ASX Ogólne - ASX niezgodny z zamówieniem?!
jamac - 11-01-2011, 12:43 Temat postu: ASX niezgodny z zamówieniem?! Jako że jest to mój pierwszy post na tym forum, przede wszystkim - witajcie!
Do meritum:
wczoraj odebrałem z salonu zamówionego jeszcze w zeszłym roku ASX-a 1.8 (4x4, 150KM). Wszystko wydawało się ok , do momentu w którym nie zagłębiłem się w instrukcję auta konkretnie w miejsce mówiące o wyłączniku systemu AS&G. Jakież było moje zdziwienie kiedy wspomnianego przycisku w swoim samochodzie nie znalazłem ... co za tymi idzie również samego systemu. Problem w tym, że sprzedawca demonstrując samochód, pokazywał działanie systemu zapewniając że jest to standard, a oferta (zarówno ta na stronie Mitsu jak i papierkowa) nie zawierała innej opcji niż samochód z w/w systemem w kupionej przeze mnie wersji. Mało tego, konfigurator na stronie jak i ulotka mówią o AS&G jako o wyposażeniu standardowym. Żyłem więc sobie z (być może naiwnym) przekonaniem, że samochód też go będzie zawierał.
Moje pytanie brzmi - co z tym fantem zrobić Nie chodzi o sam system - w zasadzie w Polsce jego przydatność jest mała do momentu, w którym nie będzie ulg za niższą emisję spalin. Chodzi o fakt wprowadzenia mnie w błąd i niezgodności otrzymanego auta z zamówionym. Ponieważ pierwszy raz zdarzyła mi się podobna sprawa, będę wdzięczny za porady, zanim podejmę jakąś pochopną decyzję...
Andrew - 11-01-2011, 12:47
Witamy na forum.
jamac napisał/a: | Moje pytanie brzmi - co z tym fantem zrobić | Na Twoim miejscu podjechałbym do salonu, z którego wziąłeś miśka i wyjaśnił ten fakt...
jamac - 11-01-2011, 12:55
andrew84 napisał/a: | Witamy na forum.
jamac napisał/a: | Moje pytanie brzmi - co z tym fantem zrobić | Na Twoim miejscu podjechałbym do salonu, z którego wziąłeś miśka i wyjaśnił ten fakt... |
To zrobię na pewno. Na razie rozmawiałem telefonicznie. Sprzedawca tłumaczy, że Mitsu wycofało się z montażu systemu w ASX-ie w Polsce,a dowiedzieli się o tym kiedy samochód był już u nich. Z kolei pan z MMC, twierdzi że dealer ma opcję zamówienia samochodu z systemem, lub bez niego i doskonale wie co dostanie. Choć potwierdza, że firma odchodzi od zamawiania aut z systemem ze względu na małą przydatność w PL . Z tym tylko, że oferta firmy dalej mówi o AS&G jako standardzie w 1.8 4X4....
Seichan - 11-01-2011, 13:04
Masz klasyczną niezgodność towaru z umową, pod warunkiem, że system AS&G znajduje się w opisie (instrukcji) Twojego samochodu, bądź gdy srzedawca zapewniał, że taki system w Twoim samochodzie będzie zamontowany. Zatem dla odpowiedzialności sprzedawcy konieczne będzie ustalenie, że samochód powinien być zaopatrzony w w/w system. Zatem jeśli złożyłeś zamówienie na samochód z tym systemem, jego brak powoduje, że jest on niezgody z umową.
W zalezności od tego czy kupowałeś samochód jako osoba fizyczna czy na firmę inne będą podstawy dochodzenia roszczeń. Do osoby fizycznej stosuje się ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002, nr 141, poz. 1176 ze zm.).
W drugim przypadku - odpowiedzialnośc z kodeksu cywilnego.
Oczywiście jest możliwość dochodzenia roszczeń w przypadku osoby fizycznej również z kodeksu cywilnego, ale ustawa o sprzedaży konsumenckiej zawiera prostsze regulacje w tym zakresie.
Przede wszystkim musisz przeanalizować ofertę i zamówienie, czy znajdują się tam zapisy o systemie AS&G, tzn. czy jest on wyszczególniony w danych samochodu. Jeśli tak - sprawa jest prosta. Miał być, nie ma - odpowiedzialność sprzedawcy. Jeśli nie ma, to wtedy mamy bardziej pod górkę. Trzeba będzie udowodnić, że sprzedawca zapewniał o montażu systemu w każdym samochodzie tego rodzaju, że we wszystkich modelach to jest, a w tym nie ma itp.
Anonymous - 11-01-2011, 13:04
oddaj auto żądając doposażenia w AS&G, jeżeli się nie da, to niech ściągną takiego ASX jaki powinien być - opcja jeżeli tak bardzo zależy Ci na tym systemie
jeżeli nie to targujesz dodatkowe dywaniki/czujniki parkowania/pierwszy przegląd gratis/ albo inne gratisy które Cię zadowolą już bezpośrednio z dealerem bo to raczej On dał ciała w tym wypadku. jeżeli ten system naprawdę jest Ci zbędny a domyślam się że tak to opcja nr 2 będzie dla Ciebie korzystniejsza (więcej wydusisz od dealera) a i dealer będzie wolał dołożyć gratisy niż zostać z prawie nowym autem na placu...
Student - 11-01-2011, 13:07
Produkt niezgodny z SIWZ.
Reklamuj sprzęt, który dostałeś.
Niezgodny jest ze standardem który był jak podpisywałeś umowę (pewni 3-4 miechy temu) .
Sprzedawca powinien cie o tym fakcie poinformować przed odebraniem samochodu.
Ewentualnie negocjuj ze sprzedawcą (np. pakiet opon) i nie daj się spławić
slawekgr - 11-01-2011, 13:40
Witam
Ja pewnie bedę miał podobny problem. Zamawiałem samochód 14 listopada i na umowie mam z tym systemem a samochód odbieram marzec/kwiecień. Nie wiem co robić czy czekać aż samochód będzie u dilera na placu czy już teraz działać.
jamac - 11-01-2011, 14:04
Dzięki za odpowiedzi.
Seichan napisał/a: | że system AS&G znajduje się w opisie (instrukcji) Twojego samochodu, bądź gdy srzedawca zapewniał, że taki system w Twoim samochodzie będzie zamontowany. |
W instrukcji występuje jako opcja. Jednak w ofercie (oczywiście z adnotacją, że nie jest to oferta w rozumienia ustawy, z czym nota bene się nie zgadzam) na stronie jak i ofercie w salonie (bez żadnych adnotacji) system AS&G jest określany jako wyposażenie standardowe.Plus oczywiście zapewnienia sprzedawcy.
Seichan napisał/a: | Przede wszystkim musisz przeanalizować ofertę i zamówienie, czy znajdują się tam zapisy o systemie AS&G, tzn. czy jest on wyszczególniony w danych samochodu |
Niestety na razie takiej informacji w posiadanych dokumentach nie znalazłem.Wszystkie dok. oficjalne zawierają typ i moc silnika, wersję wyposażenia (bez szczegółów) itp... Może źle szukam?
Generalnie będę chciał sprawę załątwić polubownie. Problemem dodatkowym jest fakt, że auto jest na firmę. Pewnie wogóle nie byłoby kwestii gdyby sprzedawca poinformował o sprawie przed odbiorem. W tej chwili mam wrażenie, że całą sprawę potraktowali na zasadzie - a może jeleń nie zauważy przecież AS&G i tak praktycznie w zimie nie działa, a parę m-cy po odbiorze auta czepiać się nie będzie ...
--
slawekgr napisał/a: | Nie wiem co robić czy czekać aż samochód będzie u dilera na placu czy już teraz działać. |
Moim zdaniem, jeśli chcesz zaoszczędzić sobie kłopotów i nerwów, działaj natychmiast !
krzychu - 11-01-2011, 14:07
Doposażać IMO nie ma sensu. Wymiany samochodu też nie warto żądać. Pomyśl ile chcesz rabatu za brak tego (np. 2000zł x 2 żeby przy negocjacjach ugody wyszło na Twoje) i tego zażądaj.
slawekgr - 11-01-2011, 14:15
I napisz jak załatwisz sprawę. Widzę że jesteś ze śląska a gdzie zamawiałeś samochód? Ja w Mitsubishi Motors w Katowicach
jamac - 11-01-2011, 14:15
krzychu napisał/a: | Doposażać IMO nie ma sensu. Wymiany samochodu też nie warto żądać. Pomyśl ile chcesz rabatu za brak tego (np. 2000zł x 2 żeby przy negocjacjach ugody wyszło na Twoje) i tego zażądaj. |
Zapomniałem o to dopytać - jakiej wielkości rekompensaty powinienem zażądać ? Sam system zapewne ma jakąś cenę (choć nie ma go w cenniku bo przecież to wyposażenie std). Dochodzą natomiast inne względy - pomijając całą nerwową sytuację - co jeśli za rok/dwa też będziemy mieli ulgi ze względu na niższą emisję spalin ? Jak to wpłynie na wartość samochodu na rynku wtórnym?
Z ciekawostek - dopłata do tego systemu w Colt-cie to 2 tys PLN.
slawekgr napisał/a: | I napisz jak załatwisz sprawę. Widzę że jesteś ze śląska a gdzie zamawiałeś samochód? Ja w Mitsubishi Motors w Katowicach |
Jasne, będę informował na bieżąco. Dopóki nie załatwię sprawy nie chciałbym ujawniać nazwy dealera - wiem skądinąd że ich pracownicy regularnie odwiedzają to forum.
max_32 - 11-01-2011, 15:02
witam wszystkich:) to również mój początek na tym forum
co do sprawy kolegi"jamac" to dokładnie identyczną historię przechodziłem jak odebrałem swojego ASX ok tygodnia temu.
Zamawiałem auto 1.8 DID 150 KM 4WD Intense z systemem AS&G.
Niestety również nie otrzymałem informacji o jego braku,więc trochę póżniej przy rozmowie z salonem nie byłem już tak spokojny.
Sprawę staram się załatwić polubownie(ok 2000-2500 tys zł) rekompensaty,czy to w doposażeniu czy gratisowych przeglądach.
Jak sprawa się zakończy?zobaczymy-mam nadzieję,że sprzedawca zrozumie swój ewidentny błąd i zaakceptuje moją propozycję...
Wedrowiec - 11-01-2011, 23:34
Nie masz tak źle, ja zamiast 150 KM dostałem 116 - to dopiero tragedia :/
Tak jak piszą koledzy wyżej - negocjuj rabat. Co prawda samochód pewnie i tak zejdzie im od ręki ale myślę, że spokojnie z 2-4K wg ich cennika jesteś w stanie wydębić. Jak nie więcej.
U mnie "gratis" za to była kuweta + felgi. Czyli wg ich cenników jakieś 2K. Tylko byłem załamany i decyzję podjąłem od ręki no i wyjścia nie miałem - chciałem załapać się na odliczenie VAT.
Mariusz4 - 11-01-2011, 23:47
max_32 napisał/a: | witam wszystkich:) to również mój początek na tym forum
co do sprawy kolegi"jamac" to dokładnie identyczną historię przechodziłem jak odebrałem swojego ASX ok tygodnia temu.
Zamawiałem auto 1.8 DID 150 KM 4WD Intense z systemem AS&G.
Niestety również nie otrzymałem informacji o jego braku,więc trochę póżniej przy rozmowie z salonem nie byłem już tak spokojny.
Sprawę staram się załatwić polubownie(ok 2000-2500 tys zł) rekompensaty,czy to w doposażeniu czy gratisowych przeglądach.
Jak sprawa się zakończy?zobaczymy-mam nadzieję,że sprzedawca zrozumie swój ewidentny błąd i zaakceptuje moją propozycję... |
a u którego dealera kupowałeś
jamac - 11-01-2011, 23:48
Wedrowiec napisał/a: | Nie masz tak źle, ja zamiast 150 KM dostałem 116 - to dopiero tragedia :/ |
Tylko zastrzelić. Nic innego w takim wypadku nie przyszłoby mi do głowy (no może poza programem i podniesieniem mocy .. ). Ale przyznam się, że pierwsza rzecz, którą wczoraj sprawdziłem po odkryciu całej sprawy to moc samochodu w papierach ... swoją dorgą chyba wybiorę się kiedyś na hamownię, tak dla weryfikacji (wiem zakrawa na paranoję )...
Jutro wybieram się do salonu. Zamelduję o postępach.
|
|
|