To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.6] Instalacja gazowa - kilka pytań i wątpliwości.

RaVciO - 07-01-2011, 11:34
Temat postu: [MSS 1.6] Instalacja gazowa - kilka pytań i wątpliwości.
Witam.
Wiele razy w życiu zarzekałem się, że nie założę do auta instalacji gazowej, ale coraz częściej się nad tym zastanawiam i potrzebuję kilku informacji od Was.

1. Czy silnik 1.6 dobrze znosi współpracę z instalacją gazową?

2. Jakiego typu i marki instalować przy tym silniku?

3. Jakie dodatkowe koszty eksploatacyjne dochodzą przy instalacji gazowej, oprócz większych kosztów corocznych badań technicznych?

4. Słyszałem, że częściej trzeba wymieniać świece, kable WN i olej, jeśli to prawda, to o ile częściej?

Jakie według Was są plusy i minusy instalacji gazowej w tym aucie? (oprócz oczywistego plusa oszczędności na paliwie i oczywistego minusa jakim jest brak miejsca na koło zapasowe).

Jakie macie doświadczenia z gazem w TYM (opinie ludzi odnośnie innych silników a innych autach znam) silniku.

Aha auto ma 71tys. km przebiegu.

plecho1 - 07-01-2011, 13:23

A może poczytaj o Carismie 1.6:
http://forum.mitsumaniaki...1&highlight=lpg

siwy113 - 08-01-2011, 20:31

witam ja posiadam silnik 1.6 instalacja firmy Sec koszt 3.tyś auto sprawuje się bardzo dobrze moc auta ośmielę się powiedzieć że prawie taka sama jak na benzynie pali mi 8 litrów ma 100 km w kole zap. mam butle 34 bo większa nie wejdzie bo duł wnęki jest mniejszy od góry ale za to u góry można włożyć jakieś pierdoły by nie warlały się po bagażniku ja tam mam klucz do kół szelki trójkąt i coś tam jeszcze czyli tankuję na mojej stacji Bliska 28l tyle nabija dystrybutor i robię na tym koło 340km ale to trasa a tak to kręci się koło 320km. oleju nie bierze to jest bzdura że niby tak no chyba że coś z silnikiem jest nie tak a kable świece to jeszcze nie wymieniałem ale z doświadczenia poprzedniego auta wiem że kable siadały szybko czyli raz na rok trzeba było wymienić bo autem szarpało ale świece to normalnie się zużywały

[ Dodano: 08-01-2011, 20:38 ]
dodam że autem robię koło 25 tyś rocznie i trochę byłem zmuszony na gaz po prostu nie stać mnie na benzynę przy takiej jeździe a pro po ten kraj jest chory jeśli chodzi o te paliwo gaz i i ropę. co do tego mojego posta wyżej i spalania to moja przeciętna prędkość to 120 a raczej maksymalna jaką się poruszam.

[ Dodano: 08-01-2011, 20:51 ]
a jeszcze jedno w tej instalacji głośno chodzą wtryski gazu a już tym bardziej jak silnik zimny porównam to do pracującego silnika disla dla mnie to wielki minus nie pamiętam jakiej firmy te wtryski a teraz nie będę chodził do garażu. no ale coś za coś.

RaVciO - 09-01-2011, 14:23

Dzięki chłopaki, poczytam też o Carismie i czekam na opinie pozostałych użytkowników MSS 1.6 z gazem :-)

Jutro pierwszy raz pojeżdżę autkiem - pozałatwiać sprawy po-zakupowe. (wcześniej nie jeździłem z powodu oblewania zakupu ;-)

cns80 - 10-01-2011, 09:28

plecho1 napisał/a:
A może poczytaj o Carismie 1.6:
Carisma 1,6 to inny silnik niż Space Star 1,6
Reakcja na założenie gazu też może być różna (był nawet taki jeden MSS na forum, który się przez gaz wysypał).

RaVciO - 10-01-2011, 14:24

Dzięki cns80 za sugestię, byłem pewny, że to ten sam silnik skoro plecho1 zasugerował mi poczytanie o Carismie, ale skoro tak, to ponawiam prośbę do użytkowników MSS'a z gazem.
plecho1 - 12-01-2011, 07:39

Przepraszam, myślałem że silnik będzie podobny.
Ps.dobrze że starszyzna czuwa :)

cns80 - 12-01-2011, 07:44

O ile silnik Carismy (4G62) chyba bardzo dobrze znosi gaz (np. w Coltach i lancerach jest taki sam) to silnik MSS (4G18) raczej różnie reaguje i wybitnie nie lubi tanich sekwencji. Ludziom się zapala CE, padają sondy Lambda, katalizatory, czasem głowice i gniazda zaworowe i jak już pisałem wcześniej userowi madcod padł cały silnik.
plecho1 - 12-01-2011, 07:53

A nawet się trochę zastanawiałem nad zmianą auta właśnie na MSS 1.6 pod kontem LPG i chyba jednak bardziej się nad tym zastanowię.
Anonymous - 12-01-2011, 14:24

Założyłem instalacje Stag 300 w MSS 1999 r poj. 1,3 i jak narazie wszystko jest w jak najlepszym porządku. Nie zauważyłem utraty mocy, hula jak ta lala.
cns80 - 12-01-2011, 15:15

dobry napisał/a:
MSS 1999 r poj. 1,3 i jak narazie wszystko jest w jak najlepszym porządku.
To jest 4G13 czyli troszkę inny silnik.

Żeby nie było że 4G18 jest całkiem do bani to przeczytajcie post kolegi futrzanego: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=59810

saymon - 13-01-2011, 12:32

Najważniejszy jest dobry instalator. Zestrojenie to sprawa najważniejsza. Instalator musi mieć doświadczenie z tym silnikiem, bo później będziesz stracisz sporo czasu na szukanie fachowca i zestrojenie instalacji. Pytaj na forum, bo to że jakiś fachowiec dobrze robi inne marki nie znaczy że będziesz zadowolony. Wybór instalacji - te popularne. Ja mam staga. wtryskiwacze nie valtki bo co 10 tyś regeneracja. Popytaj na forum lpg o dobre, droższe wtryskiwacze. Co do cari to zupełnie inny silnik. Moja na gazie przejechała ponad 300 tys. Spejs mam wrażenie jest sporo delikatniejszy.
wrocek - 15-01-2011, 20:28

Posiadam instalację od pół roku (przejechane 90 tys) i jak na razie po dostrojeniu po 1000 km nie mam zastrzeżeń. W zimie miałem obawę o głośne tykanie pod maską, ale okazało się to zimnym silnikiem. Po kilku minutach jest ok. Czyli jak dla mnie najlepsza frajda, to gdy podjeżdżam na stację i tankuję do pełna za xx zł a nie jak przedtem xxx zł. Polecam. Ale jak mawiają inni - nie instalacja lecz instalator się liczy - lepiej dowiedz się w rejonie, kto tylko montuje a kto jeszcze doradzi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group