Outlander II GEN Techniczne - REZERWA
wredlin - 21-12-2010, 23:49 Temat postu: REZERWA Forumowicze proszę o pomoc
Mój kłopot polega na: licznik kilometrów do przejechania wskazuje same kreski a rezerwa się nie świeci i na wskaźniku jest podwójna kreska paliwa. Nie wiem czy sugerować się licznikiem do przejechania czy rzeczywiście rezerwą. Nie dotrwałem do rezerwy ponieważ zawsze po trzech dniach jazdy i tak leciałem na CPN by nie stanął.
rezon - 22-12-2010, 07:42
wykasuj po tankowaniu licznik dziennego przebiegu i spróbuj jeździć na niego. Jeżeli tankujesz do pełna to popatrz ile wchodzi - najwięcej to wlałem 55l, chyba mitsu00 testował swoje nerwy i jeździł, a później wlał 58l. Jeżeli wchodzi Ci mniej to masz ileś tam l zapasu. kreski zasięgu pokazuje poniżej 50km, ale wtedy to mi świeci się zazwyczaj rezerwa. Chyba, że dzieje się to w krótkich jazdach miejskich, to ok. 8 l możesz mieć, ale przy 20l/100km to masz zasięg 40km, więc nie zaświeci się rezerwa, a komputer już pokazuje brak zasięgu.
Jeżeli w trasie to coś się mu zepsuło ze wskazaniem rezerwy - czyli naprawa.
mitsu00 - 22-12-2010, 12:08
rezon napisał/a: | najwięcej to wlałem 55l, chyba mitsu00 testował swoje nerwy i jeździł, a później wlał 58l. |
żeby tylko 58l..... Na stacje dojechalem raz na oparach i do baku wlałem 59,2l Ale dzieki temu wyczynowi wiem że od chwili zapalenia się czerwonej, migającej kontrolki do końca paliwa można przejechać 150km w trasie. Nie polecam jednak takich eksperymentów
mihoo - 22-12-2010, 13:03
ilością wlanego paliwa bym się nie sugerował
nieraz zdarzyło mi się nalać do 60l baku 63-65l paliwa
stacje mają swoje mierniki niekoniecznie poprawnie ustawione
z ciekawości - gdzie jest czerwona kontrolka w Outlanderze?! w wersji po faceliftingu jest?
M
mitsu00 - 22-12-2010, 13:16
mihoo napisał/a: | z ciekawości - gdzie jest czerwona kontrolka w Outlanderze?! w wersji po faceliftingu jest? | W glonojadzie nie wiem, w wersji sprzed liftu najpierw miga ikonka dystrybutora na czerwono. Jak zostanie ok. 5l paliwa, ta sama kontrolka zaczyna pulsować szybciej, robi się większa i zmienia kolor na żółty.
mihoo - 22-12-2010, 13:24
ikonka! ok!
myślałem, ze przeoczyłem przez 3 lata 'migającą czerwoną kontrolkę '
dab - 22-12-2010, 14:54
mitsu00 napisał/a: | ta sama kontrolka zaczyna pulsować szybciej, robi się większa i zmienia kolor na żółty. |
hola hola,,,,to chyba jakies skandynawskie metody, bo u nas rezerwa miga caly czas jednym kolorem i sie nie zwieksza - czerwonym, zmienia sie tylko predkosc migania (przyspiesza) gdy w baku jest minimalna ilosc paliwa.
mitsu00 - 22-12-2010, 14:59
dab napisał/a: | hola hola,,,,to chyba jakies skandynawskie metody, bo u nas rezerwa miga caly czas jednym kolorem i sie nie zwieksza - czerwonym, zmienia sie tylko predkosc migania (przyspiesza) gdy w baku jest minimalna ilosc paliwa. | Fakt, miga na czerwono szybciej, ale jak juz miga szybciej to od czasu do czasu pojawia mi się tez wielka, żółta ikonka dystrybutora na całym wyświetlaczu.
karol_alasz - 22-12-2010, 18:52
mitsu00 napisał/a: | pojawia mi się tez wielka, żółta ikonka dystrybutora na całym wyświetlaczu. |
I nawet jak znika to jest jeszcze wykrzyknik w trójkącie mówiący ,że alarm jest aktywny...
regon - 22-12-2010, 18:55
karol_alasz napisał/a: | mitsu00 napisał/a: | pojawia mi się tez wielka, żółta ikonka dystrybutora na całym wyświetlaczu. |
I nawet jak znika to jest jeszcze wykrzyknik w trójkącie mówiący ,że alarm jest aktywny... |
i to do czasu aż akumulator nie padnie
Anonymous - 22-12-2010, 21:53
Potwierdzam wersję mitsu - tankowałem juz 59 literków a regularnie 52-56l. Rezerwa pozawala na przejaechanie na spokojno w trasie ponad 100km. Mnie pierwsze mrugnięcie rezerwy przypada na 48 litrów (pewne) ostatnie na 52 litry - przy pokojnej jeżdzie 100km jak nic
pozdr
sylb - 22-12-2010, 23:51
Tak, naprawdę to kwestia metodyki pomiaru zbiornika przez producenta samochodu, czy podaję informację o pojemności tylko zbiornika czy razem z całym układem paliwowym. W poprzednim samochodzie (Ford Mondeo), regularnie lałem 2-3l więcej niż miał zbiornik. W samej rurze od wlewu do zbiornik zmieści się pewnie ze 2-3litry paliwa.
Ja mam osobiście metodę, że po przejechaniu 500km, tankuje do pełna.
karol_alasz - 23-12-2010, 12:09
sylb napisał/a: | Ja mam osobiście metodę, że po przejechaniu 500km, tankuje do pełna. |
I to jest moim zdaniem najlepsza metoda...
Wg Polskiej Jazdy powinno sie jeździc na tzw 1/4 baku ...ale nie na 1/4 zalane tylko pusty w 1/4...
dab - 23-12-2010, 12:52
a jak to jest dokladnie w naszym przypadku, jesli auto mi stanie z powodu maksymalnego oproznienia baku, to co? wystarczy ze doleje "ropy" i dalej w droge czy beda problemy z zapowietrzeniem itp i bez pomocy serwisu sie nie obejdzie?
Z benzyniakami mam niejednokrotne doswiadczenia jak auto stawalo to dolewalem Pb i dalej w droge...za to zawsze wszyscy strasza ze w przypadku dieseli nie jest juz tak rozowo...
Ktos moze zna ten temat a moze i doswiadczyl go na wlasnej skorze?
rezon - 23-12-2010, 13:02
dab napisał/a: | jesli auto mi stanie z powodu maksymalnego oproznienia baku, to co? wystarczy ze doleje "ropy" i dalej w droge czy beda problemy z zapowietrzeniem itp i bez pomocy serwisu sie nie obejdzie? | Będą problemy. Masz szansę, że starczy Ci akumulatora aby napompować układ, ale może zabraknąć. Lepiej od razu dzwonić na Assistance. Sam nie doświadczyłem, ale na innych forach są opisy sytuacyjne.
|
|
|