To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Znowu centralny zamek

Elwood_Blues - 27-12-2010, 20:28
Temat postu: [Cari 1.6] Znowu centralny zamek
Witam.
Na forum jest wiele tematow zwiazanych z centralnym zamkiem ale nie spotkalem sie z problemem takim jak mam ja.
Centralny zamek ogolnie rzecz biorac jest wybredny. Raz dziala z pilota, raz nie. Raz pozwala otworzyc samochod ale juz nie pozwala go zamknac, albo na odwrot. Czasem 100 przycisniec nie daje efektu a podczas jazdy pilot pozwala zamykac i otwierac. Innym razem nie.
1. To co najwazniejsze i charakteryzuje ten przypadek to to ze wyraznie slychac ze silniczki probuja zaskoczyc. Blokadki wyraznie drgaja przy kazdej probie otworzenia lub zamkniecia.
2. Kolejna wazna rzecza jest fakt iz przycisk centralnego zamka wewnatrz auta dziala zawsze.
3. I ostatni symptom: czesto podczas jazdy cos w okolicach kierownicy tyka naprzemiennie, zupelnie jak tykanie kierunkowskazow. Aby przerwac to tykanie musze pilotem probowac zamykac i otwierac drzwi. Powoduje to przerwanie tykania niezaleznie czy w rzeczywistosci uda sie zamknac/otworzyc drzwi czy nie.

Prosze o pomoc. Czy mam sie z tym udac do elektryka czy uda mi sie z tym zrobic cos samemu?[/u]

kris80 - 27-12-2010, 22:42

Mozę poprostu bateria juz jest słaba w pilocie?
Elwood_Blues - 28-12-2010, 07:40

Mam dwa piloty. Na oba reaguje tak samo.
Sambreman - 28-12-2010, 09:28

Nie wiem jak u Ciebie, ale w moim aucie jest alarm zamontowany przez dealera.
To alarm jest sterowany przez pilota i z tego alarmu jest przekazywany sygnał do centralnego zamka.

Centralny zamek jest fabryczny.
Alarm jest zamontowany w salonie.

To mogą być różne alarmy, różnych producentów, a dodatkowo jakość montażu alarmu u dilera może pozostawiać dużo o życzenia.

To może być problem montażu (po latach coś się obluzowało) lub gorszej jakości centralki.To co opisałeś wygląda mi właśnie na problemy z centralką alarmu:
* Sygnał wychodzący z centralki jest zbyt słaby aby centralny zadziałał (z fabrycznego przełącznika działa zawsze)
* Może to być problem zasilania. Niektóre alarmy wzbudzają się gdy zmienia się napięcie (takie zabezpieczenie na majstrowanie przez złodzieja przy akumulatorze.) co by tłumaczyło czemu alarm sie włącza podczas jazdy.
* Bo takie klikanie jakby kierunkowskazu podczas jazdy to może być sterowanie kierunkowskazami. W wielu alarmach jest przekaźnik, który klika (u ciebie może kierunkowskazy nie są do niego podłączone, bo byś zauważył, że klikają.
* Jeżeli podczas jazdy wszystko działa, to kolejny symptom. Gdy motor działa to jest ładowanie i w instalacji podnosi się napięcie.

Diagnoza:
* Może masz już słaby akumulator?
* Często w urządzeniach narażonych na mróz wysiadają kondensatory, może w Twojej centralce właśnie, któryś wysiadł?

Musisz znaleźć centralkę, rozebrać ją i obejrzeć kondensatory.
W ostateczności możesz kupić gdzieś np. Allegro inną centralkę, tylko może być trochę zabawy z podłączeniem (trzeba ściągnąć schemat aplikacyjny do Twojej obecnej centralki i rozpoznać odpowiednie przewody)

Elwood_Blues - 28-12-2010, 09:55

Dziekuje za bardzo wyczerpujaca odpowiedz.
Ale nie mam autoalarmu :/.

Sambreman - 28-12-2010, 10:08

A jak wygląda pilot?
Ma jakieś znamiona fabrycznej konstrukcji?
Dalej podejrzewałbym to, że to problem centralki pilota (nawet jak to nie jest autoalarm).
To powinna być odrębna "kostka"

Elwood_Blues - 28-12-2010, 18:35

Jestem motoryzacyjnym i warsztatowym laikiem. Nie mam bladego pojecia co to znaczy ze problem dotyczy centralki zamka i jaki to ma zwiazek z alarmem :/....
plecho1 - 28-12-2010, 21:15

Zamek centralny ma sterownik sterujący pracą centralnego zamka a sterowanie pilotem to odrębny układ z własnym sterownikiem i właśnie problem najprawdopodobniej dotyczy tego sterownika.
A może w aucie był alarm który zaczął się psuć i poprzedni właściciel częściowo go odłączył pozostawiając jedynie sterowanie centralnym zamkiem i dlatego to cykanie przekaźnika dające się wyłączyć pilotem. Najlepiej wrzuć fotkę tego pilota, może to trochę pomorze w diagnozie.

remi - 01-01-2011, 16:04

Elwood_Blues mam do ciebie takie pytanko bo pomóc ci nie potrafię. A pytanko to jest takie; Co to za model Carismy 1,6 GTi bo takiego nie znam. Skąd go masz i czy to na pewno GTi?
pawelsonx - 01-01-2011, 16:10

Gti to oznaczenie Gran Turismo Iniezionei (Grand Tourer Injection)często oznaczają swoje samochody ludzie po to żeby ..... (i tu nie mam pojęcia )
remi - 02-01-2011, 22:19

DOBRE. pozdrawiam wszystkich
Elwood_Blues - 06-01-2011, 10:48

No prosze. Mowilem ze jestem motoryzacyjnym laikiem.
GL oczywiscie, nie GTi :oops:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group