[92-96]Lancer CB0 - Lancer CB0 (94') 1.6 16v problem po odpaleniu
Mamusa - 08-01-2011, 20:33 Temat postu: Lancer CB0 (94') 1.6 16v problem po odpaleniu Witam.
Kupiłem mojego Lancelota 3tyg temu i do tej pory nie było żadnych problemów. Wczoraj po odpalaniu rano silnik zaczął bardzo nierówno pracować i przygasać przy delikatnym ruszaniu (musiałem lekko przygazowywać żeby nie zgasł). Po 15 min. wszystko było ok. Parę godzin później nie było problemu - więc nie ma to raczej związku z temperaturą silnika. Dzisiaj problem znów się powtorzył z tym że nieco łagodniej.
Podejrzewam że ma to związek z odwilżą i co za tym idzie wilgocią. Z racji że o mechanice mam raczej skromne pojęcie prosiłbym o pomoc - podejrzewam że problem leży w kopułce lub kablach - ale nie chciałbym kupować części w ciemno...
idas - 08-01-2011, 21:02
No to ode mnie kilka rad na początek:-) odkręć kopułkę, zobacz jak wyglądają styki, przeczyść delikatnym papierem ściernym (aby zedrzeć kredowy nalot), zwróć uwagę na palec rozdzielacza, też możesz delikatnie papierem przeczyścić.
Kable sprawdź po ciemku psikając wodą z jakiegoś atomizera (np do kwiatków), przegazuj go w tym czasie trochę manipulując sprężyną przy przepustnicy (tak jak byś pociągał za linkę gazu). Jak świecą to jest problem, jak nie to warto byłoby sprawdzić jeszcze świece, ale do tego musisz mieć odpowiedni klucz (najtańsze których nie polecam kosztują w markecie jakieś 10zł, lepiej kupić klucz nasadowy do świec, przedłużkę i jakieś pokrętło na 1/2).
j-rules - 08-01-2011, 21:25
Cytat: | No to ode mnie kilka rad na początek:-) odkręć kopułkę, zobacz jak wyglądają styki, przeczyść delikatnym papierem ściernym (aby zedrzeć kredowy nalot), zwróć uwagę na palec rozdzielacza, też możesz delikatnie papierem przeczyścić. | Można tez przeczyscic styk na który zakłada się palec - tez moze byc lekko przybrudzony
SnowDevil - 15-03-2011, 18:18
A nie sądzicie, że lepiej było by najpierw wyczyścić przepustnicę? odkręcenie 1 śrubki i przeczyszczenie przepustnicy szmatą z denaturatem zajmuje max 10 minut (5 wystarczy).
Robie to co ok 4 miesiące bo mi sie to brudzi tam. Jak 1wszy raz nie wiedziałem o co chodzi to po pewnym czasie za każdym razem jak hamowałem na światłach to mi silnik gasł. Po wyczyszczeniu przpustnicy (mechanik mi to zrobił w AutoTW) silnik był jak nowy. Równe obroty i nie gaśnie. Jak zaczyna mi silnik nierównomiernie chodzić to od razu wiem, że trzeba przeczyścić. 5 min roboty poświęcone i co najmniej 4 miesiące równiutkiej pracy.
Piotras88 - 16-03-2011, 01:28
Ja robię tak samo jak SnowDevil i prawie zawsze działa... Podobne objawy sprawił mi kiedyś przewód podciśnieniowy, który spadł. Komputer próbuje wtedy wyrównać obroty, ale nie zawsze mu się to udaje.
I oczywiście sposób o który wspomniał Idas niezawodnie diagnozuje przewody
Mamusa - 20-03-2011, 10:07
Z tym że problem tutaj pojawia(ł) się tylko przy wilgoci i nigdy mi nie zgasł oraz reagował poprawnie na gaz, więc to raczej nie przepustnica. Tak czy siak od jakiegoś czasu jest już z tym spokój, dopóki działa OK to git, jak się znowu zacznie coś dziać to wtedy będe się martwił znów
|
|
|