Pajero II - [2.8 TD] Głośny Klekot
Trzpik - 29-12-2010, 20:15 Temat postu: [2.8 TD] Głośny Klekot Witam. Po odpalaniu miśka, gdy silnik jest jeszcze zimny, głośno klekota. W miarę jak się nagrzewa klekot ustępuje aż po nagrzaniu silnik pracuje równiutko bez klekotania. Jednak jest mułowaty i kopci. Brakuje mu mocy. Wtryskiwacze wymienione na nowe. Co może być przyczyną??
Podejrzewam:
1) Źle ustawiony zapłon
2) Pompa wtryskowa (któraś wtyczka źle podłączona)
4) Siłownik woskowy
3) Napinacz łańcucha rozrządu
Może ktoś miał taki przypadek?
I jeszcze takie pytanko, posłużę się zdjęciem z innego tematu, po prawej stronie gdzie piszę WODA jest kabel zakończony białą kostką, do czego jest ona podłączona???
rico.1 - 29-12-2010, 21:27
Witam
Trzpik napisał/a: | gdy silnik jest jeszcze zimny, głośno klekota |
napinacz łańcucha
Trzpik napisał/a: | Jednak jest mułowaty i kopci. Brakuje mu mocy |
dobrze kombinujesz - wymienione rzeczy do sprawdzenia,
napisz czy kopci na czarno, niebiesko czy biało?
Trzpik napisał/a: | po prawej stronie gdzie piszę WODA jest kabel zakończony białą kostką, do czego jest ona podłączona??? |
czujnik "kick down" w wersji ze skrzynią automatyczną
Trzpik - 29-12-2010, 21:51
Jest to wersja ze skrzynią Manualną super select, czyli ta kostka ma być u mnie luźna?? Ewentualnie gdzie ją muszę podłączyć??
Kopci na czarno.
rico.1 - 29-12-2010, 22:14
A pompa wtryskowa też była wymieniana czy jak?
Wydaje mi się że coś jest z nią nie tak, skoro kopci na czarno i muł, coś jest źle ustawione: dawka, boost compensator (z turbo) itd.
ale najlepiej sprawdzić najpierw to co pisałeś, zresztą i tak z napinaczem trzeba zrobić porządek, żeby rozrząd wykluczyć, potem zapłon i reszta
a turbina czasem nie siada?
jawaldek - 29-12-2010, 22:53
Trzpik napisał/a: | 1) Źle ustawiony zapłon | jeśli po dodaniu gazu masz karabin maszynowy to jest to wina źle ustawionego zapłonu->>> jeśli ruszałeś pompę. Mogą być też źle ustawione wtryski. Miałem coś takiego->> mułowaty max 40hm/h czarny dym, ale była regenerowana pompa,wymieniane wtryski,wymieniane zawory->> po powtórnej regulacji wtrysków i ustawieniu pompy przeszło->> nie robiłem tego sam lecz w warsztacie. Uważaj na czwarty wtrysk->> ten ostatni od chłodnicy->> lubi się gwint zrywać bo słaby jest dostęp.
Trzpik - 29-12-2010, 23:03
Pompa była zmieniana, kupiłem używaną z jeżdżącego pajero tylko w automacie. W warsztacie zmieniali pompę i ustawiali zapłon.
Jutro się za to wezmę. Mam drugi zapasowy silnik także napinacz i inne ewentualne części przełożę. Zapłon też popatrzę i wszystkie czujki od pompy.
Jeśli uda mi się naprawić napiszę po kolei co zostało zrobione
Dzięki za pomoc.
Faraonix - 29-12-2010, 23:51
ta wtyczka to "Kickdown", uzywane w automacie - jak wcisniesz gaz do dechy to auomat redukuje bieg. Przy manualu raczej jest nie uzywane.
Mozna wykozystac do oszczedzania paliwa. Podlaczyc do jakiejs cewki wysokiego napiecia i poprzez tem wylacznik do pedalu gazu. Bedziesz pamietal zeby do nie wciskac do oporu
rico.1 - 30-12-2010, 20:30
Jak pompa była z automatu to może mieć inny "pin boost" z turbo,
jeśli masz starą pompę to ściągnij z obu dekielki wyciągnij piny i porównaj z tą od automatu, jak będą inne to wstaw ten ze starej pompy, ale przy składaniu zwróć uwagę na stare położenie (wyrobiony ślad - kreska na pinie)
Faraonix - 30-12-2010, 22:20
czym sie roznia te pin-boost-y ? Ja swoj szlifowalem, czyli ma teraz ciutke wiekszy skos i podszlifowalem plastikowa podkladke aby mial wiekszy skok.
rico.1 - 01-01-2011, 22:35
Faraonix napisał/a: | czym sie roznia te pin-boost-y ? |
w manualnym stożek jest asymetryczny (by obracając go zmieniać też ustawienia dawki)
a w automatach spotykałem stożek symetryczny (bez zmiany ustawień), z mniejszą średnicą u dołu (czyli większa dawka bez ciśnienia z turbo, ale przy wysokim ciśnieniu trochę mniejsza niż w manualu)
w sumie to nie wiem czy te pin boosty w automatach były fabrycznie stosowane (bo moim zdaniem miały jakiś podejrzany wygląd ), może ktoś już w tych miśkach motał
|
|
|