To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - REZERWA

wredlin - 21-12-2010, 23:49
Temat postu: REZERWA
Forumowicze proszę o pomoc
Mój kłopot polega na: licznik kilometrów do przejechania wskazuje same kreski a rezerwa się nie świeci i na wskaźniku jest podwójna kreska paliwa. Nie wiem czy sugerować się licznikiem do przejechania czy rzeczywiście rezerwą. Nie dotrwałem do rezerwy ponieważ zawsze po trzech dniach jazdy i tak leciałem na CPN by nie stanął.

rezon - 22-12-2010, 07:42

wykasuj po tankowaniu licznik dziennego przebiegu i spróbuj jeździć na niego. Jeżeli tankujesz do pełna to popatrz ile wchodzi - najwięcej to wlałem 55l, chyba mitsu00 testował swoje nerwy i jeździł, a później wlał 58l. Jeżeli wchodzi Ci mniej to masz ileś tam l zapasu. kreski zasięgu pokazuje poniżej 50km, ale wtedy to mi świeci się zazwyczaj rezerwa. Chyba, że dzieje się to w krótkich jazdach miejskich, to ok. 8 l możesz mieć, ale przy 20l/100km to masz zasięg 40km, więc nie zaświeci się rezerwa, a komputer już pokazuje brak zasięgu.
Jeżeli w trasie to coś się mu zepsuło ze wskazaniem rezerwy - czyli naprawa.

mitsu00 - 22-12-2010, 12:08

rezon napisał/a:
najwięcej to wlałem 55l, chyba mitsu00 testował swoje nerwy i jeździł, a później wlał 58l.

żeby tylko 58l..... Na stacje dojechalem raz na oparach i do baku wlałem 59,2l :twisted: Ale dzieki temu wyczynowi wiem że od chwili zapalenia się czerwonej, migającej kontrolki do końca paliwa można przejechać 150km w trasie. Nie polecam jednak takich eksperymentów :wink:

mihoo - 22-12-2010, 13:03

ilością wlanego paliwa bym się nie sugerował
nieraz zdarzyło mi się nalać do 60l baku 63-65l paliwa
stacje mają swoje mierniki niekoniecznie poprawnie ustawione
z ciekawości - gdzie jest czerwona kontrolka w Outlanderze?! w wersji po faceliftingu jest?
M

mitsu00 - 22-12-2010, 13:16

mihoo napisał/a:
z ciekawości - gdzie jest czerwona kontrolka w Outlanderze?! w wersji po faceliftingu jest?
W glonojadzie nie wiem, w wersji sprzed liftu najpierw miga ikonka dystrybutora na czerwono. Jak zostanie ok. 5l paliwa, ta sama kontrolka zaczyna pulsować szybciej, robi się większa i zmienia kolor na żółty.
mihoo - 22-12-2010, 13:24

ikonka! ok!
myślałem, ze przeoczyłem przez 3 lata 'migającą czerwoną kontrolkę ' ;)

dab - 22-12-2010, 14:54

mitsu00 napisał/a:
ta sama kontrolka zaczyna pulsować szybciej, robi się większa i zmienia kolor na żółty.


hola hola,,,,to chyba jakies skandynawskie metody, bo u nas rezerwa miga caly czas jednym kolorem i sie nie zwieksza - czerwonym, zmienia sie tylko predkosc migania (przyspiesza) gdy w baku jest minimalna ilosc paliwa.

mitsu00 - 22-12-2010, 14:59

dab napisał/a:
hola hola,,,,to chyba jakies skandynawskie metody, bo u nas rezerwa miga caly czas jednym kolorem i sie nie zwieksza - czerwonym, zmienia sie tylko predkosc migania (przyspiesza) gdy w baku jest minimalna ilosc paliwa.
Fakt, miga na czerwono szybciej, ale jak juz miga szybciej to od czasu do czasu pojawia mi się tez wielka, żółta ikonka dystrybutora na całym wyświetlaczu.
karol_alasz - 22-12-2010, 18:52

mitsu00 napisał/a:
pojawia mi się tez wielka, żółta ikonka dystrybutora na całym wyświetlaczu.

I nawet jak znika to jest jeszcze wykrzyknik w trójkącie mówiący ,że alarm jest aktywny...

regon - 22-12-2010, 18:55

karol_alasz napisał/a:
mitsu00 napisał/a:
pojawia mi się tez wielka, żółta ikonka dystrybutora na całym wyświetlaczu.

I nawet jak znika to jest jeszcze wykrzyknik w trójkącie mówiący ,że alarm jest aktywny...


i to do czasu aż akumulator nie padnie :lol:

Anonymous - 22-12-2010, 21:53

Potwierdzam wersję mitsu - tankowałem juz 59 literków a regularnie 52-56l. Rezerwa pozawala na przejaechanie na spokojno w trasie ponad 100km. Mnie pierwsze mrugnięcie rezerwy przypada na 48 litrów (pewne) ostatnie na 52 litry - przy pokojnej jeżdzie 100km jak nic :P
pozdr

sylb - 22-12-2010, 23:51

Tak, naprawdę to kwestia metodyki pomiaru zbiornika przez producenta samochodu, czy podaję informację o pojemności tylko zbiornika czy razem z całym układem paliwowym. W poprzednim samochodzie (Ford Mondeo), regularnie lałem 2-3l więcej niż miał zbiornik. W samej rurze od wlewu do zbiornik zmieści się pewnie ze 2-3litry paliwa.
Ja mam osobiście metodę, że po przejechaniu 500km, tankuje do pełna.

karol_alasz - 23-12-2010, 12:09

sylb napisał/a:
Ja mam osobiście metodę, że po przejechaniu 500km, tankuje do pełna.

I to jest moim zdaniem najlepsza metoda... :idea:
Wg Polskiej Jazdy powinno sie jeździc na tzw 1/4 baku ...ale nie na 1/4 zalane tylko pusty w 1/4...

dab - 23-12-2010, 12:52

a jak to jest dokladnie w naszym przypadku, jesli auto mi stanie z powodu maksymalnego oproznienia baku, to co? wystarczy ze doleje "ropy" i dalej w droge czy beda problemy z zapowietrzeniem itp i bez pomocy serwisu sie nie obejdzie?
Z benzyniakami mam niejednokrotne doswiadczenia :biggrin: jak auto stawalo to dolewalem Pb i dalej w droge...za to zawsze wszyscy strasza ze w przypadku dieseli nie jest juz tak rozowo...
Ktos moze zna ten temat a moze i doswiadczyl go na wlasnej skorze?

rezon - 23-12-2010, 13:02

dab napisał/a:
jesli auto mi stanie z powodu maksymalnego oproznienia baku, to co? wystarczy ze doleje "ropy" i dalej w droge czy beda problemy z zapowietrzeniem itp i bez pomocy serwisu sie nie obejdzie?
Będą problemy. Masz szansę, że starczy Ci akumulatora aby napompować układ, ale może zabraknąć. Lepiej od razu dzwonić na Assistance. Sam nie doświadczyłem, ale na innych forach są opisy sytuacyjne.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group