To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - [II 2.2 DID] 2,2 problem z odpalaniem w zimie

kuba20vt - 07-12-2010, 21:28
Temat postu: [II 2.2 DID] 2,2 problem z odpalaniem w zimie
Witam

Mam problem z odpalaniem zimnego auta przy wiekszych mrozach nie odpala a jak juz zaplai za drugim/trzecim podejciem to w silniku sa stuki tak jakby nie palil na wszytskie. W serwsie sprawdzali na cieplym silnku i wszytsko ok :roll:

co to moze byc?

Anonymous - 08-12-2010, 09:22

Moim zdaniem, stuki nie są niczym nadzwyczajnym - u mnie też występują przy silnym mrozie, przez pierwsze kilka sekund po odpaleniu. Mam jeszcze drugi samochód z silnikiem HDI i jest tak samo.

Co do problemów z odpalaniem, to może kwestia przytkanego filtra paliwa? Mój Outek ostatnio z tego powodu odjechał na lawecie.

dab - 08-12-2010, 09:43

venglin napisał/a:
Mój Outek ostatnio z tego powodu odjechał na lawecie.


niestety 2.2 w outku bardzo lubi zima takie podwozki :lol: :?

jmgmotocykle - 10-12-2010, 19:46

Cytat:
niestety 2.2

chyba częściej jeżdzą na lawetach 2.0 - i to nie tylko zimą.... :badgrin:

rezon - 10-12-2010, 21:44

jmgmotocykle napisał/a:
chyba częściej jeżdzą na lawetach 2.0 - i to nie tylko zimą....
chyba jednak nie częściej - a na pewno proporcjonalnie do liczby autek
tomko - 10-12-2010, 23:37

dab napisał/a:
venglin napisał/a:
Mój Outek ostatnio z tego powodu odjechał na lawecie.


niestety 2.2 w outku bardzo lubi zima takie podwozki :lol: :?


nie przesadzaj, mialem wczesniej ten motor w Pugu 807 zrobilem 120 kkm i nigdy mnie nie zawiodl zima, parkowal bez garazu i palil nawet przy minus 25. Podstawowa i ŻELAZNA zasada tankowac TYLKO dobre paliwo, ja osobiscie tylko Orlen lub jesli nie mialem innej mozliwosci markowe stacje

mitsu00 - 10-12-2010, 23:41

tomko napisał/a:

nie przesadzaj, mialem wczesniej ten motor w Pugu 807 zrobilem 120 kkm i nigdy mnie nie zawiodl zima, parkowal bez garazu i palil nawet przy minus 25. Podstawowa i ŻELAZNA zasada tankowac TYLKO dobre paliwo, ja osobiscie tylko Orlen lub jesli nie mialem innej mozliwosci markowe stacje

Ano, widzisz. Ja tankuje tylko i wyłącznie najlepsze paliwo na dużych stacjach Shell i Statoil i co? Kazdej zimy mam to samo.....Teraz na szczęście mam garaż i mam nadzieję że przyjemność wymiany filtra paliwa mnie ominie.

karol_alasz - 11-12-2010, 02:25

mitsu00 napisał/a:
Teraz na szczęście mam garaż i mam nadzieję że przyjemność wymiany filtra paliwa mnie ominie.

W związku z reżimem czystości paliwa dla silnika CR macie zapewne "mniejmikronowe" filtry-to co przelezie i zostanie zmielone w traktorowym układzie paliwowym to we francy utyka juz na filtrze... Ciekawe czy we wszystkich silnikach 2.2 taki sam filtr paliwa jest stosowany?

jmgmotocykle - 11-12-2010, 09:25

zobaczcie jakie to z naszej strony nie uczciwe - narzekają niektórzy na france a to nie jej wina tylko paliw!!!! mnie problemy ustapiły gdy w zeszłym roku filterek wymieniłem i leje tylko tą droższą/niby lepsza rope , profilaktycznie z koncem września założyłem nowy filterek....i teraz mimo że było rano -21 odpalił na strzał i latam bez problemów....
Cytat:
chyba jednak nie częściej - a na pewno proporcjonalnie do liczby autek

przyznaj rezon że 2.0 maja wiecej wad ukrytych niz 2.2 - jak czytam forum to 2.2 jest odwieczny problem docisku sprzegła.... i tyle.... jak dla kogoś wada jest dokładny filtr ktory chroni silnik i słaba jakośc paliwa to niech kupuje starego merca 230 w dieslu - jeżdzi nawet na roslinnym :mrgreen:

skaut - 11-12-2010, 11:46

jmgmotocykle napisał/a:
zobaczcie jakie to z naszej strony nie uczciwe - narzekają niektórzy na france a to nie jej wina tylko paliw!!!! ...

Czytałem, i czytam nadal wątki dotyczące silnika 2,2. Sam miałem dylemat przy wyborze. Mnie również przekonała opinia właściciela Puga 807. Zero problemów z odpalaniem. Leję tylko V-Powera na Shellu i przy tegorocznych -2kilku odpalił bez zająknięcia. Co prawda pierwsze obroty były jakieś "ciężkie z dziwnymi dźwiękami dochodzącymi z silnika" ale wszystko jest O.K.
Wiem natomiast jedno, ze w tym roku nie zaryzykuję wycieczki samolotem z innego miasta niż Łódź zimą przy -30oC.
W ubiegłą zimę 1,9TDI VAG przejechał z Łodzi do Warszawy bez jakichkolwiek problemów.

rezon - 11-12-2010, 20:20

jmgmotocykle napisał/a:
przyznaj rezon że 2.0 maja wiecej wad ukrytych niz 2.2
niby jakich? leję, palę, jeżdżę, oleum dolewam jak jeżdżę szybko - to gdzie te wady ukryte? Wadę jawną, nawet bardzo to owszem ten silnik ma - chodzi jak traktor :) , ale tego nie sposób ukryć. Gdyby nie oszustwa dealera Mitsubishi zaczynałbym się rozglądać za kolejnym traktorem, a nie 2.2. Jak dla kogoś ważne jest odpalanie w każdych warunkach (a dla mnie jest) to 2.2 raczej nie jest optymalnym wyborem - jest bardzo wrażliwe na paliwa, nawet renomowane.
dab - 12-12-2010, 09:35

tomko napisał/a:
dab napisał/a:
venglin napisał/a:
Mój Outek ostatnio z tego powodu odjechał na lawecie.


niestety 2.2 w outku bardzo lubi zima takie podwozki :lol: :?


nie przesadzaj, mialem wczesniej ten motor w Pugu 807 zrobilem 120 kkm i nigdy mnie nie zawiodl zima, parkowal bez garazu i palil nawet przy minus 25. Podstawowa i ŻELAZNA zasada tankowac TYLKO dobre paliwo, ja osobiscie tylko Orlen lub jesli nie mialem innej mozliwosci markowe stacje


wyraznie podkreslilem "w outku"! wiem ze jakos w innnych modelach ten motor niezle sie spisuje, nawet zima...ale w outku dali mu chyba jakis badziewny osprzet no i sa problemy... :doubt:

[ Dodano: 12-12-2010, 09:41 ]
jmgmotocykle napisał/a:
Cytat:
niestety 2.2

chyba częściej jeżdzą na lawetach 2.0 - i to nie tylko zimą.... :badgrin:


A ty znowu swoje.. :D wieczne porownania aktory lepszy, ktory gorszy...
Po co zreszta debatowac (w kolko!) o tym? Wiadomo ze 2.2 jest znacznie nowsza jednostka i 2.0 przy nim to inny swiat..ten gorszy :oops:
Zreszta (ta swoja droga) skoro piszesz ze 2.0 czesciej sie lawetuja to podaj konkretne zrodlo tej informacji, jakas DEKRA lub TUV..cokolwiek, opinia na zasadzie, "tak mi sie wydaje, bo na forum pisza..." nie jest miarodajna. KONKRETY! A wtedy pogadamy. :P
Moj jeszcze na lawecie nie jechal..no ale jeszcze wszystko przed nim :badgrin:

mitsu00 - 20-02-2011, 18:29

tomko napisał/a:
nie przesadzaj, mialem wczesniej ten motor w Pugu 807 zrobilem 120 kkm i nigdy mnie nie zawiodl zima, parkowal bez garazu i palil nawet przy minus 25. Podstawowa i ŻELAZNA zasada tankowac TYLKO dobre paliwo, ja osobiscie tylko Orlen lub jesli nie mialem innej mozliwosci markowe stacje
Chyba to jednak wina jakości paliwa w PL. Mieszkam i pracuję w Szwecji od listopada i auto od tygodnia stoi pod chmurką na mrozach dochodzących do -30st C. Tankuję zwykłego dizla na Statoil i auto odpala i pali idealnie. Co prawda silnik hałasuje przez pierwsze kilka chwil, ale żadnych problemów z zatkanym filtrem ne mam. Wcześniej w Warszawie co zimę miałem podwózkę na lawecie do ASO z powodu zapchanego filtra paliwa. I to pomimo tankowania wyłącznie Dynamiców, Goldów i V-Powerów :evil: Tutaj Franca śmiga jak na razie bezproblemowo.
Anonymous - 20-02-2011, 18:39

Z moich (póki co dość krótkich) obserwacji wynika, że paliwa premium są bardziej podatne na zamarzanie i zatykanie filtra. Być może dlatego, że są rzadziej kupowane i zalegają na stacjach.

W zeszłym roku całą zimę jeździłem na zwykłym ON i było w porządku, a temperatura spadała nawet do -27. W tym roku tankowałem Golda i odjechałem na lawecie przy zaledwie -10. Teraz tankuję znowu zwykły ON i nic się nie dzieje, a temperatura w nocy waha się w okolicach -10.

Tak czy inaczej, mam wrażenie, że jednak jest to wada konstrukcyjna silnika 2.2. Czy nasz filtr jest w ogóle jakoś ogrzewany, np. elektrycznie albo przez powrót?

mitsu00 - 20-02-2011, 18:49

venglin napisał/a:
Czy nasz filtr jest w ogóle jakoś ogrzewany, np. elektrycznie albo przez powrót?
Elektrycznie NIE, przez powrót TAK.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group