Carisma - Techniczne - [GDI] Brak ogrzewania - Klimatronik
Budrys - 28-12-2010, 14:20 Temat postu: [GDI] Brak ogrzewania - Klimatronik Witam. Szukałem po forum, ale czegoś takiego chyba jeszcze nikt nie miał. Silnik nagrzany, 90stp pokazuje evoscan. Na liczniku pół centymetra przed środkiem skali a mimo to leci ledwo letnie powietrze. Klimatronik włącza maksymalny nawiew dopiero po 80 stp. przed osiągnięciem tej temperatury jest jedna "łopatka" i oczywiście powietrze jak na zewnątrz. Rozebrałem trochę konsolę, mieszek zimnego powietrza w głównym nawiewie działa prawidłowa, rurka z tyłu panelu klimatronika jest na swoim miejscu. Zresztą i tak czujnik mam przelutowany w okolice zapalniczki, Czujnik sprawdziłem ogrzewając go zapałkami, zareagował otwierając zimne powietrze. Później schłodziłem go śniegiem i tutaj już reakcji nie było leciało ledwo letnie powietrze. Oczywiście kilka dni temu leciało ciepłe tuż po tym jak wskazówka na liczniku podniosła się o 2-3 kreseczki. Układ chłodzenia i termostat wydaje się ok. Więc co to może być ?
robertdg - 28-12-2010, 17:12
Budrys napisał/a: | Na liczniku pół centymetra przed środkiem skali | powinno byc niemalże na środku - to bym postawił na termostat
Po reszcie objawów radze takze sprawdzic, czy prawidlowo przestawia sie klapa cieple/zimne powietrze
Budrys - 28-12-2010, 17:38
Więc rodzi się pytanie skąd taka temperatura w evoscanie ? Co do wskazówki to nigdy w tym aucie nie miałem jej na środku.
A gdzie tak klapka zimne/ciepłe ? pod schowkiem jest coś co mi wygląda na klapkę zamknięcia obiegu.
A teraz trochę moich przemyśleń. Klimatronic działa tak, że wpierw nagrzewa silnik potem puszcza max speed na kabinę. Zakładając że silnik osiągną temp pracy klimatronik powinien zmienić siłę nadmuchu co się nie dzieje. A jak by zmienił a leciało by zimne to by była wina mieszka zimne/ciepłe. Więc sygnał do zmiany daje nie mieszek tylko czujnik. Evoscan pokazuje temp po ok 10min na postoju 85-90stp więc skąd bierze pomiar ?
aren195612 - 28-12-2010, 18:14
Evoscan temperaturę mierzy z dwu-pinowego czujnika wkręconego w blok za termostatem via-ECU, wskaźnik temperatury z kolei z jedno-pinowego wkręconego w termostat, to są osobne pomiary.
robertdg - 28-12-2010, 18:45
Budrys napisał/a: | Co do wskazówki to nigdy w tym aucie nie miałem jej na środku. | no raczej powinna być na środku.
Budrys napisał/a: | A gdzie tak klapka zimne/ciepłe ? | na spodzie zespołu nagrzewnicy, dokładnie od strony konsoli centralnej jest zamontwany silniczek elektryczny i 2 ciegna z ramieniem, ostatni taki dlugo drucik ciagnie za klape
Budrys - 28-12-2010, 19:08
Budrys napisał/a: | A gdzie tak klapka zimne/ciepłe ? | na spodzie zespołu nagrzewnicy, dokładnie od strony konsoli centralnej jest zamontwany silniczek elektryczny i 2 ciegna z ramieniem, ostatni taki dlugo drucik ciagnie za klape[/quote]
OK dzięki, czyli po zdjęciu konsoli centralnej bedę miał dostęp do całej nagrzewnicy i jej węży ? A i jedno jeszcze jaki czujnik dla klimatronika pozwala na przyspieszenie nawiewu ?
robertdg - 28-12-2010, 19:45
Budrys napisał/a: | OK dzięki, czyli po zdjęciu konsoli centralnej bedę miał dostęp | do silniczka sterujacego klapa mieszalnika cieple zimne powietrze
Budrys - 28-12-2010, 22:15
Mam jeszcze koncepcję. Otóż w nagrzewnicach po lifcie jest czujnik temperatury to on uruchamia moment pełnej pracy wentylatora kiedy silnik złapie temperatury. Mam nadzieję, że tak samo jest przed liftem. Stawiam na zapchaną nagrzewnicę.
[ Dodano: 29-12-2010, 10:36 ]
Mam dużą różnicę temperatur na wężach do nagrzewnicy. Stojąc przodem do auta wąż z prawej jest ciepły a ten obok zimny. Dopiero jak pogazowałem porządnie na rozgrzanym to wąż nabrał trochę temperatury ale nadal był zimniejszy od tego zprawej. Więc myślę że nagrzewnica zawalona i nie ma zbytnio obiegu płynu. Druga sprawa chciałem odpowietrzyć układ śrubą na termostacie przy nie odpalonym silniku nic nie poleciało dopiero po 5 min chodzenia silnika poszły bąbelki jednak nic więcej. Trzecia sprawa, zauważyłem w evoscanie wahania temperatury cieczy zależne od tego jak mocno gazuję na postoju. Poprzednie logi pokazują linie prostą bez takich wahań, co znów wskazuje na brak obiegu płynu.
bercikoski - 04-01-2011, 13:42
Podłączę się pod temat (po raz kolejny ), z odwrotnym problemem. U mnie z nawiewów leci non stop (za) ciepłe powietrze. Przy włączonej klimie chłód zaczyna się dopiero na 17 stopniach, czyli na minimum. Przy wyłączonej klimie leci non stop ciepłe.
Klimatronik nabijany był w lipcu i teraz nie wiem, czy to wina brakującego czynnika, bo wydaje mi się, ze wtedy ogólnie słabiej/wolniej zaskakiwałaby klima. Ale skoro na 17 leci w miare ok, a na reszcie temperatur ciepło, to podejrzewam co innego. Pytanie tylko - co? będe wdzięczny za wszelkie sugestie.
|
|
|