zardzewiałe były oksydowane
Czyli brałeś z pełnym gwintem, tzn. na całej długości ? Oryginalne mają tylko na końcu. | Nie, nie kupowałem z pełnym gwintem, kupowałem podtaczane, gwintu miały na około 3 cm od końca, wygladają jak oryginały.
Przykładowo jak wyglądała
stig1 - 07-12-2010, 14:28
robertdg napisał/a: | xor napisał/a: | Ciekawe, po wyglądzie, to właśnie te moje zardzewiałe były oksydowane
Czyli brałeś z pełnym gwintem, tzn. na całej długości ? Oryginalne mają tylko na końcu. | Nie, nie kupowałem z pełnym gwintem, kupowałem podtaczane, gwintu miały na około 3 cm od końca, wygladają jak oryginały.
Przykładowo jak wyglądała
Obrazek |
również kupowałem takie śruby, są do dostania w każdym lepszym sklepie ze śrubami, ja brałem w sieci sklepów koelner i jak u robertdg wyglądają jak oryginał
M12x120 toczone z gwintem na końcu twardość 10.9 oksydowane
swinks_UK - 07-12-2010, 14:41
Albo w każdym sklepie z materiałami do sprzętu agro, np. ciągników, kombajnów itp. Np. sieć Agroma.
Jak w lecie robiłem swego vr4, to wszystkie śruby, podkładki, nakrętki, o-ringi itd., dostałemku mojemu wielkiemu zdziwieniu... w Agromie za grosze,
Hugo - 07-12-2010, 16:33
swinks_UK dokładnie tak jak piszesz.
degie - 07-02-2015, 09:46
tylko jak kupić śrubki jak nie zna się wymiarów
arturj123 - 08-02-2015, 15:11
Trzy posty wyżej masz rozmiar...
stig1 napisał/a: | M12x120 toczone z gwintem na końcu twardość 10.9 oksydowane |
|
|
|