To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Jak odpowietrzyć układ chłodzenia 1.9TD ?

HouseM - 06-12-2010, 15:45
Temat postu: Jak odpowietrzyć układ chłodzenia 1.9TD ?
Piszę tutaj bo problem nie dotyczy konkretnego modelu auta , a konkretnego typu silnika montowanego w niektórych naszych miśkach.

Mianowicie mam problem już drugą zimę. Płyn ucieka przez korek w zbiorniczku wyrównawczym. Po zalaniu na zimnym silniku płynu między znaki MIN/MAX i przejechaniu jakiegoś dystansu nagle zaczyna wiać zimne powietrze z ogrzewania. Po zatrzymaniu i wychłodzeniu silnika do poprzedniego stanu brakuje dokładnie litr płynu chłodzącego.
Nie jestem w stanie namierzyć żadnego korka do odpowietrzenia układu. Również w dokumentacji do silnika nie ma nic napisane.

UWAGA ! silnik 1.9TD to coś zupełnie innego niż 1.9 DI !!

Dodatkowo: Termostat nowy, korek do zbiorniczka wyrównawczego nowy z ASO.


Dodam ,że chodzi o ten silnik http://min.us/mv6psI <- zdjęcie

robertdg - 06-12-2010, 16:29

Jak dobrze pamiętam, to odpowietrznik powinien być na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy
HouseM - 06-12-2010, 16:58

Niestety ten odpowietrznik jest tylko w 1.9DI . W TD nie ma żadnego odpowietrznika na wężach.
wyderka - 06-12-2010, 17:09

na chłodnicy u góry bodajże przy prawej stronie sprawdź, u brata działo sie podobnie i niestety musiałem robić uszczelkę :( , ale spróbuj najpierw dobrze odpowietrzyć
HouseM - 06-12-2010, 17:31

@wyderka niestety w chłodnicy też nie ma odpowietrznika (przynajmniej ja nie widzę) Jedynie na dole zaworek do spuszczania płynu.
Martwi mnie koncepcja roboty z głowicą. Zeszłej zimy wymieniłem profilaktycznie uszczelkę pod głowicą ,jak również planowałem głowicę. 1000zł w plecy a efektu brak. Nie chcę znowu pakować się w taki wydatek na ślepo szczególnie ,że nie ma żadnych innych symptomów walniętej uszczelki. Nie dymi, nie ma majonezu w oleju, nie ma oleju w płynie.

Mam już dwa różne korki do układu chłodzenia : jeden otwierający się przy wyższym ciśnieniu drugi przy niższym. Nic nie pomaga.

wyderka - 06-12-2010, 17:43

trzeba było sprawdzić głowice na szczelność u Papierza
HouseM - 06-12-2010, 17:52

Sprawdzali przy tamtej robocie ale mam wrażenie ,że jak jest jakieś małe pęknięcie w dziwnym miejscu to na zimno nie wyjdzie.
Układ zapowietrzać zaczyna się dopiero jak silnik nabierze temperatury. Jeżdżąc na bardzo krótkich odcinkach (1 ; 2 km) nic sie nie dzieje.

wyderka - 06-12-2010, 17:56

tak samo było u brata, głowica pęknięta na 1 cylindrze , podaj jeszcze typ silnika
HouseM - 06-12-2010, 17:58

Ha a gdzie to sprawdzić ?? Ten ze zdjęcia w pierwszym poście.
wyderka - 06-12-2010, 18:00

to jest bodajże francuski silnik a jeśli tak to tabliczka gdzieś koło filtra oleju była
HouseM - 06-12-2010, 18:07

Tak francuz . Z tabliczki znamionowej : D4192T
wyderka - 06-12-2010, 18:11

a jakie to auto to sobie sprawdzę???
HouseM - 06-12-2010, 18:12

Volvo s40 98r
wyderka - 06-12-2010, 18:22

a przy termostacie nie ma śrubki do odpowietrzania ????
robertdg - 07-12-2010, 09:15

HouseM napisał/a:
Niestety ten odpowietrznik jest tylko w 1.9DI . W TD nie ma żadnego odpowietrznika na wężach.
Miałem na myśli TD, uważnie przeczytałem Twój pierwszy post, w DI (102KM, 115KM, coś w ten deseń) są 2 odpowietrzniki, jeden na wężu do nagrzewnicy, drugi na obudowie termostatu, to co ja napisałem widziałem w kilku przypadkach i wyglądało to na oryginał.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group