To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Falujace obroty gasnie

stolarz42 - 10-12-2010, 08:53
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Falujace obroty gasnie
Witam chcialbym sie dowiedziec czy przez zapchany przeplywosciomierz silnik moze gasnac faluja mi obroty i czasami nawet czesto silnik mi gasnie gdy jade stala predkoscia to czuje jakby mi sie ,,turbo`` wlaczalo (Auto przyspiesza, przyrost mocy).
Bylem na kompie nie ma zadnych bledow. W aucie wymienialem tylko olej oraz filtr powietrza.

Student - 10-12-2010, 08:57

Wyczyść przepustnicę, poszukaj tego tematu w FAQ było wieloktronie.
Przepływomierza nie możesz mieć zatkanego bo fizycznie jest to niemożliwe chyba że ptak albo mysz zrobia by ci gniazdo.
Ale wtedy inny efekt.

stolarz42 - 10-12-2010, 09:03

ale czy jest taka mozliwosc ze silnik gasnie przez przepusnice??
Saqu - 10-12-2010, 09:07

jak będzie mocno usyfiona to potrafi gasnąć. Również silniczek krokowy możesz przeczyścić.
Student - 10-12-2010, 11:43

Który rok?
Jak do 2001 to krokowiec jest przy przepustnicy na 3 śróby.
Choć jak ja swojego rozebrałem to w 10 letnim aucie był czyściutki i nie wymagał czyszczenia.

stolarz42 - 12-12-2010, 19:02

rok 1999 nowy model moze ktos wie przy ilu km powinien byc wymieniany rozrzad dodam ze auto ma 165 tys km 1.8 GDI
Saqu - 12-12-2010, 23:23

przy zakupie powinieneś wymienić rozrząd, chyba że jesteś wariat albo dokładnie wiesz i jesteś tego pewien kiedy poprzedni właściciel wymieniał.
Jak wymienisz na nowy to co 5 lat albo 60tys km

stolarz42 - 12-12-2010, 23:55

a moze to przez swiece co wy na to?? bo teraz nawet ciezko odpala ale nie za pierwszym razem efekt tak jakby aku byl wyczerpany?
Student - 13-12-2010, 08:26

Trzeba to uporządkować:
1. skad masz auto?
2. znasz jego historię?
3. potrafisz rozpoznać rozładowany akumulator?
4. świece wymienia się co 90 tyś. NGK (ok. 55zł/szt.)
5. rozrząd robi sie co 90tyś. chyba że na nieoryginalnych częściach wtedy co 60tyś.
6. żadne auto nie ma prawa zgasnać po odpaleniu

Jak miałem GDI zgasło dwa razy jak zatankowałem badziewia i miałem brudną przepustnicę , potem jak lałem Shell i czyściłem regularnia tego efektu już nie było ,
żadnego falowania obrotów itd.
Więc zacznij od pkt. 3 i jedź dalej , jak wykluczysz:
-przepustnicę
- naładujesz akumulator
- pzreczyścisz świece (ewentualnie wymienisz)
pozostaną ci fajkocewki :cry:

stolarz42 - 13-12-2010, 08:45

Auto z niemiec niby serwisowane ksiazka serwisowa jest ale chyba go chu...... serwisowali poniewaz w ksiazce filtr powietrza nowy i olej tez a nawet dziecko by zobaczylo ze olej strary czarny przepalony a filtr byl tak brzdny ze az strach sie bac tam chyba olej tylko dolewali.

dobra a krokowy??

Ok to robie tak:
Aku jest stary wiec go wymieniam. Szczerze mowiac to nocy na mrozie nie wytrzyma :-)
1.Lykam aku
2.Czyszczenie przepustnicy
3.Jezeli nie pomoze nr 1 2 kupuje swiece
Potem jezeli nie bedzie poprawy to sie zaje.......

Student - 13-12-2010, 11:04

Zobaczę czy nie mam swoich starych świec.
Były dobre więc jak bym znalazł to Ci wyślę ale najpierw muszę poszukać.

Znajdź na forum w FAQ jak czyścić przepustnicę, zrobisz to sam jak masz zdolności manualne i kilka kluczy.
Wymień olej (może być Mobil 1 syntetyk , 4 litry wystarczy ) i filtr powietrza , filtry możesz stosować FILTRONA : łącznie ok 50zł za filtry.

Potem będziemy dalej wróżyć.

stolarz42 - 14-12-2010, 22:39

Filtry i oleje wymienione zostaly miesiac temu a dokladnie filtr powitrza i castrol 10W40 przy odpalaniu jest tak jakby akumulator byl rozladowany ale ledwie co odpala nawet jak bym 20 km przejechal i gdy zgasinie to nadal tak jakby aku byl rozladowany dziwne.

[ Dodano: 14-12-2010, 22:42 ]
aha i porzebuje rozmiatu aku jaki moze byc max szeroki dlugi i wysoki. zebym potem problemow nie mial.

Saqu - 14-12-2010, 23:08

może masz słabe ładowanie aku? :lol: ja się ostatnio przejechałem na "ładowaniu aku" :P
Student - 15-12-2010, 08:21

Jak nie masz miernika to najprostszym sposobem ładowania jest :
Odpalic samochód , delikatnie przygazowac , tak o. 2000obr/ i w tym momencie druga osoba zdejmuje kabel z klemy akumulatora.
Jak zgaśnie , to nie masz ładowania , jak chodzi to jest.

Do pełnej analizy potrzebny jest Voltomierz wpięty pod klemy akumulatora , ładowanie powinno byc na poziomie ok. 14.8V

tasman1988 - 16-12-2010, 17:43

Witam.
Mam pytanie co moze byc powodem ze samochod zimny na benzynie ma falujace obroty na jalowym biegu 2-2,5 tys zas rozgrzany nie ma takiego problemu? Po przelaczeniu sie na gaz sekwencja nie ma tez problemu z falowaniem. cari 2003 rok 1,6



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group