Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Eclipse 1G - reanimacja
GERING - 27-12-2010, 18:17 Temat postu: [1G 90-94] Eclipse 1G - reanimacja Pierwszy raz w tym dziale ale już drugi mój misiaczek:) Zamierzam przerabiać na off-road moje Pajero wiec kupiłem eclipse 1G do jazdy na co dzień do pracy, autko w fatalnym stanie, ale że szkoda mi takich samochodów i coś mają w sobie to postanowiłem doprowadzić je do przyzwoitej sprawności technicznej... Na początek kilka spraw, które chciałbym zrobić i aby ktoś mi doradził, troszkę grzebie przy pajero, ale przy G1 jeszcze nie miałem okazji za bardzo się ze wszystkim zapoznać ze względu na brak miejsca w garażu i śnieg...
1. najważniejsze dla mnie teraz: autko na małych obrotach szczególnie na jedynce i dwójce strasznie drgało i trzęsło, poczytałem na forum i rozumiem, że muszę sprawdzić wałki balansowe, poduchy silnika, i czy czasem pasek rozrządu na zębach nie przeskoczył, nie wiem czy dobrze rozmyślam ?
2. ruszałem pod góreczkę do wjazdu na podwórko, ze względu na to że tak drgało musiałem robić to bardzo powoli i miał problemy z wjazdem, po kilku razach przy tych drganiach, autko zgasło... jest napięcie na wszystkie kontrolki, rozrusznik kręci ale nie zapala... co sprawdzić? najpierw tak myślę iskrę na świecach, ewentualnie ktoś mi podsunął taki pomysł ze może być zerwany pasek na rozrządzie albo się ślizgać że silnik nie chce zaskoczyć... autko na rozruszniku i biegu dało rade się wciągnąć pod góreczkę na podwórko... Ktoś może mi pomóc? silnik ma instalacje LPG na sekwencji...
Pozdrawiam
zenek_bb - 27-12-2010, 21:49
drgania albo rozrząd źle albo rozrząd + wałki balansowe źle albo niesprawności zapłonu albo paliwa (PB czy LPG)
jak się pasek zerwał to dobiły tłoki do zaworów, jak się uślizgnął (czyt. przeskoczył) na tyle żeby nie odpalić to też dobiło, jak dobiło to remont głowicy (oby tylko)
sprawdź rozrząd a przynajmniej układ: wał->wałki rozrządu, tyle jesteś w stanie sprawdzić bez rozbierania niczego oprócz górnej pokrywki kółek rozrządu (bez balansów po prostu). Koło pasowe ustawiasz na znak skali zapłonu 0, to jest dokładnie ta sama pozycja (TDC) co przy zakładaniu rozrządu, i kółka rozrządu sprawdzasz czy są dobrze, jak nie to zrób zdjęcie, zobaczymy czy tak bardzo żeby dobiło do głowicy.
Czemu jeździłeś tym autem pomimo, że zauważyłeś duże wibracje?
barteski - 27-12-2010, 22:51
zenek_bb napisał/a: | Czemu jeździłeś tym autem pomimo, że zauważyłeś duże wibracje? | bedzie kara
pytanie tylko jak surowa
GERING - 28-12-2010, 08:12
ano musiałem dojechać do chaty po zakupie i chyba nie zdążyłem, posprawdzam jak tylko będę miał w końcu wolne od roboty i porobię fotki i wrzucę mam nadzieję że nie będzie tak źle....
[ Dodano: 01-01-2011, 18:41 ]
nacięcia na kołach (znaczniki) zaznaczyłem czerwonymi strzałkami. Nie bardzo jarzę schemat w manualu, ale wynika z niego jakby te znaczniki miały być na przeciwko siebie (nie wiem), czyżby aż tak był przestawiony rozrząd?
zenek_bb - 14-01-2011, 06:59
tutaj proszę masz ustawienie rozrządu profesjonalnie opisane
mniej profesjonalnie opiszę jak sprawdzić czy jest dobrze bez rozbierania czegokolwiek, kręcisz za wał klucz 22 albo wbijasz 3ci bieg i ruszasz autem żeby nim kręcić
te "cypki" przy śrubach na środku kółek mają być do góry, koła mają po dwa nacięcia, jak koła będą cypkiem do góry to nacięcia będą po lewej i po prawej stronie kół, to nacięcie koła lewego które zaznaczyłeś na zdjęciu musisz zrównać z nacięciem koła prawego, ale nie tym które zaznaczyłeś tylko tym po drugiej jego stronie, cypki mają być do góry i to ustawienie kół górnych, teraz trzeba popatrzeć na wał, na kole pasowym jest nacięcie też, tylko jedno (znaczy dwa ale oba w tym samym miejscu tak jak by), na obudowie rozrządu jest wystająca miarka do ustawiania zapłonu (widać ją z góry normalnie jak patrzysz od strony pompy wspomagania), są tam 4ry kreski, to nacięcie na kole pasowym ma być przy kresce na tej skali 0, jak nacięcie koła pasowego będzie po drugiej stronie (180° od tej miarki) a kółka cypkami do góry trzeba obrócić wał 3 obroty dalej, wtedy znak na kole pasowym wyjdzie właśnie przy tej miarce a kółka wałków znów będą cypkami do góry, ustaw tak by było widać to nacięcie na kole pasowym, a cypki kółek do góry i znakami na kołach do siebie jak napisałem na początku, zrób wtedy zdjęcia (kółek i koła pasowego) to powiem Ci czy jest dobrze czy źle
żeby sprawdzić czy wałki balansu są dobrze trzeba sprawdzić wibracje silnika albo rozebrać pokrywę rozrządu
matunio20 - 20-01-2011, 16:09
Witam. Mam podobny problem w lantrze ( prawie te same silniki) po dzwonie drga cała kabina na wolnych obrotach? do tej pory myślałem że to poduszka,a le czy może to być rozrząd?
zenek_bb - 20-01-2011, 17:12
masz silnik 4GCP, w tych silnikach nie ma wałków balansu z tego co mi wiadomo, ale od źle ustawionego rozrządu może silnik nierówno pracować, uszkodzenie poduszki mogło spowodować po prostu że drgania silnika które były już wcześniej teraz są w kabinie odczuwalne po prostu,,, zweryfikuj moje zdanie...
rozrząd sprawdź wg. opisu nad Twoim postem
matunio20 - 20-01-2011, 17:21
ja mam silnik G4CN|1836ccm|094kW
mój błąd ze nie napisałem jaki mam.
to jest tak
wymieniłem silnik, nowy kompletny rozrząd, po miesiącu dzwon, teraz drga, jak sprawdzić poduszkę?
[ Dodano: 20-01-2011, 17:23 ]
powiem ze po wymianie a przed dzwonem można było szklankę z wodą stawiać i się nic nie działo...
zenek_bb - 20-01-2011, 17:29
nagraj filmik jak silnik pracuje na zimno potem ciepło i nagranie przy rurze wydechowej, tak żeby też dźwięk był w miarę miarodajny, to coś poradzimy
matunio20 - 20-01-2011, 18:10
dobra, ale to trochę potrwa, muszę skołować aparat.
zenek_bb - 21-01-2011, 01:54
w dzisiejszych czasach praktycznie każdy ma telefon nagrywający wideo z dźwiękiem youtube obsługuje wszystkie popularne formaty
Maretzky85 - 21-01-2011, 08:49
zenek_bb, tak w ramach sprostowania - w silnikach g4cp są wałki balansowe Ale nie ma natrysku na denka tłoków.
zenek_bb - 21-01-2011, 13:54
no to jak to jest to ja nie wiem, widziałem 2 4GCP żaden nie miał wałków
z natryskiem to wiedziałem...
Maretzky85 - 21-01-2011, 14:44
Pewnie były wersje z wałkami i bez po prostu
Ja miałem z sonaty i miał wałki.
zenek_bb - 21-01-2011, 14:50
a widzisz, to albo ja miałem wersje bez, albo ktoś wywalił (bo miski nie ściągałem nie wiem czy były panewki/otwory), albo Ty miałeś po swapie z mitsu silniki ;p
|
|
|