To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - obroty silnika

BARTZ - 10-01-2011, 16:21
Temat postu: obroty silnika
Witam serdecznie! Jestem szczesliwym od paru dni posiadaczem pajero rok 97 2.8td SS w automacie i mam pytanko do was koledzy. a mianowicie wszystko jest wporzadku w mojej pojarce tylko te obroty, przy jezdzie 85 km\h obroty siegaja 3000tys a jak przekrocze 100km\h to dochodza do 3.500 tys. Wiem ze to nie auto sportowe! bo pare wypraw w terenie juz spedzilem ze znajomymi i realizuje teraz mazenia! i prosze bardziej doswiadczonych w tym temacie. czy te obroty takie maja byc czy cos nie tak i ewentualnie jak to wyeliminowac!

pozdrowionka :)

Bushey - 10-01-2011, 19:24

Policz na ktorym biegu skrzynia pracuje, czy OD czasem nie jest off (przycisk na lewarku powinien byc wcisniety). Specyfika tej skrzyni jest taka, ze bez gazu z gory praktycznie nie ma hamowania silnikiem. Na 4 biegu praktycznie sa obroty jalowe (1000-1200). Wtedy tez latwo poczuc na ktorym biegu jedziesz. Te 3500 przy 100 km/h to troszke za duzo lub jedziesz z nacisnietym pedalem gazu i lekko pod gore na III biegu.
jawaldek - 10-01-2011, 19:25

BARTZ witaj na forum. Dwa powody takich obrotów: 1) jadąc sprawdź czy przełącza Ci wszystkie biegi tzn czy wchodzi "4" jeśli nie to najprawdopodobniej poszedł przekaźnik/sterownik skrzyni ->> odłącz na 15-20 sek przewód prądowy z aku może się zresetować->> to ten czarny scenariusz 2) bardzo prozaiczna przyczyna->> czy aby nie jeździsz na "biegach sportowych" ->>> taki przełącznik na drążku, z boku czy aby nie jest wciśnięty->> co się wyświetla na tablicy obok napędów?? Przy 100km/h obroty powinny oscylować 2200/2500.
Bushey - 10-01-2011, 19:28

jawaldek napisał/a:
taki przełącznik na drążku, z boku czy aby nie jest wciśnięty.


Ma byc wcisniety a lampka OD off nie swiecic sie.

jawaldek - 10-01-2011, 19:29

Bushey napisał/a:
Specyfika tej skrzyni jest taka, ze bez gazu z gory praktycznie nie ma hamowania silnikiem.
jest hamowanie tylko położenie drążka na "1" to te ostre zjazdy->> będzie jechał w granicach 30km/h tak +/- na "2" dojdzie do 50/60km/h tez tak +/-

[ Dodano: 10-01-2011, 19:30 ]
Bushey napisał/a:
Ma byc wcisniety a lampka OD off nie swiecic sie.
zjadłem "y" bo przed kolacją :wink:
Bushey - 10-01-2011, 19:33

Tak masz racje z tym hamowaniem. Oczywiscie troszke to nieczytelnie napisalem.
Skoro juz o tym piszemy to: na D z OD off skrzynia hamuje po zdjeciu nogi z gazu. Uzywam tego na dluzszych zjazdach aby nie naciskac czesto hamulca. Na D w normalnym trybie hamowanie jest prawie niezauwazalne i autko lubi sie rozpedzac troszke.

BARTZ - 10-01-2011, 19:40

Po sprawdzeniu to moge powiedziec ze skrzynia przelancza wszystkie 4 biegi ale kiedy lampka OD sie swieci a jak nie to tylko miedzy 1 a 3 poza tym na wyswietlaczu nie ma nic. aku byl odlanczany bo go wymienilem (wygladal jak orginalny ze97r hehe) i swiece tez wiec odpala za pierwszym razem, na wolnych obrotach to ladnie 1000 obrotow tylko na 4 biegu tak jak pisalem wczesniej 85km\h 3000 i pozniej jak wiadomo im szybciej tym wiecej obrotow! wyglada na to ze w moim misku ktos niezle namieszal :)

Sorki za brak polskich znakow; niemam polskiej klawiatury a jestem teraz wpracy :) [/list]

jawaldek - 10-01-2011, 19:44

BARTZ napisał/a:
wyglada na to ze w moim misku ktos niezle namieszal :)

Zobacz też http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40551 to jest magia automatów :mrgreen:

Bushey - 11-01-2011, 11:08

Podczas jazdy jeśli ponaciskasz OD na lewarku powinienes uslyszec ,,cykanie'' przekaznika w okolicy skrzyneczki bezpiecznikowej. Kolejna sprawa to wyraznie czuc redukcje z 4 na 3 (i podniesienie obrotow) podczas jazdy i przelaczaniu trybu OD. Jesli nic takiego sie nie dzieje sprawdz bezpieczniki i przekaznik co jest latwe.
1405 - 11-01-2011, 11:58
Temat postu: Re: obroty silnika
BARTZ napisał/a:
Witam serdecznie! Jestem szczesliwym od paru dni posiadaczem pajero rok 97 2.8td SS w automacie i mam pytanko do was koledzy. a mianowicie wszystko jest wporzadku w mojej pojarce tylko te obroty, przy jezdzie 85 km\h obroty siegaja 3000tys a jak przekrocze 100km\h to dochodza do 3.500 tys. Wiem ze to nie auto sportowe! bo pare wypraw w terenie juz spedzilem ze znajomymi i realizuje teraz mazenia! i prosze bardziej doswiadczonych w tym temacie. czy te obroty takie maja byc czy cos nie tak i ewentualnie jak to wyeliminowac!

pozdrowionka :)
Nie zaszkodzi sprawdzić stan oleju w skrzyni- przy pracującym silniku. Jak poziom jest za niski skrzynia może mieć problemy z przerzuceniem na ostatnie przełożenie... :arrow:
ryba - 11-01-2011, 13:37

Witaj,
Nie chce Cie straszyc, ale czy sprawdzales w jakiej kondycji jest silnik?Moze juz mu troszku mocy brakuje i nadrabia to obrotami?

Faraonix - 11-01-2011, 18:21

moze byc tez zbyt mocno napieta linka gazu i/lub skrzyni, u mnie tak bylo, poluzowalem i obroty spadly
BARTZ - 12-01-2011, 14:02

hej witam wszystkich! z pojarką już okale aż wstyd sie przyznać ale było wszystko ok tylko to ja żle sprawdzałem! dzięki za wszelką pomoc! pozdrowionka
Bushey - 13-01-2011, 11:50

To bardzo ciekawe jak mogłeś źle sprawdzać. Napisz proszę dokładniej gdzie robiłeś błąd.
jawaldek - 13-01-2011, 12:54

BARTZ napisał/a:
hej witam wszystkich! z pojarką już okale aż wstyd sie przyznać ale było wszystko ok tylko to ja żle sprawdzałem! dzięki za wszelką pomoc! pozdrowionka
====>>>>>
Bushey napisał/a:
To bardzo ciekawe jak mogłeś źle sprawdzać. Napisz proszę dokładniej gdzie robiłeś błąd.
zrób to dla potomnych aby ewentualnych błędów nie powtarzać
BARTZ napisał/a:
tylko to ja żle sprawdzałem!
rzadko kto lubi się przyznawać do własnych błędów no no brawo,brawo :supz:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group