To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] "Tjuning" tarcz - zrób to sam/z kimś.

Anonymous - 24-12-2010, 23:00
Temat postu: [EA5A/W 2.5] "Tjuning" tarcz - zrób to sam/z kimś.
Witam.
Ostatnio tchnęło mnie, aby coś zmienić w moich tarczach.
Jako, że zegary HC są poza moim zasięgiem postanowiłem coś zrobić minimalnym kosztem.
Zakupiłem więc białe tarcze z pomarańczowym podświetleniem (myślałem, że cyfry będą czarne, a dopiero po potraktowaniu ich światłem zmienią kolor na pomarańcz. Jakże się myliłem przy odbiorze... ).
Zakupiłem również "tjuningowane" alu ramki, których na all drogo jest mnóstwo.
Wygląda to tak:

Standardowe zegary w dłoń:

...i rozbebeszone:

Jako, że ostatnio wyczytałem jak kalibrować nasze zegary chciałem sprawdzić gdzie zatrzymają się wskazówki. Bo wg. naszego forum dokładnie na ograniczniku...
I oto proszę gdzie się zatrzymują:

Oczywiście zaznaczyłem sobie te miejsca przed wyciągnięciem wskazówek moim niezawodnym ołówkiem i zacząłem je wyciągać kolejnym niezawodnym sprzętem:


Oto i zegary w całej okazałości:

Teraz przyszedł czas na montaż ramek. Są one na wcisk. Po wciśnięciu ich na swoje miejsce, tylną stronę trzeba po prostu nagiąć tak, aby nie wypadły:

Efekt taki:

Z pozostałości po czarnych tarczach trzeba jakoś wyciągnąć ogranicznik:

Potem jakoś go zamontować (ja użyłem lutownicy i zgrzałem po niewidocznej stronie tarczy):

Trochę zabawy było ze wstawieniem wskazówek tak aby powracały na swoje miejsce (zaznaczone wcześniej ołówkiem i przerzuceniu ich nad ogranicznikiem na swoje miejsce):

No i efekt końcowy:

Wiem, że są różne gusta i nie każdemu się to może podobać, ale co tam. Ja się z tym będę męczyć teraz.
Robiłem to dziś wieczór (może ze 45 minut) więc nie wiem jak to będzie wyglądać na żywo w misiu.
Nie wiem również, czy prędkościomierz i obrotomierz są dobrze skalibrowane, ale jako, że mam gaz (na kompiutrze podłączonym do instalacji pokazuje obroty) i dżipsa (prędkość) to sobie jakoś poradzę.
Pzdr


Mały Update :)
Zegary w Miśku:



Jak się okazało, moje przeczucia odnośnie kalibracji okazały się słuszne.
Nie sprawdzałem tego z urządzeniami, ale na oko, jeśli coś będę musiał kalibrować to nieznacznie - prędkościomierz wg. mnie jest b.dobrze, obroty raczej też (było zimno więc działał na ssaniu) może max +/-50obr/min. Zobaczymy wkrótce jak się mają: temperatura i poziom paliwa.
W samochodzie na żywo wygląda to jednak o wiele lepiej niż na stole.
Wkrótce wymienię żarówki podświetlenia (kupię białe LED SMD, bo i tak kolor ich nie ma znaczenia). Wystarczą cztery W5W. Obecnie są zwykłe bez "kondomów" i podświetlenie jak na zdjęciach nie jest równomierne.
Pzdr

Update 2.
Kalibracja moim sposobem jest prawidłowa :) .
Prędkościomierz przy Dżipsie przekłamuje o 8km/h (wcześniej 10km/h) czyli wg producenta prawidłowo. Obrotomierz też działa ok. Prawidłowe obroty powinny być 600-650rpm i właśnie tyle jest :) .
Do poprawienia delikatnie jest tylko temperaturka. Pokazuje ok. 1mm powyżej poziomu (dosłownie poziomu :P - czyli niewiele), więc to wkrótce zmienię, bo wolę mieć idealny poziom przy nagrzanym samochodzie.
Pzdr

Update 3 :)
Ponieważ to podświetlenie było niezłe, ale "tylko" niezłe, postanowiłem coś z tym zrobić.
Moje zakupy:
1. Taśma Led - światło białe zimne, 12V, całe 30cm (6 kawałków po 5cm - każde 5cm = 3 led'y).
2. Rezystorek 100 Ohm x2 (nie jestem elektronikiem, ale nie chciałem sobie spalić podświetlenia, które jest na 12V, ale w instalacji samochodowej rzadko kiedy takie występuje. Trzeba było zbić z 14,5 na 12V i ten ponoć wystarczy).
No to zaczynamy :P
Taśmę, jak juz wspomniałem podzieliłem na 6 kawałków 5cm, każdy po 3 led'y:

Połączyłem je cieniutkim kabelkiem dwu żyłowym:

do ostatniego dolutowałem rezystorek 100 Ohm (podobno wystarczy):

Teraz trzeba to wszystko wstawić pod zegary.
Najlepiej je po prostu wykręcić od strony zielonej :P


Tutaj małe porównanie jakości podświetlenia.
Dla ułatwienia powiem, że LED'y są po prawej :P


Po założeniu całości, efekt świecenia:

W samochodzie podświetlenie widać w końcu nawet przy świetle dziennym.
Na tym raczej zakończę moje zabawy z Tarczami.
Wkrótce czeka mnie wymiana wszystkich żaróweczek w samochodzie na kolor pomarańczowy.
Pzdr

m6riano - 25-12-2010, 13:22

gratki..a są takie z niebieskimi cyframi?
wilukce - 25-12-2010, 15:45

AnoniM79, Wygląda b ładnie :-)
A powiedz mi czy cyferki w nocy świecą jednolicie. Ja kiedyś zrobiłem coś takiego w starym samochodzie to cyferki bezpośrednio nad diodami świeciły dużo mocniej niż te dalej od żarówek. I trochę mi się to nie podobało ...

Anonymous - 25-12-2010, 16:40

A więc po kolei :)
m6riano, kupiłem tarcze u gościa Tacho__Pro, ramki u didobmw.
Sam wybierasz kolor tarcz i ich podświetlenie (pomarańczowego nie ma w ofercie ale zrobi na życzenie prawie wszystko).
wilukce, właśnie wróciłem moim misiem i w nocy wygląda naprawdę świetnie. Nie ma porównania do tarcz poprzednich. Te świecą o wiele wyraźniej i mocniej.
Tu mam zdjęcie nocne :P z łazienki: (na szczęście na żywo w samochodzie jest zdecydowanie lepiej).

Jeśli chodzi o jednolitość to też jest nieźle, ale nie mogę napisać, że wszystko jest 100% jednolite. Ale myślę, że jak zmienię żarówki na LED o szerokim kącie świecenia to powinno się to poprawić. Na pewno o tym wspomnę i dodam zdjęcia.
Pzdr

wilukce - 25-12-2010, 18:11

Nie no AnoniM79, ładna robota :D Ja w sumie myślę nad tymi ramkami :-) Do zwykłych tarcz też by pasowało :-)
liczner18 - 28-12-2010, 18:12

a wie ktos ja zrobić podświetlenie wskazówek?
m6riano - 28-12-2010, 19:16

liczner18 napisał/a:
a wie ktos ja zrobić podświetlenie wskazówek?

jeśli chcesz na biało to z ledami nie ma problemu, natomiast jeśli podświetlisz deskę na niebiesko to już może być więcej dłubania

liczner18 - 28-12-2010, 20:09

chodziło mi o białą skale zegarów i wskazówki na czerwono
m6riano - 28-12-2010, 20:44

wskazówki oryginalnie są na czerwono tyle że podświetlenie jest na zwykłych żarówkach z niebieskimi kondonikami, więc poprostu zamień je na ledy, efekt na pewno ci się spodoba.
tego typu:
http://allegro.pl/postojo...1369819785.html
lub
http://allegro.pl/zarowki...1375984850.html
lub
http://allegro.pl/postojo...1374860394.html
aby kontynuować temat zapraszam do tematu o podświetlaniu zegarów.

Anonymous - 31-12-2010, 13:42

Witam w ten ostatni dzień roku 2010.
Dzisiaj ukończyłem swój projekt.
Szczegóły w pierwszym akapicie.
Pzdr

m6riano - 31-12-2010, 16:41

Powiem ci szczerze że odwaliłeś trochę nie potrzebnej roboty bo sama zmiana na te "diodki" które ci podesłałem zrobiłaby podobny efekt o ile nie lepszy, a już mówię dlaczego:
Zakładając że kupiłeś taśmę "300"np. taka:
http://allegro.pl/tasma-3...1378838810.html
czyli 300 diód na 5 m to jeden odcinek 5 cm ma 3 diody po 0,08 wata każda czy taki 5 cm odcinek ma 0,24 wata czyli jedną tarcze masz podświetloną przez 3 odcinki co daje ci 0,72W.
Natomiast jeśli byś kupił 1Watowe żarówki ledowe miałbyś 4 waty w zegarach a nie tylko ok. 1,5.
Oczywiście różnica w cenie jest natomiast zaoszczędziłbyś czas..;-)
ps. do tego oczywiście te żarówki dają się normalnie regulować pokrętłem na desce.

Anonymous - 31-12-2010, 17:07

Dzięki
Pewnie będzie jak piszesz, ale:
1. lubię się bawić :P .
2. może i ma 1,5W ale świeci bardzo mocno...może i za bardzo.
3. Wkładałem żarówki W5W z trzeciego linka i było "tak se" z równomiernym podświetleniem:)
4. tutaj oczywiście regulacja też działa, więc chyba nie ma problemu.
Jeśli chodzi o oszczędzony czas to u mnie trwało to jakąś godzinkę a i tak wolałbym dłużej, bo się nudziłem... :P
Pzdr

m6riano - 31-12-2010, 17:12

To w takim razie podeśle ci swoje zegary to mi zmienisz na białe tarcze z niebieskimi cyframi...;-)
ps. ja mam takie tylko że niebieskie i jest kozak;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group