To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - jaki akumulator do outka?

cebull - 15-12-2010, 14:23
Temat postu: jaki akumulator do outka?
Mam prosbe, czy ktos z Was moglby podac mi specyfikacje aku do outka II 2.0

W naszym misiu padl byl oryginalny, nie mam fizycznie mozliwosci sprawdzic tego sam w aucie wiec prosze o podanie jakiej mocy, jakie wymiary i jakie podlaczenia?

mile widziane bedzie rowniez podanie jakie marki badz konkretne modele polecacie?

mitsu00 - 15-12-2010, 14:41
Temat postu: Re: jaki akumulator do outka?
cebull napisał/a:
Mam prosbe, czy ktos z Was moglby podac mi specyfikacje aku do outka II 2.0

W naszym misiu padl byl oryginalny, nie mam fizycznie mozliwosci sprawdzic tego sam w aucie wiec prosze o podanie jakiej mocy, jakie wymiary i jakie podlaczenia?

mile widziane bedzie rowniez podanie jakie marki badz konkretne modele polecacie?

www.iparts.pl i wszystko jasne...... :finga:

cebull - 15-12-2010, 16:50

dzieki chlopaki za info tu i na PW, troche danyh z instrukcji tez znalazlem.

Finalnie zona pojechala do ASO jak sie dowiem co i jak to napisze cos wiecej...

A propos sklepow internetowych to konfiguratory sugeruja 100Ah czy to nie za duzo??? w instrukcji jest 64

mitsu00 - 15-12-2010, 17:08

cebull napisał/a:

A propos sklepow internetowych to konfiguratory sugeruja 100Ah czy to nie za duzo??? w instrukcji jest 64

Do diesla akku musi być mocny i 100Ah jest jak najbardziej adekwatna mocą. Weź pod uwagę że instrukcja obsługi odnosi się ogólnie do modelu nie uwzględniwszy konkretnie czy chodzi obenzynkę czy o diesla. 64Ah bardziej podchodzi pod benzynę. Jeśli masz niedaleko do jakiegoś BOSH Service to polecam ich akumulatory z serii Silver jesli dobrze pamietam nazwę. Ceny maja konkurencyjne i zamontują w aucie gratis, a stary zutylizują.

cebull - 15-12-2010, 17:22

No wiec nasz akumulator jest ponoc OK ? (po ponad godzinnej jezdzie - ladowaniu)
Przed odpaleniem byl zupelnie rozladowany.
w poniedzialek sprawdzenie instalacji elektrycznej zobaczymy co bedzie jutro rano i co powiedza w poniedzialek.

mitsu00 - 15-12-2010, 17:34

cebull napisał/a:
No wiec nasz akumulator jest ponoc OK ? (po ponad godzinnej jezdzie - ladowaniu)
Przed odpaleniem byl zupelnie rozladowany.
w poniedzialek sprawdzenie instalacji elektrycznej zobaczymy co bedzie jutro rano i co powiedza w poniedzialek.

Dobry akumulator bez problemu będzie działał minimum 4 lata. Jesli wysiadł wcześniej to coś w instalacji elektrycznej musi "kraść" prąd i go rozladowywać. Dodatkowo ujemne temperatury przyspieszają proces rozładowywania akumulatora.

didku - 15-12-2010, 21:04

A że nie wspomnimy o ładowaniu - alternator albo jego sterowanie. albo za dużo zużycia, za mało jazdy (np . krótkie odcinki w mieście). Zużywa np alarm, światełka, ogrzewqanie postojowe, klimka, itd..
TOM65 - 15-12-2010, 21:50

polecam akumulatory varte http://www.varta-automoti...&lang=pl&range=

[ Dodano: 15-12-2010, 21:53 ]
wg Varty 95ah,ale najpierw spr stary , naładuj przez przynajmniej 24h ,prostownikiem gdzie prąd ładowania jest min 9A

dab - 17-12-2010, 07:59

mitsu00 napisał/a:
cebull napisał/a:

A propos sklepow internetowych to konfiguratory sugeruja 100Ah czy to nie za duzo??? w instrukcji jest 64

Do diesla akku musi być mocny i 100Ah jest jak najbardziej adekwatna mocą. Weź pod uwagę że instrukcja obsługi odnosi się ogólnie do modelu nie uwzględniwszy konkretnie czy chodzi obenzynkę czy o diesla. 64Ah bardziej podchodzi pod benzynę. Jeśli masz niedaleko do jakiegoś BOSH Service to polecam ich akumulatory z serii Silver jesli dobrze pamietam nazwę. Ceny maja konkurencyjne i zamontują w aucie gratis, a stary zutylizują.


Jesli w serwisowce jest 64Ah to raczej nie ma co ladowac sie w 100Ah...akumulator bedzie po prostu notorycznie niedoladowany :doubt: dzieki czemu szybciej padnie :P
Druga sprawa to jaki jest oryginalnie polecany prad rozruchu? Tez wazna kwestia...
Pisanie ze do diesela musi byc mocny jest prawda ale jednoczesnie pamietajmy o jego odpowiednim dobraniu. Jesli nie - moga byc problemy.
Ja bym polecal aku BOSCHA SILVER, maja dobre opinie a i mi w poprzednim aucie dobrze sluzyl. Jest pelna oferta, np:
Bosch S3 70Ah 640A
Bosch S4 74Ah 680A
BOSCH s40 72Ah/680A
Bosch Silver S5 77Ah 780A
Jak widac mozna sobie spokojnie dobrac pod konkretne parametry (ceny ok 400zl)

TOM65 - 17-12-2010, 08:24

bosch poleca 0 092 S40 280 czyli 12V 95Ah 830A ,
centra 100Ah 850A LUB 720A
EXIDE (ten sam team co centra ) też 100Ah 720A lub 850A

http://www.bosch-automoti...Invocation=true

3r3as3r - 17-12-2010, 13:25

TOM65 napisał/a:
polecam akumulatory varte http://www.varta-automoti...&lang=pl&range=

[ Dodano: 15-12-2010, 21:53 ]
wg Varty 95ah,ale najpierw spr stary , naładuj przez przynajmniej 24h ,prostownikiem gdzie prąd ładowania jest min 9A


chyba chciałes napisac MAXIMUM 9A. Prąd ładowania nie moze przekraczać 1/10 wartości "mocy" akumulatora czyli jeżeli akumulator jest 95 Ah prąd ładowania max 9A jezeli 60Ah prąd ładowania 6A itd. Oczywiscie ze da sie ładowac większym ale jest to niebezpieczne i grozi "wysadzeniem" akumulatora.

TOM65 - 17-12-2010, 15:23

tak, masz racje max i najlepiej takim prądem
cebull - 01-01-2011, 11:14

odkopie watek bo mialem napisac co i jak :)

- aku rozladowal sie po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrow wiec nie ma mowy o krotkich przejazdach w miescie
- w servisie nic nie znalezli poza przepustnica od egr ???? co to moze miec wspolnego z rozladowaniem akumulatora? - wymieniona na nowa
- wiecej sie juz nie rozladowal wiec pojezdzi jeszcze z nami troche, mam nadzieje :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group