To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ4A] nie pali

Tomek - 20-12-2010, 20:57
Temat postu: [CJ4A] nie pali
Witam

taki mam problem:

Colt stoi nieużywany i jeździłem nim średnio raz-dwa razy na tydzien.
W trakcie tych najwiekszych mrozow niestety nie chcialo mi sie nim jezdzic i tak ze 3 tygodnie postał i nie pali, tj. padł akumulator, żadne kontrolki sie nie palą

pożyczyłem kable, podpiąłem i kontrolki sie palą, ale dalej nie pali, rozrusznik słychać, że lekko "tyka", ale nie kręci wogóle

co teraz?? padł rozrusznik??

[ Dodano: 20-12-2010, 21:07 ]
a i jeszcze dodam, że nie chce próbować go odpalać na popych, bo nie wiem kiedy byl robiony rozrząd i nie chciałbym, żeby przeskoczył

Andrew - 20-12-2010, 21:08

Może za słaby akumulator masz całkiem? Nie sądzę, żeby padł rozrusznik.
Tomek - 20-12-2010, 21:12

no akumulator słaby, ale tak czy tak na kablach powinien odpalić

w US&A odpaliłem raz kablami Nissana Altime "bez akumulatora" tj. z całkiem padniętym akumulatorem

[ Dodano: 20-12-2010, 21:15 ]
tzn. wydaje mi sie, że powinien chociażby na moim Galantowym akumulatorze odpalić
potem próbowałem od Focusa 1.8 diesel odpalić, bo pomysłałem sobie, że w dieslu to aku musi być mocniejszy, poza tym nowszy
bo myślałem, że w Galancie za słaby, bo akurat w ten sam dzien padł mi aku w Galancie, bo pod pracą zostawiłem na światłach

Andrew - 20-12-2010, 21:16

Nie zawsze tak jest. Jak go odpalałeś? Trzeba było podpiąć kable i przez parę minut potrzymać autko na wyższych obrotach, żeby trochę podładować aku. Ja stawiam na słaby aku. Jak podpiąłeś kable, to słychać było spadek obrotów w aucie (pewnie galancie :) ), od którego próbowałeś odpalić?

[ Dodano: 20-12-2010, 21:18 ]
Mi ostatnio w colcie padł, to podpiąłem gala i colt na dotyk odpalił... A kontrolka CE się pali?

Tomek - 20-12-2010, 21:21

andrew84 napisał/a:
Nie zawsze tak jest. Jak go odpalałeś? Trzeba było podpiąć kable i przez parę minut potrzymać autko na wyższych obrotach, żeby trochę podładować aku. Ja stawiam na słaby aku. Jak podpiąłeś kable, to słychać było spadek obrotów w aucie (pewnie galancie :) ), od którego próbowałeś odpalić?


spadek obrotów to nie wiem, ale światła mu przygasały, wiec mniemam, że tak

andrew84 napisał/a:
Mi ostatnio w colcie padł, to podpiąłem gala i colt na dotyk odpalił... A kontrolka CE się pali?


no wiesz, jak mi w Galancie padł, to też na dotyk odpalił, ale Galant używany non stop, to inna sprawa
a Colt stał z 3 tygodnie, czy coś koło tego, mrozy byly solidne, a w Colcie aku zapewne nie grzeszył nowością
CE podejrzewam, że sie pali, tak jak to po przekreceniu kluczyka

[ Dodano: 20-12-2010, 21:23 ]
andrew84 napisał/a:
Nie zawsze tak jest. Jak go odpalałeś?


a odpalalem tak, ze podpialem, poczekalem i ciach
ale moze rzeczywiscie powinienen zrobic tak jak mowisz
ale kurde dalej mnie to meczy, ze powinien odpalic na samym aku od drugiego auta, nie??

Andrew - 20-12-2010, 21:23

Potrzymaj go dłużej z ok. 5 minut na kablach i wtedy spróbuj i daj znać co i jak... A odpalasz na benzynie czy na gazie?
Tomek - 20-12-2010, 21:27

andrew84 napisał/a:
Potrzymaj go dłużej z ok. 5 minut na kablach i wtedy spróbuj i daj znać co i jak... A odpalasz na benzynie czy na gazie?


odpala na benzynie, ale nei ma to wielkiego znaczenia w tej sytuacji, bo do odpalania tu nie dochodzi

ok, natchnales mnie, ide dzialac

[ Dodano: 20-12-2010, 21:27 ]
.... bo w miare cieplo

Andrew - 20-12-2010, 21:30

Odpalanie na gazie ma znaczenie, bo jest zimno i mógł Ci np. zamarznąć parownik itp. Narazie spróbuj podładować tak jak mówiłem i daj znać co i jak.

Powodzenia :wink:

robertdg - 20-12-2010, 21:32

tomek84 napisał/a:
rozrusznik słychać, że lekko "tyka", ale nie kręci wogóle
brzmi jakby sie zawiesił, spróbuj popukać w rozrusznik.
Tomek - 20-12-2010, 21:46

robertdg napisał/a:
tomek84 napisał/a:
rozrusznik słychać, że lekko "tyka", ale nie kręci wogóle
brzmi jakby sie zawiesił, spróbuj popukać w rozrusznik.


to podejrzewałem, ale racje miał andrzej

potrzymałem go podłączonego 6-7 minut i już kręci
ale za słaby, żeby odpalić i padł znowu
zostawiłem te zabawki podłączone pod blokiem i pójde za chwile sprawdzić, ale obawiam się, że bez prostownika się nie obędzie, albo aku do wymianki

Andrew - 20-12-2010, 21:53

Tak myślałem. Możesz go podtrzymać dłużej, ale lepiej będzie prostownik i mały prąd na całą noc. Nie koniecznie aku do wymiany, tak się stało z tego względu, że auto stało i aku, że tak powiem zmarzł :mrgreen: Po zimie będzie działał :wink:
Tomek - 20-12-2010, 22:08

spoko
potrzymalem go kolejne 8-9 minut i odpalil od pierwszego kopa
zgasiłem, odpaliłem i tak kilka razy
przejechalem sie kawalek i jest jak dawniej

niestety ... nie byłbym soba jakbym przy tej calej okazji czegos nie zepsuł
otóż nie działają wycieraczki z przodu, z tyłu okej
jak włączam przednie to słychac klikniecie przekaznika i nic wiecej
mam nadzieje ze to tylko jakis bezpiecznik

Andrew - 20-12-2010, 22:10

Cytat:
mam nadzieje ze to tylko jakis bezpiecznik
Sprawdź pierwsze bezpiecznik, ale zrób już to jutro :) Miejmy nadzieję, że to tylko to...
Tomek - 21-12-2010, 09:24

gdzie sie znajduja bezpieczniki odpowiedzialne za wycieraczki
patrzylem w skrzynce pod maska, ale tam nie ma
moze sa tak jak w galancie, czyli po lewej od kierownicy??
jesli tak to jak sie wyciaga ten schowek

robertdg - 21-12-2010, 09:31

Podobnie jak w Galancie, za lewą noga kierowcy, od wycieraczek powinien być bezpiecznik na skraju po lewej stronie chyba 20A jak się nie myle


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group