Carisma - Ogólne - [Cari 1.9TD] Cari 1.9 Td 96r Problem z odpalaniem POMOCY!!!
Brou88 - 10-01-2011, 18:51 Temat postu: [Cari 1.9TD] Cari 1.9 Td 96r Problem z odpalaniem POMOCY!!! Witam Forumowicze mam następujący problem w mojej Cari autko ma przejechane ponad 300 tyś Km dodam że jedzilo bez zarzutu. Zawiozłem auto do znajomego mechanika gdyż musiałem już zmienić pasek rozrządu zauważyliśmy że z pod Głowicy wylewał sie olej wiec zdecydowałem ze ją ściągniemy i zrobimy uszczelke pod Głowicą ktorą splanowałem oraz wymienione zostały prowadnice zaworów wydech. + nowe siece+ co za sobą pociągneło i regeneracje turbiny ponieważ ona już puszczała olej po poskładaniu wszystkiego auto ciężko odpalało i strasznie kopciło wiec zawiozłem go do pompiarza ktory ustawił pompe auto owszem nie kopci już i trzyma obroty równo ale nie ma szans zeby odpaliło na zimnym silniku jedyna opcja to strzał samostartu w dolot i wtedy odpali. Jak już odpali po chwili zapala sie kontrolka check podczas chwilowej jazdy do 2500 3000 obr gaśnie natomiast jak obroty spadają (np. zatrzymam sie na skrzyżowaniu) to znowu sie zapala. Co sie może dziać? miał juz ktoś kiedyś podobny przypadek?
Andrew - 10-01-2011, 19:03
Wg mnie masz źle ustawiony kąt wtrysku. Tzn. masz opóźniony zapłon i dlatego źle odpala. Spróbujcie z mechanikiem na różnych ustawieniach pompy.
Brou88 - 10-01-2011, 19:09
Już probowaliśmy nawet kupiłem specjalny klucz do ustawiania pompy Lucasowskiej jak uda sie odpalić jest elegancko jak silnik chwile pochodzi pozniej go zgasze to spoko odpali natomiast jak wjade na noc do garażu rano nie ma szans zeby odpaliła moge kręcić do wyładowania akumulatora i nic
[ Dodano: 10-01-2011, 19:13 ]
nie ma szans na zimnym silniku bez plaka albo samostartu
[ Dodano: 10-01-2011, 19:14 ]
aha dodam jeszcze że pompka na filtrze jak przyjde rano jest miękka tak powinno być?
pamar - 10-01-2011, 19:15
Brou88 napisał/a: | + nowe siece+ | a grzeją? Brou88 napisał/a: | odpalało i strasznie kopciło | może coś z tym rozrządem pokopaliście.
Brou88 - 10-01-2011, 19:20
rozrząd na znakach tak jak ma być świece odkrecałem po kolei i sprawdzałem przekrecając kluczyk prąd szedł przez przekaznik tak jak powinno być
[ Dodano: 10-01-2011, 19:23 ]
a przestało kopcić jak ustawiliśmy koło na pompie. Najgorsze jest to że nie ingerowaliśmy po ściągnięciu głowicy w pompe została tylko ściągnieta z korpusu i odstawiona na bok , wtryski też sprawdzałem są ok wymieniłem zawór iglicowy na pompie dalej nic
Andrew - 10-01-2011, 19:23
A napięcie do świec dochodzi?
Brou88 - 10-01-2011, 19:24
tak tak żarzą tak jak trzeba
[ Dodano: 10-01-2011, 19:30 ]
a powiedzcie mi ten check też mnie bardzo zastanawia gdzie nie podjade zeby ktoś sie wpioł z kompem do auta to wszyscy mówią ze za stare i sie nie da chyba podjade do mitsubishi bo już nie mam do niej siły dodam Jeszcze że autem nie jeżdze już miesiąc a jazda to moj zarobek wiec też jest nie za ciekawie bo już wrzuciłem do niej troche kaski i dalej nic
Andrew - 10-01-2011, 19:32
Ja bym tą pompę dobrze sprawdził i znaki na rozrządzie jeszcze raz dokładnie i powoli. Skoro do końca chodziło, to podczas remontu musiał mechanik przy czymś błąd popełnić...
Brou88 - 10-01-2011, 19:37
A może to być wina ze układ paliwowy sie gdzieś zapowietrza ? bede jeszcze probował naprawde już przy rozrządzie nie ma sie do czego przyczepić wszystko jest elegancko na znakach i auto odpalone naprawde ładnie pracoje i nie czółem żeby było jakieś zamulone
Andrew - 10-01-2011, 20:01
Słuchaj może gdzieś przewód któryś dostaje powietrza i paliwo opada. Tak miał ostatnio kolega w maździe... Posprawdzaj połączenia wszystkie, przy pompie itd. Jeżeli ładnie chodzi po odpaleniu nie dymi, to raczej z pompą ok. W tym wypadku szukaj nieszczelności jw.
pawelsonx - 10-01-2011, 20:31
kąt wtrysku ustawiony na czujnik zegarowy na wartośc co jest na dzwignii ??
Zczytaj błędy metodą na spinacz opis w faq a potem trzeba posprawdzać omomierzem to co wy-mruga. Jak podasz numerki to podam ci wartości pomiarów.
W tym silniku nawet x431 podejdzie tylko trzeba ustawić renault.
Sprawdź czy nie masz przecieków na pompie. Wypadało by również sprawdzić wtryski
Brou88 - 10-01-2011, 22:45
pawelsonx Wtryski były sprawdzane i są ok jutro kolejny dzień grzebania także bede kąbinował jeszcze sprawdze w faq jak to sie tam podpina do kompa i o co chodzi z tymi błedami i dam ci znać
[ Dodano: 10-01-2011, 22:48 ]
a z przewodami to zrobiłem myk taki że kupiłem zawór zwrotny i mały filterek paliwa i podpiołem to przed pompe jak rano sprawdzałem przed odpaleniem to ropa w filterku była nawet filterek był pełny trzeba kąbinować dalej jeszcze nie ogarniam o co chodzi z podpięciem na spinacz ale poczytam
lppbgn - 12-01-2011, 07:54
Może ściągnij koło od rozrządu na pompie, te, w którym reguluje się kąt pompy i zobacz, czy przy montażu nie pękło na klinku. Daje to taki efekt, że przestawia Ci się kąt. Koło to przykręca się niezbyt mocno, wartości nie znam, ale znacznie delikatniej trzeba się z nim obchodzić, niż z innymi.
Brou88 - 12-01-2011, 20:54
koło od pompy jest ok ale ściągnołem dekiel zaworowy i zostały zmierzone luzy zaworowe na ssącym powinno być 0.25 a na wudechowym 0.40 lub 0,45 a jest 60 i 80 wiec jeszcze wiecej wyjdzie na zimnym silniku to też może być przyczyna?
robertdg - 12-01-2011, 21:01
Brou88 napisał/a: | luzy zaworowe na ssącym powinno być 0.25 a na wudechowym 0.40 lub 0,45 a jest 60 i 80 wiec jeszcze wiecej wyjdzie na zimnym silniku to też może być przyczyna? |
A może 0.6 i 0.8 mm, to napewno musisz wyregulować, bo cyrki niezłe się przez to dzieją
|
|
|