To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.6] Wymiana gałki oraz mieszka lewarka zmiany biegów

SiMa - 10-01-2011, 12:25
Temat postu: [MSS 1.6] Wymiana gałki oraz mieszka lewarka zmiany biegów
Witam serdecznie,
Zamówiłem sobie gałkę i mieszek będąc pewnym, że wymiana nie będzie nastręczać problemów, ale... nigdzie nie mogę znaleźć informacji, jak odkręcić tą cholerną gałkę :x .
Jedni piszą, żeby odkręcać, inni żeby ciągnąć do góry, ale próbuję to "ni chu chu".
W serwis manualu jest schemat jak po kolei demontować, ale nie jest napisane "jak" :?
Może ktoś z Was wie, albo już to robił i mógłby zamieścić opis tutaj.
Pozdrawiam

siwy113 - 10-01-2011, 13:24

no właśnie taż bym to chciał wiedzieć
RaVciO - 10-01-2011, 14:23

W Clio I było tak, że gałka nie była przykręcana, ale przyklejana i któregoś dnia po wrzuceniu dwójki została mi w dłoni :-)

Jeśli jesteś pewien, że chcesz wymienić gałkę, to może ją z wierzchu potraktować czymś ostrym, aż dotrzesz do metalu i się wtedy okaże, czy jest na wcisk, czy jest wkręcana, a może jest tam jakiś pierścień z blokadą. (Wiem, że rozwiązanie brutalne, ale inne nie przychodzi mi do głowy)

SiMa - 10-01-2011, 14:37

Z tego co się orientuje to w spejsie jest właśnie francuska skrzynia, bodajże z Renault.
Ale takie brutalne rozwiązanie :wink: zastosuję w ostateczności (ale dzięki za pomoc :) ).
Jak niczego się nie dowiem tutaj, to myślę, żeby podjechać jeszcze do mechanika, może on coś podpowie...

robertdg - 10-01-2011, 15:06

Tak wygląda budowa tego ustrojstwa ;-)

SiMa - 10-01-2011, 16:03

Dzięki za schemacik :)
Mam właśnie podobny schemat i pod gałką jest taka mała "pierdułka" a na niej sprężynka (to jest chyba odpowiedzialne za "podnoszenie wstecznego").
Ale niestety dalej nie widzę jak to rozkręcić...albo jestem jakiś niekumaty :rolleyes:

futrzany - 10-01-2011, 19:32

Panowie rozwiąże wasz problem w silniku did i skrzyni volvo gałka się odkręca a natomiast w skrzyni renault w czarnych gałkach jest problem w 99% gwint z gałki zostaje urwany i pozostaje na sztycy ,nie ma problemu tylko z gałkami czarno -srebrnymi angielska wersja 'mirage' takę posiada i odkręca się idealnie
SiMa - 10-01-2011, 19:38

No i problem rozwiązany :( ...chociaż miałem cień nadziei, że da się to jakoś odkręcić.
Wielkie dzięki futrzany :)

halbog - 11-01-2011, 11:41

SiMa, a gdzie znalazłeś mieszek? Mój się przetarł i zbieram się do wymiany :roll: .
Pozdrawiam
Bogdan

SiMa - 11-01-2011, 11:48

halbog napisał/a:
SiMa, a gdzie znalazłeś mieszek? Mój się przetarł i zbieram się do wymiany :roll: .
Pozdrawiam
Bogdan


Szukałem takiego pod kolor auta (czerwone) i google znalazło mi sklep "Protector" :wink: .
Można u nich użyć wyszukiwarki pod konkretny model auta, ale i tak większość rzeczy jest uniwersalna :) .
Po zamówieniu dostaje się maila z prośbą o potwierdzenie zamówienia i podanie marki i modelu auta.

Tutaj jest adres: http://www.tuning1.com/info,936

Pozdrawiam

siwy113 - 12-01-2011, 21:28

witam pytanie z innej beczki może ktoś z was wie jakie trzeba wymienić gumy na wybieraku by jedynka i wsteczny wchodziły przyzwoicie bo już mam dość walczenia z tymi biegami a żona prawko robi i aż mnie ściska w dołku jak ona będzię męczyć skrzynię przy tych biegach a robertdg zamieścił taki ładny schemat u góry i może na tym modelu podacie po numerach co i jak to zrobić czy da się samemu czy jednak mechanik kochany czeka mnie.
SiMa - 12-01-2011, 21:37

siwy113, mimo, że u mnie "jedynka" też ciężko wchodzi (muszę lewarek mocniej do siebie przyciągnąć), to nie jestem Ci w stanie pomóc. Ja się już zdążyłem do tego przyzwyczaić :wink:
Może inni koledzy wiedzą co i jak :)
Pozdrawiam

drtymf - 13-01-2011, 06:17

siwy113, poszukaj w temacie "wymiana tulejek" u nas i na carismach. Typowa sprawa i było ślicznie opisane jak to zrobić. Chociażby tutaj :klik
SiMa - 13-01-2011, 18:31

Wracając do głównego wątku tematu...
UDAŁO MI SIĘ WYMIENIĆ TĄ GAŁKĘ!!!! :twisted:

Nie było to łatwe :) . Najpierw zasięgnąłem opinii w ASO, gdzie powiedzieli, że gałka jest odkręcana, co jest totalną bzdurą.
Dopiero mechanik mi ją zdemontował (za free :mrgreen: ). Najpierw przekręcił w lewo co spowodowało, że gałka zaczęła się obracać (ale nie odkręcać).
Dopiero mocne pociągnięcie do góry spowodowało jej zdemontowanie.



nr 1 - tutaj były "ząbki", które wchodziły w metalowe ząbki na lewarku (nr 2 na drugim zdjęciu); widać, że są wyszczerbione, przez kręcenie. Prawdopodobnie wystarczyłoby samo mocne pociągnięcie w górę.



nr 1 - to jest sprężynka do "podciągania" wstecznego
nr 2 - na tym jest osadzona gałka.

Tak wygląda to po wymianie gałki:


A tak prezentuje się całość (mieszek jest nałożony na stary, bo nie miałem już dzisiaj czasu i siły na jego wymianę :wink: ):


Mam nadzieję, że te informacje pomogą innym. POZDRAWIAM!!

siwy113 - 14-01-2011, 17:18

SiMa powiedz kolego jak się ma dobór tej gałki jak szukać chodzi mi oczywiście o otwór w który wchodzi wybierak każda gałka by tam pasowała czy trzeba jakieś specjalnej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group