To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Gdzie jest olej ze skrzyni biegów?

M@teusz607 - 10-01-2011, 17:32
Temat postu: [Cari 1.6] Gdzie jest olej ze skrzyni biegów?
Z ciekawości sprawdziłem poziom oleju w skrzyni i okazało się że jest go bardzo mało (prawie go niema) za to przybyło oleju w silniku..... czy to jest możliwe??? jeśli tak to na jakie koszty mogę się szykować??
Ewentualnie jakie są wszystkie możliwości którędy olej ucieka? jakieś 2 simeringi na napęd, 1 do sprzęgła- koło zamachowe- silnik, jest więcej możliwości??

Hugo - 10-01-2011, 17:36

M@teusz607 napisał/a:
Z ciekawości sprawdziłem poziom oleju w skrzyni i okazało się że jest go bardzo mało (prawie go niema) za to przybyło oleju w silniku..... czy to jest możliwe???
Jedno z drugim nie ma związku.
M@teusz607 napisał/a:
Ewentualnie jakie są wszystkie możliwości którędy olej ucieka? jakieś 2 simeringi na napęd, 1 do sprzęgła- koło zamachowe-
Nie ma innych.
gulgulq - 10-01-2011, 17:41

to raczej mało realne - między kołem zamachowym a korbowodem tez jest uszczelniacz więc przejście oleju przez dwa uszczelniacze byłoby trudne - raczej olej pokazywałby się na połączeniu skrzyni z silnikiem

inne możliwości ucieczki oleju:
- wybierak pod skrzynią
- półosie

Saqu - 10-01-2011, 17:54

M@teusz607 napisał/a:
za to przybyło oleju w silniku

może tak Ci się tylko wydaje a jak nie to może ubyło też płynu chłodniczego??

M@teusz607 - 10-01-2011, 20:26

no dobra, przybytek oleju już potrafię sobie wytłumaczyć: po zgaszeniu silnika odczekałem kilkadziesiąt sekund i sprawdziłem stan- było na minimum to dolałem, trzeba było zaczekać dłużej bo nie spłynęło wszystko na dno miski.

Właśnie robiłem dochodzenie i olejem zalana jest prawie cała skrzynia, wytarłem ją, dolałem oleju (1litr, drugie tyle by weszło :/ ) kawałek przejechałem i WYDAJE mi się że lekko cieknie przy lewej półosi, ktoś kiedyś już to "naprawiał" silikonem :? tam tylko simering sie wymienia? ile czasu może to zająć? lub ile kosztować usługa mechanika?

Hugo - 10-01-2011, 23:42

M@teusz607 napisał/a:
ktoś kiedyś już to "naprawiał" silikonem
Matko święta, ale rzeźba... Pierwsze słyszę takie coś. Wymienia się simmering.
ig_or - 11-01-2011, 17:31

M@teusz607, u mie było to samo. Jeżeli cieknie ci z osłony przegubu wewnętrznego to na bank masz do wymiany tę osłonę. Ta osłona jest razem z łożyskiem które nbija się na półoś. Olej może lecieć na samej gumie lub też na łożysku. U siebie wymieniałem to już 2 razy bo trafiłem na lipny egzemplarz. Sam uszczelniacz półosi to koszt ok. 60 - 100 PLN (jest do kupienia w IC - zamiennik pasuje od Renault), a wymiana u mechanika nie powinna wynieść więcej niż 50 PLN. Dodatkowo najlepiej abyś wlał dedykowany olej (ale tak pod korek).
M@teusz607 - 12-01-2011, 20:27

KURRRRRDE dlaczego wczoraj tu nie zajrzałem? .....
ig_or to co napisałeś o łożysku było by mi bardzo pomocne- do sklepu wziąłem ze sobą samą osłonę bez łożyska, kupiłem osłonę od laguny (67zł) ale nie wiedziałem wymiaru wewnętrznego łożyska, zadzwoniłem ze sklepu do domu i mierzył mi ojciec, ale wymiar złapał nie na średnicy łożyska tylko pare milimetrów dalej co daje prawie 2 mm różnicy, kupiłem nieodpowiednie, ale auto MUSI jeździć więc założyłem samą osłonę na stare łożysko, olej wlałem jak w instrukcji 75w80 tylko że SHELLa 3,4 litra- podobno to dużo jak na taki silnik



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group