[97-04]Galant EAxA/W - Nie działa licznik kilometrów...
parano - 12-01-2011, 12:37 Temat postu: Nie działa licznik kilometrów... Mam problem ze zliczaniem km....
Licznik (mechaniczny) przestał się kręcić z dnia na dzień...wczoraj np. po przejechaniu 15 km, licznik z przebiegiem dziennym przekręcił się o..2km, potem stanął już zupełnie i ani drgnie, ani duży ani mały..Prędkościomierz działa.
Rozkręciłem, niby nic się nie zacina, a jednak się nie kręci.
Czy ktoś ma pomysł? Czy silniczek licznika z 2.0, tudzież z Angola będzie bez problemów pasował do 2.5V6? Mam skrzynię manualną, ale jak sądzę między automatem a manualem nie ma różnicy tutaj
pozdrawiam
Owczar - 12-01-2011, 15:04
Będzie pasował z Anglika. Kryterium wyboru będzie tutaj skala. Jeśli masz do 240km/h to musisz szukać takiego licznika, więc potrzebujesz raczej od 2,5. Najlepiej jak przełożysz wszystko co jest pod tarczą prędkościomierza.
Komuś się pewnie uszkodził jak cofał licznik
parano - 12-01-2011, 16:28
To jeszcze pytanie pomocnicze...Bo wolałbym zachować mój przebieg, bez kręcenia rolkami itp..., więc, czy przekładka samego silniczka do tego licznika jest dużym problemem?
Owczar - 12-01-2011, 17:15
Niestety nie wiem konkretnie jak działa ten mechanizm, ale czy ten przebieg jest tak istotny? Skoro uległ awarii, to na 90% ktoś kręcił licznik, więc i tak nie jest rzeczywisty.
[ Dodano: 12-01-2011, 17:18 ]
Właśnie mi się przypomniało, że z Anglika może i podejdą, ale będą wskazywały przebieg w milach. Poza tym angliki mają wyskalowane do 260km/h.
Anonymous - 12-01-2011, 20:30
Owczar napisał/a: | ale będą wskazywały przebieg w milach. |
W takim razie można przełożyć sam wkład. A tarcze włożyć stare.
Pzdr
nietoperek - 12-01-2011, 20:43
AnoniM79 napisał/a: | Owczar napisał/a: | ale będą wskazywały przebieg w milach. |
W takim razie można przełożyć sam wkład. A tarcze włożyć stare.
Pzdr |
To nie chodzi o tarcze tylko o przebieg, a tarcza jest w milach i km przynajmniej u mnie.
Owczar - 12-01-2011, 21:25
nietoperek, a przebieg w czym Ci pokazuje?
nietoperek - 12-01-2011, 21:28
nie mam zielonego pojęcia ale skoro główne są mile to domyślam się że w milach
Nie miałem pojęcia aż do teraz (albo nie zwracałem uwagi) przebieg jest w milach
Załączam foto jakby ktoś chciał.
http://img94.imageshack.us/f/20100207174.jpg
Tomek - 12-01-2011, 21:44
panowie, a czy to nie jest tak, ze impuls do zmiany przebiegu jest podawany ze skrzyni?? czy jakos tak??
bo wtedy gdyby był podawany z zewtarz licznika, to niezaleznie od tego jaki jest licznik to w europejczyku bedzie nabijac kilometry, nawet jesli wczesniej w angliku nabijalo mile
(na zasadzie: skrzynia podaje impuls -> licznik przekreca sie o jedna pozycje)
parano - 12-01-2011, 22:26
Kupiłem zegary od angola, zobaczymy. Mam nadzieję, że jest tak jak pisze tomek84, i sam silniczek jest taki sam. W sumie to sama mechanika, impulsy o konkretnej częstotliwości musi dostawać z zewnątrz.
Owczar - 12-01-2011, 22:56
Rzeczywiście, poza czujnikiem prędkości jest też czujnik drogi, więc powinno być ok.
swinks_UK - 12-01-2011, 23:08
Niekoniecznie.
Impulsy są przeliczane wg. dzielnika w zegarach. Z tyłu tarczki prędkościomierza masz zawsze nadrukowaną stałą o jaką są mnożone impulsy, w zależności czy to mają być mile, czy km, stała jest inna.
Owczar - 12-01-2011, 23:13
No właśnie się obawiałem, że licznik km przetwarza sygnał prędkości, ale w komp pokładowym wykorzystywano sygnał z czujnika drogi. Tomek, ale jeśli dobrze myślę, to to samo?
swinks_UK - 13-01-2011, 11:02
Nie przyglądałem się schematowi, ale zegary dostają "czysty" sygnał. Być może ecu i zegary biorą równolegle sygnał ze skrzyni.
parano - 13-01-2011, 21:30
Dla potomnych :
silniczek przełożony, licznik śmiga, zlicza w kilometrach
|
|
|