To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] poszedł rozrząd

Anonymous - 09-12-2010, 17:14
Temat postu: [EA2A/W 2.0] poszedł rozrząd
Poszedł mi rozrząd z tego co czytałem nie opłaca mi się z tym robić, tylko kupić "nowy" silnik problem jest taki że mam auto z skrzynią automatyczną... nie wiem co robić czy sprzedać auto za śmieszne pieniądze czy jak... chyba że ktoś ma taki silnik lub wie jak mi pomóc... pozdrawiam
stig1 - 09-12-2010, 17:26

Narazie nie panikuj zależy jak mocno dostały zawory i tłoki, jak tylko troche zawory to nie będzie aż tak duży koszt jak ci sie wydaje.

nowa uszczelka 180 elring
uszczelniacze po 10
prowadnice po 2
zawór jakieś 20-25 zł

planowanie głowicy zależy od warsztatu ale najpierw trzeba zobaczyć czy trzeba jak równa to nie ruszaj jej

powinno sie jeszcze dać komplet nowych śrub do głowicy ale jak chcesz, koszt jakieś 180

no i nowy rozrząd

ewentualnie cos jeszcze ale to trzeba rozebrać i sie okaże

no i oczywiście jak nie potrafisz sam to koszt robocizny razem z rozrządem jakeś 500 -600 zł

mario mario - 09-12-2010, 17:28

Kupuj silnik, przed chwilą widziałem na allegro kilka, średnio za 1000 zł, kupisz naprawdę dobry silniczek.
stig1 - 09-12-2010, 17:37

mario mario napisał/a:
Kupuj silnik, przed chwilą widziałem na allegro kilka, średnio za 1000 zł, kupisz naprawdę dobry silniczek.


do tego nowe filtry, olej, rozrząd i może coś jeszcze po drodze podczas wymiany.

Najpierw trzeba zobaczyć co naprawde poszło a później zastanów sie czy robić czy zmienić silnik

to zależy głównie od kosztów całości

jak głowica porządnie dostała to reszte też masz do d... to wtedy tylko inny silnik

kpawel - 09-12-2010, 17:38

Zdecydowanie używany silnik. np. ten 1200zł

Ten co masz, latał na LPG. Części do remontu to nie wszystko, potrzebny jest solidny mechanik, aby zapomnieć o tym incydencie.

Silnik ze skrzynią manualna ma koło zamachowe, a automatyczną blachę do której przykręcany jest konwerter. Są to element zamienne przykręcane do wału, jak kupisz od manualnej skrzyni tą to blachę przekręcisz do nowego silnika.

Oczywiści od razu rozrząd, olej do silnika oraz skrzyni biegów, płyn chłodniczy.

Anonymous - 09-12-2010, 18:06

dzięki wszystkim rzeczywiście kupię inny silnik i go przełożę, zawiozę auto do fachowców i ocenia co się stało ale chyba nie jest dobrze bo poszło przy 3tyś obr. :/
wilukce - 09-12-2010, 18:35

freefly, co się dzieje z samochodem jak rozrząd strzela ? Bo aż sam jestem ciekawy
Anonymous - 09-12-2010, 19:10

no kurka fuknęło coś pod maską i zgasł silnik, najpierw zapaliła mi się kontrolka od oleju potem reszta
kpawel - 09-12-2010, 20:30

Przeczytaj ten temat:
http://forum.mitsumaniaki...=56930&start=15
Po wymianie rozrządu, silnik odpalony na 2 s i trzy zawory uszkodzone oraz odciśnięte na tłokach.

CIENIO1 - 09-12-2010, 20:32
Temat postu: rozrzad
właśnie a jak się maja silniki 2l 16v w galantach,,,są bezkolizyjne? a co się stanie jak pęknie balans?
pipi_ja - 09-12-2010, 20:50

Ten wątek właśnie dotyczy silnika 2.0 16V. Gdyby był bezkolizyjny nie było by tego tematu. Te silniki są bardzo kolizyjne :) Mam taki sam w garażu tyle, że od wersji E55. U mnie dostały wszystkie zawory. Bardzo niewiele ale jednak dostały.
robertdg - 09-12-2010, 21:42

freefly, na Twoim miejscu połasiłbym się o SWAP na V6, bo ani przekładka silnika, ani remont obecnego do tanich nie należa, biorac pod uwage, że za kazdym razem musisz ładowac sporo kasy w rozrząd, filtry, oleje, i inne fanty, może pochwalisz sie kiedy w Twoim aucie byl ostatnio wymieniany nierzad i na jakich detalach.
CIENIO1 - 09-12-2010, 21:53

tzn,,,ze utrzymanie silnika 2l 16 jest droższe od 2.5 v ?ja za taka przekładkę silnika z kumplem brałem 300zl,,,i dodam ze silnik nowy był totalnie goły,,,cały osprzęt z 1 do 2...
Hugo - 09-12-2010, 22:37

pipi_ja napisał/a:
Te silniki są bardzo kolizyjne Mam taki sam w garażu tyle, że od wersji E55. U mnie dostały wszystkie zawory. Bardzo niewiele ale jednak dostały
Kumplowi też pękł pasek w takim Galu. Dostały tylko wszystkie ssące. Tak to jest jak się kupi auto, które stoi nieużywane pod chmurką 2 lata i nie spojrzy się nawet pod osłonę rozrządu.
mario mario - 10-12-2010, 06:57

Przekładka 2,5 to dopiero koszt, osprzęt silnika, wiązka elektryczna, komputery, skrzynia i kilka innych. Głupi pomysł, lepiej sprzedać auto i kupić V^ z 2,5 litrowym silnikiem, a jak nie to kupić silnik 2 litrowy, jeszcze części pozostaną za które można wziąć niezłe pieniążki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group