Pajero II - obroty silnika
BARTZ - 10-01-2011, 16:21 Temat postu: obroty silnika Witam serdecznie! Jestem szczesliwym od paru dni posiadaczem pajero rok 97 2.8td SS w automacie i mam pytanko do was koledzy. a mianowicie wszystko jest wporzadku w mojej pojarce tylko te obroty, przy jezdzie 85 km\h obroty siegaja 3000tys a jak przekrocze 100km\h to dochodza do 3.500 tys. Wiem ze to nie auto sportowe! bo pare wypraw w terenie juz spedzilem ze znajomymi i realizuje teraz mazenia! i prosze bardziej doswiadczonych w tym temacie. czy te obroty takie maja byc czy cos nie tak i ewentualnie jak to wyeliminowac!
pozdrowionka
Bushey - 10-01-2011, 19:24
Policz na ktorym biegu skrzynia pracuje, czy OD czasem nie jest off (przycisk na lewarku powinien byc wcisniety). Specyfika tej skrzyni jest taka, ze bez gazu z gory praktycznie nie ma hamowania silnikiem. Na 4 biegu praktycznie sa obroty jalowe (1000-1200). Wtedy tez latwo poczuc na ktorym biegu jedziesz. Te 3500 przy 100 km/h to troszke za duzo lub jedziesz z nacisnietym pedalem gazu i lekko pod gore na III biegu.
jawaldek - 10-01-2011, 19:25
BARTZ witaj na forum. Dwa powody takich obrotów: 1) jadąc sprawdź czy przełącza Ci wszystkie biegi tzn czy wchodzi "4" jeśli nie to najprawdopodobniej poszedł przekaźnik/sterownik skrzyni ->> odłącz na 15-20 sek przewód prądowy z aku może się zresetować->> to ten czarny scenariusz 2) bardzo prozaiczna przyczyna->> czy aby nie jeździsz na "biegach sportowych" ->>> taki przełącznik na drążku, z boku czy aby nie jest wciśnięty->> co się wyświetla na tablicy obok napędów?? Przy 100km/h obroty powinny oscylować 2200/2500.
Bushey - 10-01-2011, 19:28
jawaldek napisał/a: | taki przełącznik na drążku, z boku czy aby nie jest wciśnięty. |
Ma byc wcisniety a lampka OD off nie swiecic sie.
jawaldek - 10-01-2011, 19:29
Bushey napisał/a: | Specyfika tej skrzyni jest taka, ze bez gazu z gory praktycznie nie ma hamowania silnikiem. | jest hamowanie tylko położenie drążka na "1" to te ostre zjazdy->> będzie jechał w granicach 30km/h tak +/- na "2" dojdzie do 50/60km/h tez tak +/-
[ Dodano: 10-01-2011, 19:30 ]
Bushey napisał/a: | Ma byc wcisniety a lampka OD off nie swiecic sie. | zjadłem "y" bo przed kolacją
Bushey - 10-01-2011, 19:33
Tak masz racje z tym hamowaniem. Oczywiscie troszke to nieczytelnie napisalem.
Skoro juz o tym piszemy to: na D z OD off skrzynia hamuje po zdjeciu nogi z gazu. Uzywam tego na dluzszych zjazdach aby nie naciskac czesto hamulca. Na D w normalnym trybie hamowanie jest prawie niezauwazalne i autko lubi sie rozpedzac troszke.
BARTZ - 10-01-2011, 19:40
Po sprawdzeniu to moge powiedziec ze skrzynia przelancza wszystkie 4 biegi ale kiedy lampka OD sie swieci a jak nie to tylko miedzy 1 a 3 poza tym na wyswietlaczu nie ma nic. aku byl odlanczany bo go wymienilem (wygladal jak orginalny ze97r hehe) i swiece tez wiec odpala za pierwszym razem, na wolnych obrotach to ladnie 1000 obrotow tylko na 4 biegu tak jak pisalem wczesniej 85km\h 3000 i pozniej jak wiadomo im szybciej tym wiecej obrotow! wyglada na to ze w moim misku ktos niezle namieszal
Sorki za brak polskich znakow; niemam polskiej klawiatury a jestem teraz wpracy [/list]
jawaldek - 10-01-2011, 19:44
BARTZ napisał/a: | wyglada na to ze w moim misku ktos niezle namieszal |
Zobacz też http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40551 to jest magia automatów
Bushey - 11-01-2011, 11:08
Podczas jazdy jeśli ponaciskasz OD na lewarku powinienes uslyszec ,,cykanie'' przekaznika w okolicy skrzyneczki bezpiecznikowej. Kolejna sprawa to wyraznie czuc redukcje z 4 na 3 (i podniesienie obrotow) podczas jazdy i przelaczaniu trybu OD. Jesli nic takiego sie nie dzieje sprawdz bezpieczniki i przekaznik co jest latwe.
1405 - 11-01-2011, 11:58 Temat postu: Re: obroty silnika
BARTZ napisał/a: | Witam serdecznie! Jestem szczesliwym od paru dni posiadaczem pajero rok 97 2.8td SS w automacie i mam pytanko do was koledzy. a mianowicie wszystko jest wporzadku w mojej pojarce tylko te obroty, przy jezdzie 85 km\h obroty siegaja 3000tys a jak przekrocze 100km\h to dochodza do 3.500 tys. Wiem ze to nie auto sportowe! bo pare wypraw w terenie juz spedzilem ze znajomymi i realizuje teraz mazenia! i prosze bardziej doswiadczonych w tym temacie. czy te obroty takie maja byc czy cos nie tak i ewentualnie jak to wyeliminowac!
pozdrowionka | Nie zaszkodzi sprawdzić stan oleju w skrzyni- przy pracującym silniku. Jak poziom jest za niski skrzynia może mieć problemy z przerzuceniem na ostatnie przełożenie...
ryba - 11-01-2011, 13:37
Witaj,
Nie chce Cie straszyc, ale czy sprawdzales w jakiej kondycji jest silnik?Moze juz mu troszku mocy brakuje i nadrabia to obrotami?
Faraonix - 11-01-2011, 18:21
moze byc tez zbyt mocno napieta linka gazu i/lub skrzyni, u mnie tak bylo, poluzowalem i obroty spadly
BARTZ - 12-01-2011, 14:02
hej witam wszystkich! z pojarką już okale aż wstyd sie przyznać ale było wszystko ok tylko to ja żle sprawdzałem! dzięki za wszelką pomoc! pozdrowionka
Bushey - 13-01-2011, 11:50
To bardzo ciekawe jak mogłeś źle sprawdzać. Napisz proszę dokładniej gdzie robiłeś błąd.
jawaldek - 13-01-2011, 12:54
BARTZ napisał/a: | hej witam wszystkich! z pojarką już okale aż wstyd sie przyznać ale było wszystko ok tylko to ja żle sprawdzałem! dzięki za wszelką pomoc! pozdrowionka | ====>>>>> Bushey napisał/a: | To bardzo ciekawe jak mogłeś źle sprawdzać. Napisz proszę dokładniej gdzie robiłeś błąd. | zrób to dla potomnych aby ewentualnych błędów nie powtarzać BARTZ napisał/a: | tylko to ja żle sprawdzałem! | rzadko kto lubi się przyznawać do własnych błędów no no brawo,brawo
|
|
|