To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Tylne zawieszenie

voy - 16-12-2010, 11:45
Temat postu: Tylne zawieszenie
Witam,
zmieniałem opony i zauważyłem że tylne są mocno ścięte od środka.
Co może być przyczyną?

Pzdr.
Wojtek

Yellowmax - 16-12-2010, 12:25

przypadkowo zerknąłem na forum i .. dołączam się do pytania Wojtka. Zauważyłem to samo w moim samochodzie i zastanawiam się czy może mieć na takie zajwisko wpływ, że jeżdze bardzo dużo sam i tylko na tylnym napędzie. Dziękuje za ewentualne opinie!
gildor - 16-12-2010, 13:23

zjawiskiem jest konieczność ustawienia zbieżności. hehe :twisted:
voy - 14-03-2011, 09:56

Faktycznie, trzeba było ustawić zbieżność, chociaż nie było to takie proste, najpierw trzeba było wymienić śruby i tuleje do regulacji, bo nie dało się ich odkręcić. A tanie to one nie są... :(
PiotrKw - 28-03-2011, 12:25

voy napisał/a:
A tanie to one nie są... :(


Hm... może miałem szczęście , ale po zrobieniu tyłu ( wymiana tulei i cięcie ) miałem w planach tą samą operację z przodu ( po zgromadzeniu funduszy :wink: ) . Ale postanowiłem zaryzykować..... aż 30 zł . Za tyle kupiłem penetrator i odrdzewiacz firmy Wurth . I codziennie , na noc, przez okres tygodnia, "psikałem" nim śruby i czoła tulei ( wszystkich czterech).
I ku mojemu zaskoczeniu , pojechałem dziś na stację diagnostyczną i z duszą na ramieniu obserwowałem mechanika , który również zasygnalizował że może być problem. Ale .... o dziwo wszystkie śruby ruszyły bez problemu. !!!! Tak więc , przed cięciem i demolką , może jednak warto spróbować trochę mniej inwazyjnych metod ???

lukki - 14-04-2011, 00:44

gdzie są te tuleje przy przednich wahaczach? czy ktoś może mi podesłać foto z zaznaczeniem - też bym spróbował wariantu z penetracją, bo mi ostatnio w warsztacie powiedzieli, że nie do ruszenia i trzeba odcinać
PiotrKw - 14-04-2011, 06:33

Dolny wahacz , mocowanie do ramy. Jedna z przodu , druga z tyłu. Jak skręcisz max koła to z jednej strony masz dostęp do przedniej z drugiej do tylnej. Koła w drugą stronę i na odwrót. Tu http://e-pajero.pl/produc...Pajero-III.html będziesz miał rysunek przedniego zawieszenia ( powiększ) śruby z mimośrodami. Środek wprowadzasz między ramę a wahacz z obu stron i nakrętkę i śrubę . I tak cztery razy
gildor - 14-04-2011, 13:07

a w sumie, to po co kupować i wymieniac całe tuleje, nie wystarczy kupić same śruby?
PiotrKw - 14-04-2011, 13:50

Cięcie śrub przy wahaczu kończy się uszkodzeniem tulei metalowo gumowej. Po drugie śruba jest zapieczona w tulei i nie można jej wybić . I to jest problemem. Nie odkręcenie nakrętki. Kończy się to usunięciem tulei razem z pozostałością śruby i wprasowaniem nowej tulei.
gildor - 14-04-2011, 13:54

PiotrKw napisał/a:
Po drugie śruba jest zapieczona w tulei i nie można jej wybić . I to jest problemem.

jakby śruba zapiekła się w tulei, to by wahacz w tym miejscu nie pracował. tuleja pracuje na śrubie.

PiotrKw - 14-04-2011, 15:23

Nie tylko , pracuje tez guma, Po zapieczeniu często zrywa się wewnętrzna tuleje i obraca w gumie.
gildor - 14-04-2011, 15:50

PiotrKw napisał/a:
Nie tylko , pracuje tez guma, Po zapieczeniu często zrywa się wewnętrzna tuleje i obraca w gumie.

wiesz, tylko że tematem jest ustawienie geometrii kół, a nie naprawa zawieszenia. czyli zapieczona śruba, a nie uszkodzona tuleja. jak śruba uszkodziła tuleje, tak jak piszesz, to nie ma tematu wymiany samej śruby, tak czy nie? bo tu ważniejsze staje sie nie ustawienie geometrii, a naprawa zawieszenia.
czyli jeśli jest jedynie problem ze śrubą i trzeba ją odciąć, to nie ma konieczności obligatoryjnej wymiany tulei. o to tylko pytałem. mam tuleje i śruby i chciałem wymienić, ale to wymaga wyrwania wahacza, a ja tylko chce zrobić geometrię.

PiotrKw - 14-04-2011, 16:05

Jeżeli uda się wybić śrubę, którą ucięto bo nie mozna było jej odkręcić, to jak najbardziej wymień tylko samą śrubę. Niestety w moim ( i nie tylko )przypadku z tyłu nie można było ich ani obrócić ani wybić . Do ustawienia geometrii jak pisałeś jest potrzeba swobodnego obrotu śruby. Jezeli ten warunek spełnisz to nie ma potrzeby wymiany tulei. Przód tak jak pisałem po tygodniu ruszył. Możliwe że podobny zabieg mógłby uruchomić tył. Ale tego już sie nie dowiem. :wink:
lukki - 19-04-2011, 22:18

PiotrKw napisał/a:
Dolny wahacz , mocowanie do ramy. Jedna z przodu , druga z tyłu. Jak skręcisz max koła to z jednej strony masz dostęp do przedniej z drugiej do tylnej. Koła w drugą stronę i na odwrót. Tu http://e-pajero.pl/produc...Pajero-III.html będziesz miał rysunek przedniego zawieszenia ( powiększ) śruby z mimośrodami. Środek wprowadzasz między ramę a wahacz z obu stron i nakrętkę i śrubę . I tak cztery razy


dzięki - spróbuję tym psikadłem u siebie. Mam nadzieję, że też da radę :)

PiotrKw - 20-04-2011, 09:16

Powodzenia , Środek firmy WURTH, którego użyłem, nazywa się : "Rost Off Plus" -odrdzewiacz i dodatkiem organicznych związków molibdenu . Poszło całe opakowanie 300 ml.
Daj znać jaki wynik, trzymam żeby się udało.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group