To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Sprzęgło Cari 1.6

crash06 - 24-12-2010, 11:51
Temat postu: Sprzęgło Cari 1.6
Witam. Chciałbym wyregulować sobie sprzęgło (za wysoko bierze) proszę o pomoc jak dokonać regulacji...
Piwor - 25-12-2010, 12:38

crash06, to nie polonez, że sprzęgło regulujesz. Tutaj masz wysprzęglik. Sprzęgło prawdopodobnie do śmieci. Ewentualnie można ratować się wymianą płynu.
Matejko - 25-12-2010, 16:35

jedyna regulacja jest przy pedale
astralss - 28-06-2011, 08:49

Czesc mam carisme z poczatku 2000r. po faceliftingu silnik 1.6 4G92-28Q 99KM i mam pytanie czy te sprzeglo bedzie pasowalo?
http://allegro.pl/luk-spr...1679736697.html

robertdg - 28-06-2011, 08:56

Nie bedzie pasować, jezeli auto zostało wyprodukowane po wrześniu 99r, bo od pażdziernika 99r były montowane 620 3105 00 LUK (pasuje tez do wersji 103KM)
Asmodeus1 - 29-06-2011, 10:52

Witam,
mam Carisme MSX, i padł mi docisk. I teraz mam pytanie. Czy sprzęgło (komplet) będzie pasować z wersji standardowej? Z instrukcji wynika że dół silnika jest taki sam, skrzynia taka sama (nawet Laguna ma taką skrzynię). więc idąc tą drogą sprzęgło powinno być takie samo. Co więcej na allegro są komplety do wersji 1,8 i GDI za jakieś 400zł. i są komplety do GDI i MSX za 750 zł. Co więcej jest komplet firmy aisin gdzie sprzęgło jest dedykowane do 1,8 i MSX. I teraz mam mętlik, czy wydawać 750 zł czy może będzie pasowało to za 400 zł.
Proszę o pomoc.

Duli - 21-10-2013, 22:02

Wybaczcie, że odkopuję temat, ale przyda się taka informacja. Sprzęgło LUKa o oznaczeniu 620 2215 00 jak najbardziej pasuje do wersji polift 1.6 16V 103KM. Także do silnika 1.6 to samo sprzęgło pasuje przed i po lifcie. Nie trzeba kupować tego LUK 620 3105 00. Można śmiało brać do starszej wersji i przy okazji oszczędzić sporo kasy, bo różnica w cenie jest bardzo duża. Właśnie na takim jeżdżę i mechanik nie mówił, że coś nie pasowało, to samo powiedzieli mi przez telefon w 2 sklepach, zaryzykowałem i opłaciło się. Dodatkowo, klekotanie przy puszczonym sprzęgle nie oznacza od razu padniętego któregokolwiek łożyska w skrzyni. Wystarczyła wymiana kompletu sprzęgła, wraz z łożyskiem oporowym i po wymianie tego drugiego ustało. Bałem się, że hałasuje któreś w skrzyni, ale na szczęście nie.

Oznaczenia, które wyszukałem:
LUK 620 2215 00
Aisin KM-046
Sachs 3000 842 501

plecho1 - 21-10-2013, 22:52

Ja też na takim jeżdżę. Od dedykowanego różni się tylko ilością sprężynek a co za tym idzie, siła docisku tarczy przez docisk. W dedykowanej tarczy dociskowej sprężyny składają się z trzech blaszek każda a w tym tańszym z dwóch. Ale jeśli to słabsze sprzęgło dedykowane jest do wersji 99 konnej to 4 konie więcej nie zrobią dużej różnicy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group