To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Wymiana klocków i tarcz tylnych

StaszekB - 04-01-2011, 12:27
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Wymiana klocków i tarcz tylnych
Postanowiłem wymienić tylne tarcze i klocki. Walka ze śrubami przypomina nieco wysiłki Don Kichota, ale nie to jest główny problem. Z obu stron (z tyłu) klocki zewnętrzne są starte niemal do zera, natomiast wewnętrzne mają ciągle około 5mm. Podejrzewam, że problem leży w elemencie którego zdjęcie wklejam poniżej:



Jest to element konstrukcji do którego przykręca się blok z tłokiem i okładzinami. Powiedziano mi (i brzmi to sensownie), że te elementy (pręt w gumie) powinny odbijać, niestety u mnie jeden odbija (marnie) a drugi w ogóle. Co z tym zrobić?

-ktoś opowiadał pierdoły?
-kupic nowe?
-silikonować końcówki uszczelek, żeby przy wciskaniu powietrze nie uchodziło?
-włożyć do środka jakąś sprężynkę?
-żadne z powyższych?




Pytanie dodatkowe: czemu tam są aż 3 wężyki? 2 do bloku z klockami a trzeci do piasty?

Przy okazji, wykręcenie śrubki mocującej tarczę do piasty pewnie zakończy się jej zerwaniem, mogę obrócić tarczę o 90 stopni i nawiercić nowe otworki?

robertdg - 04-01-2011, 12:39

StaszekB napisał/a:
Przy okazji, wykręcenie śrubki mocującej tarczę do piasty pewnie zakończy się jej zerwaniem, mogę obrócić tarczę o 90 stopni i nawiercić nowe otworki?
Tak
StaszekB napisał/a:
Jest to element konstrukcji do którego przykręca się blok z tłokiem i okładzinami. Powiedziano mi (i brzmi to sensownie), że te elementy (pręt w gumie) powinny odbijać, niestety u mnie jeden odbija (marnie) a drugi w ogóle. Co z tym zrobić?
Jest to prowadnica docisku, najzwyczajniej w świecie się zatarła, możesz kupić nowe, bo sa dostępne zestawy naprawcze, albo starać się uratować tą co masz, jeżeli zdecydujesz się ratować ta co masz, to napisz a podpowiem, jak mozesz spróbować to zrobić bez uszkodzenia jej.
MichuGdy - 04-01-2011, 12:44

+ można zdjąć osłonę gumową prowadnicy i sprawdzić czy w środku jest czysto i całość nasmarować odpowiednim mazidłem - osobiście używałem ATE.

Całość powinna gładko chodzić. Tutaj nie chodzi tyle o odbijanie tylko w momencie gdy pociągniesz za taką prowadnicę, powinna ona chować się z powrotem.

Reasumując sprawdź środek wymyj wszystko i nasmaruj.

pozdrawiam.

StaszekB - 04-01-2011, 15:00

Hmm, rozebrałem drugie koło i widzę, że główny problem to nie te pręty (rzeczywiście, jeden jest zatarty, nie pracuje) ale zabrudzenie/zardzewienie samej prowadnicy - klocki nie mają się jak w niej przesuwać. Nie dziwię się , że ręczny mi nie chodził, ale że miałem dobre wyniki na diagnostyce z tyłu to sprawa dość tajemnicza.

Co do 3 wężyków to sam sobie odpowiem: hamulec hydrauliczny, ręczny, licznik impulsów (pewnie z prędkościomierza)

Jurek - 04-01-2011, 21:16

Ja latem zrobiłem inaczej.
Kupiłem zaciski na allegro po 50 zeta za szt,w IC kupiłem zestawy naprawcze do zacisków
Zaciski rozebrałem,wypiaskowałem,pomalowałem,nasmarowałem smarem do zacisków ATE
założyłem nowe gumki i zaciski miałem jak nowe.W IC kupiłem nowe klocki,tarcze u Mikody w Częstochowie. Teraz pozostało mi stare elementy zdemontować a nowe zamontować.
Cała operacja zamiany trwała ok 2-3 godzin i po kłopocie.

poketon - 06-01-2011, 09:47

Cytat:
Co do 3 wężyków to sam sobie odpowiem: hamulec hydrauliczny, ręczny, licznik impulsów (pewnie z prędkościomierza)
Cytat:
jeden to ręczny, drugi to od hamulca hudraulicznego, trzeci od abs-jeśli sie mylę niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu.ja bym na dodatek sprawdził jak ci chodzi linka od sprzęgła bo to ona mogła sie zapiec i też ręczny może lekko trzymać.
robertdg - 06-01-2011, 10:39

poketon napisał/a:
ja bym na dodatek sprawdził jak ci chodzi linka od sprzęgła bo to ona mogła sie zapiec i też ręczny może lekko trzymać.
Co ma współnego sprzęgło z ręcznym, ponadto w GDI nie ma linki sprzęgła, więc o co chodzi :?:
poketon - 06-01-2011, 13:08

sorry mój błąd-miało być linka ręcznego
StaszekB - 07-01-2011, 13:47

Zauważyłem już, że ręczny z prawej strony niechętnie wraca na pozycję, więc kolejna rzecz do zrobienia. Na razie wziąłem się za czyszczenie reflektorów.

Mała uwaga do tych , którzy tu trafią z podobnym problemem:
tłok hamulca tylnego trzeba wciskać i wkręcać, żeby się schował.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group