[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6]bezpiecznik pompy paliwa
robert91 - 08-12-2010, 16:06 Temat postu: [CA4A 1.6]bezpiecznik pompy paliwa witam mam problem z miom colten CAO 1.6 mianowicie wczoraj przepalił mi sie bezpiecznik od pompy paliwa, dzis po włozeniu nowego i przejechaniu 5km znów sie przepalił jak włozyłem nastepny to przepalił sie przy próbie odpalenia samochodu. w czym tkwi problem? w przekażniku? w ecu? w pompie paliwa? prosze o pomoc
pozdrawiam
tttwm - 08-12-2010, 16:23
Najpierw sprawdź pompe paliwa, bo bezpiecznik który za nią odpowiada przepala się ponieważ gdzieś robi się zwarcie (inaczej spalił byś samochód). Sprawdź czy zawsze będzie się przepalał przy próbie odpalenia.
Możesz jeszcze zrobić taki test: pompa się załancza jeszcze przed zapłonem, (przynajmniej tak mi się wydaje). Jak przekręcasz kluczyk w pierwsze położenie, włancza się generalnie elektryka w samochodzie to wtedy pompa też się załancza. Zobacz czy gdy przekręcisz kluczyć w pierwsze położenie (ALE NIE ODPALAJ!) to czy bezpiecznik padnie.
Jogurt - 08-12-2010, 17:38
tttwm, mi się wydaje że pompa rusza dopiero w momencie uruchomienia rozrusznika. jak przekrecasz kluczyk na zapłon to w colcie nie słychać pompy.
Hugo - 08-12-2010, 20:44
Jogurt napisał/a: | mi się wydaje że pompa rusza dopiero w momencie uruchomienia rozrusznika | I dobrze Ci się wydaje.
robert91 - 08-12-2010, 22:38
zrobiłem tak jak napisał tttwm włozyłem bezpiecznik i przekreciłem na zapłon . check engine sie na sekunde zapalił i za chwile zgasł i bezpiecznik sie przepalił. czy moze to byc wina pompy paliwa?
tttwm - 09-12-2010, 08:23
Jogurt napisał/a: | tttwm, mi się wydaje że pompa rusza dopiero w momencie uruchomienia rozrusznika. jak przekrecasz kluczyk na zapłon to w colcie nie słychać pompy |
Generalnie ja nigdy jej u siebie nie słyszę. Tak jak pisałem "tak mi się wydaje" jestem prawie pewien że kiedyś ktoś pisał takie na forum że pompa po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję nie zaczyna pracować non stop, tylko zasysa paliwo żeby się przygotowac na uruchomienie silnika, ale jeśli tak nie jest to czemu przepala mu się bezpiecznik zanim zakręci rozrusznik?
Przeleciałem pare innych forów poszukałem i w zasadzie w wielu samochodach /nowyszch i starszych/ jest tak że po przekręceniu kluczyka pompa podaje jakies ciśnienie żeby go odpalić a dopiero po całkowitym przekręceniu pompa załancza się na stałe.
Znalzazłem nawet coś takiego:
W stacyjce masz 4 położenia:
1. LOCK - położenie przed włożeniem kluczyka.
2. Wkładasz kluczyk, przekręcasz o jedno pstryknięcie i masz tzw położenie ACC, niestety nie wiem za co dokładnie ono odpowiada, ale o ile dobrze pamiętam w tym położeniu wyświetlał się zegarek.
3. położenie to położenie ON, czyli podajesz napięcie potrzebne do normalnej eksploatacji samochodu i w tym momencie na chwilę powinna załączyć się pompa podpompowując trochę paliwa do układu. Po podaniu ciśnienia do układu pompa wyłącza się i czeka na odpalenie motoru.
4. położenie to położenie START czyli prościej mówiąc rozruch.
Wprawdzie tyczy się to starszego colta, ale nie wiem.
[ Dodano: 09-12-2010, 08:51 ]
robert91 napisał/a: | check engine sie na sekunde zapalił i za chwile zgasł |
To że się zapalił i zgasł to jest dobrze. Tak powinno być.
robert91 - 09-12-2010, 12:40
wiem ze chcek powinien zgasnac ale jak włozyłem ten bezpiecznik to on zgasł szybciej niz zawsze a poza tym jak nastepny raz właczyłem zaplon to juz sie nie zaświecił
mkm - 09-12-2010, 14:05
tttwm napisał/a: | pompa po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję nie zaczyna pracować non stop, tylko zasysa paliwo żeby się przygotowac na uruchomienie silnika, ale jeśli tak nie jest to czemu przepala mu się bezpiecznik zanim zakręci rozrusznik? |
Ponieważ do "zassania" paliwa potrzebuje prądu
Po przekręceniu kluczyka pracuje dosłownie "pół sekundy", ale pracuje.
Ja bym sprawdził wtyczki przy pompie. Możee tam gdzieś jest zwarcie?
edit. Drugie miejsce jakie można sprawdzić to wtyczki w miejscu wpięcia w wiązkę wewnątrz kabiny. Lewa strona pod kanapą. Może tam się woda zebrała?
tttwm - 09-12-2010, 14:13
mkm napisał/a: | Ponieważ do "zassania" paliwa potrzebuje prądu |
Moje pytanie to było pytanie retoryczne. Bo koledzy wyżej stwierdzili że pompa sie nie załancza, a jesli jest gdzieś zwarcie to się załancza choćby na pół sekundy i pali bezpiecznik.
OK. Skoro można przyjąć że to pompa pali bezpieczniki to ja miałem podobną sytuację do Twojej ale z silniczkiem od spryskiwaczy. Wtyki mi zaśniedziały i np potrafiły pracować cały tydzień po czym non stop paliły bezpiecznik i za jakiś czas znowu ok. Niekoniecznie może być zwarcie bo u mnie zwarcia nie było. Nie znam się na elektryce, ale u mnie przeczyszczenie styku pomogło, nic nie izolowałem.
|
|
|