To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E57A 2.0D] Zimny nie odpala

kruupa - 14-12-2010, 08:38
Temat postu: [E57A 2.0D] Zimny nie odpala
Witam, mam taki problem po dluzszym postoju na zimnym silnik nie odpala musze krecic krecic az padnie akumulator ale czassami odpala, na cieplym jest wszystko wporzadku pali z kopa. Swiece nowe, filtr paliwa nowy. Wlany uszlachetniacz do ropy Ropa dobra SHELL.
Prosze o porade.

Andrew - 14-12-2010, 10:42

kruupa przed odpalaniem na zimnym podpompuj paliwo pompką na filtrze i wtedy spróbuj odpalić i napisz co zaobserwowałeś, czy odpalił normalnie?
Wszyc - 14-12-2010, 11:24

Problemy związane z odpalaniem diesla
Napisze wszystkie przypadki znane mi bo temat się powtarza co zimę i robi się nudny

1. Filtr paliwa najczęstsza przyczyna to po prostu stary filtr

2. Woda w filtrze paliwa co pewien okres powinno się ją spuścić za pomocą pompki na filtrze paliwa jak to zrobić? Odsyłam na 125 stronę instrukcji obsługi samochodu która jest dostępna do ściągnięcia na forum w dziale Downloads

3. Niedziałające świece żarowe

4. Spalony jeden z 2 przekaźników świec żarowych lub oba ( w przypadku aut z przed 1994roku po 1994 roku występuje tylko jeden przekaźnik świec żarowych )

5. Zbyt krótki czas grzana świec żarowych... Powody: cała masa począwszy od uszkodzenia komputera sterującego grzaniem świec lub też uszkodzenie jednej z części układu świec żarowych odpowiedzialnego za zbieranie informacji dla ECU o silniku i warunkach jakie to elementy zapraszam zaznajomić się ze schematami elektrycznymi układu świec żarowych też do znalezienia w dziale Downloads i jak wyżej wspomniałem jeżeli masz auto z przed roku 94 sprawdzasz schemat układu świec żarowych oparty na 2 przekaźnikach masz auto wyprodukowane po 94 szukaj schematu opartego na jednym przekaźniku

6. Lipnej jakości paliwo

7. Zapchane skrajnie sitko w baku na rurce zasysającej paliwo latem jakoś daje radę zasysać paliwo lecz w zimę po wytrąceniu się parafiny z paliwa sitko totalnie się przypycha ( skrajny przypadek ale też słyszałem o nim )

8. Słaba kompresja silnika czyli po prostu zaniedbany silnik, zajechane pierścienie tłokowe lub nie wyregulowane zawory

9. Problemy z układem elektrycznym tzw. "uciekanie napięcia bokiem" Powody: zwarcia, problemy z masą itp. Jak poznać? Rozrusznik zdecydowanie mniej żwawo kręci po przekręceniu stacyjki na rozruch niż w przypadku zwarcia go na krótko z pod maski ( nie zalecane sprawdzanie tego bez podstawowej wiedzy o prądzie gdyż można coś popalić w tym siebie :D )

10. Brak odpowiedniego podejścia w przypadku niskich temperatur zaleca się odpalanie w raz z lekkim wciskaniem pedału gazu zaleca się też mieć wciśnięte sprzęgło a nie tylko bieg na luzie, kilka krotne podgrzanie silnika to czy pracują świece żarowe i jak długo jest proste do poznania wystarczy się wsłuchać po przekręceniu na ON stacyjki słychać dźwięk włączającego się przekaźnika i po pewnym czasie słychać jak się wyłącza do tego lampki abs i ta informująca o wodzie w filtrze paliwa w momencie załączenia przekaźnika świec żarowych i w momencie jego wyłączenia lekko mrugają... Galant 7 generacji nie posiada lampki grzania świec żarowych...

Amen

kruupa - 14-12-2010, 12:50

Pompowanie pompka nie pomoglo dalej nie odpala. Po odkreceniu wtrysku pierwszego zauwazylem ze paliwo bardzo slabo cieknie.
Owczar - 14-12-2010, 14:30

kruupa, a kiedy zmieniałeś filtr paliwa? Poza tym z wtrysku paliwo nie powinno cieknąć tylko być rozpylane. Pamiętaj, że po odkręceniu wtrysku musisz dać podkładkę nową.
kruupa - 14-12-2010, 14:34

Wczoraj wymienilem filtr paliwa i dalej nic. Teraz po 6godzinach postoju na zimnym dopiero po podlaczeniu startera ppod akumulator odpalilem po ciezkim kreceniu.
Owczar - 14-12-2010, 14:36

A może aku ma słaby prąd rozruchowy? Spróbuj odpalić na innym aku z dużym prądem rozruchu.
kruupa - 14-12-2010, 14:38

Starter moc rozruchowa ma 1000A wiec to dalej nic. Teraz jak jest cieply to odpala z dotyku. wiec co to moze byc?
Owczar - 14-12-2010, 14:41

kruupa, spróbuj wykluczyć po kolei to co napisał Wszyc.

Załóżmy, że paliwo wykluczamy.
Filtr paliwa też.
Sprawdź czas grzania świec żarowych. Przyłóż miernik między listwę od świec, a masę i na zimnym silniku włącz zapłon. Będziesz potrzebował 2 osoby do pomocy.

[ Dodano: 14-12-2010, 14:42 ]
A jakimi kablami podłączałeś ten starter? Przykręcałeś go do klem? Jeśli stykowo lub sprężynowo to aku nie wykluczasz.

Wszyc - 14-12-2010, 17:40

Obstawiam za krótki czas grzania zakładając że kondycja silnika jest dobra
kruupa - 15-12-2010, 00:03

Po dlugich meczaniach mozna zakonczyc temat. Okazal sie przekaznik od swiec zarowych ktory jest z lewej strony przy blotniku nie laczyly w nim styki oraz bezpiecznik przy klemie plusowe akumulatora byl rowniez przepalny. Teraz po staniu 4 godzinach na mrozie pali przy nagrzaniu jednarozow swiec. Dziekje za pomoc.
Wszyc - 15-12-2010, 03:07

Koledze kruupa życzę braku problemów z autem i cieszę się że udało Ci się rozwiązać problem. Zadowolenia z auta

[ Dodano: 18-02-2011, 10:08 ]
Panowie takie małe odkrycie mam oryginalne świece żarowe co się okazało w moim dieslu i jest na nich napisane 6,2V to może też tłumaczyć tajemniczy rezystor na układzie świec żarowych w systemie 2 przekaźnikowym :P czyli mówię tylko o modelach "92 do początku 94" potem jest system jedno przekaźnikowy nie wiem jak tam są świece :P
Więc zastosowanie świec żarowych 11V w waszych miśkach może tłumaczyć problemy z odpalaniem zimą

slavo_p - 16-04-2012, 23:48

Ja mam właąsnie takie swieczki 11v :D i mi nie odpala :P zmuszony byłem do zastosowania ręcznego grzania :D

Informuje tez zeby nie kupowac świec firmy EIKO 6,2V bo nie działają w naszych galantach. Szukam oryginalnych ale nikt mi nie chce sprzedac :D

sampler - 17-04-2012, 08:27

Jezeli jest rezystor to swiece 6.2 V. Jak nie ma to 11V
Wszyc - 17-04-2012, 14:18

w przedliftowym (92-94) jest rezystor


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group