Space Star Techniczne - [MSS 1.6] Wymiana gałki oraz mieszka lewarka zmiany biegów 
						
												 SiMa - 10-01-2011, 12:25 Temat postu: [MSS 1.6] Wymiana gałki oraz mieszka lewarka zmiany biegów Witam serdecznie,
 
Zamówiłem sobie gałkę i mieszek będąc pewnym, że wymiana nie będzie nastręczać problemów, ale... nigdzie nie mogę znaleźć informacji, jak odkręcić tą cholerną gałkę    .
 
Jedni piszą, żeby odkręcać, inni żeby ciągnąć do góry, ale próbuję to "ni chu chu".
 
W serwis manualu jest schemat jak po kolei demontować, ale nie jest napisane "jak"     
 
Może ktoś z Was wie, albo już to robił i mógłby zamieścić opis tutaj. 
 
Pozdrawiam
												 siwy113 - 10-01-2011, 13:24
  no właśnie taż bym to chciał wiedzieć
												 RaVciO - 10-01-2011, 14:23
  W Clio I było tak, że gałka nie była przykręcana, ale przyklejana i któregoś dnia po wrzuceniu dwójki została mi w dłoni    
 
 
Jeśli jesteś pewien, że chcesz wymienić gałkę, to może ją z wierzchu potraktować czymś ostrym, aż dotrzesz do metalu i się wtedy okaże, czy jest na wcisk, czy jest wkręcana, a może jest tam jakiś pierścień z blokadą. (Wiem, że rozwiązanie brutalne, ale inne nie przychodzi mi do głowy)
												 SiMa - 10-01-2011, 14:37
  Z tego co się orientuje to w spejsie jest właśnie francuska skrzynia, bodajże z Renault.
 
Ale takie brutalne rozwiązanie      zastosuję w ostateczności (ale dzięki za pomoc     ).
 
Jak niczego się nie dowiem tutaj, to myślę, żeby podjechać jeszcze do mechanika, może on coś podpowie...
												 robertdg - 10-01-2011, 15:06
  Tak wygląda budowa tego ustrojstwa   
 
 
												 SiMa - 10-01-2011, 16:03
  Dzięki za schemacik    
 
Mam właśnie podobny schemat i pod gałką jest taka mała "pierdułka" a na niej sprężynka (to jest chyba odpowiedzialne za "podnoszenie wstecznego").
 
Ale niestety dalej nie widzę jak to rozkręcić...albo jestem jakiś niekumaty  
												 futrzany - 10-01-2011, 19:32
  Panowie rozwiąże wasz problem w silniku did i skrzyni volvo gałka się odkręca a natomiast w skrzyni renault w czarnych gałkach  jest problem w 99% gwint z gałki zostaje urwany i pozostaje na sztycy ,nie ma problemu tylko z gałkami czarno -srebrnymi angielska wersja 'mirage' takę posiada i odkręca się idealnie
												 SiMa - 10-01-2011, 19:38
  No i problem rozwiązany     ...chociaż miałem cień nadziei, że da się to jakoś odkręcić.
 
Wielkie dzięki futrzany  
												 halbog - 11-01-2011, 11:41
  SiMa, a gdzie znalazłeś mieszek? Mój się przetarł i zbieram się do wymiany    .
 
Pozdrawiam
 
Bogdan
												 SiMa - 11-01-2011, 11:48
 
  	  | halbog napisał/a: | 	 		  SiMa, a gdzie znalazłeś mieszek? Mój się przetarł i zbieram się do wymiany    .
 
Pozdrawiam
 
Bogdan | 	  
 
 
Szukałem takiego pod kolor auta (czerwone) i google znalazło mi sklep "Protector"       .
 
Można u nich użyć wyszukiwarki pod konkretny model auta, ale i tak większość rzeczy jest uniwersalna     .
 
Po zamówieniu dostaje się maila z prośbą o potwierdzenie zamówienia i podanie marki i modelu auta.
 
 
Tutaj jest adres: http://www.tuning1.com/info,936
 
 
Pozdrawiam
												 siwy113 - 12-01-2011, 21:28
  witam pytanie z innej beczki może ktoś z was wie jakie trzeba wymienić gumy na wybieraku by jedynka i wsteczny wchodziły przyzwoicie bo już mam dość walczenia z tymi biegami a żona prawko robi i aż mnie ściska w dołku jak ona będzię męczyć skrzynię przy tych biegach a robertdg zamieścił taki ładny schemat u góry i może na tym modelu podacie po numerach co i jak to zrobić czy da się samemu czy jednak mechanik kochany czeka mnie.
												 SiMa - 12-01-2011, 21:37
  siwy113, mimo, że u mnie "jedynka" też ciężko wchodzi (muszę lewarek mocniej do siebie przyciągnąć), to nie jestem Ci w stanie pomóc. Ja  się już zdążyłem do tego przyzwyczaić     
 
Może inni koledzy wiedzą co i jak   
 
Pozdrawiam
												 drtymf - 13-01-2011, 06:17
  siwy113,  poszukaj w temacie "wymiana tulejek" u nas i na carismach. Typowa sprawa i było ślicznie opisane jak to zrobić. Chociażby tutaj :klik
												 SiMa - 13-01-2011, 18:31
  Wracając do głównego wątku tematu...
 
UDAŁO MI SIĘ WYMIENIĆ TĄ GAŁKĘ!!!!    
 
 
Nie było to łatwe   . Najpierw zasięgnąłem opinii w ASO, gdzie powiedzieli, że gałka jest odkręcana, co jest totalną bzdurą.
 
Dopiero mechanik mi ją zdemontował (za free    ). Najpierw przekręcił w lewo co spowodowało, że gałka zaczęła się obracać (ale nie odkręcać). 
 
Dopiero mocne pociągnięcie do góry spowodowało jej zdemontowanie.
 
 
 
 
 
nr 1 - tutaj były "ząbki", które wchodziły w metalowe ząbki na lewarku (nr 2 na drugim zdjęciu); widać, że są wyszczerbione, przez kręcenie. Prawdopodobnie wystarczyłoby samo mocne pociągnięcie w górę.
 
 
 
 
 
nr 1 - to jest sprężynka do "podciągania" wstecznego
 
nr 2 - na tym jest osadzona gałka.
 
 
Tak wygląda to po wymianie gałki:
 
 
 
 
A tak prezentuje się całość (mieszek jest nałożony na stary, bo nie miałem już dzisiaj czasu i siły na jego wymianę     ):
 
 
 
 
Mam nadzieję, że te informacje pomogą innym. POZDRAWIAM!!
												 siwy113 - 14-01-2011, 17:18
  SiMa powiedz kolego jak się ma dobór tej gałki jak szukać chodzi mi oczywiście o otwór w który wchodzi wybierak każda gałka by tam pasowała czy trzeba jakieś specjalnej.
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |