Sigma/Diamante Techniczne - Przekładka silnika z Sigmy do Eclipse
packman13 - 12-01-2011, 23:23 Temat postu: Przekładka silnika z Sigmy do Eclipse Witam. Mój znajomy chcę przełożyć silnik z Sigmy 3.0l 8 zaworowy do Eclipse 1 mechanicznie nie ma z tym problemu bo sam sobie poradzi ale potrzebuje kogoś kto mu pomoże z przerobieniem elektryki bo na tym się nie zna. Chodzi o osobę która najlepiej już coś takiego robiła lub zna doskonale oba samochody. Dodam że mój znajomy jest z okolic Warszawy. Jeśli na tym forum znalazła by się osoba która chciała by się czegoś takiego podjąć to proszę do mnie pisać.
Pozdrawiam.
viader - 13-01-2011, 08:03
Ja nie pomogę ale jak już skończy to namów go na jakąś prezentację bo osobiście nie wierzę w powodzenie takiej modyfikacji, o jej sensowności już nie wspomnę.
lukasz12 - 13-01-2011, 11:29
Wg. mnie mechanicznie jest najwięcej problemów, bo elektrycznie jest to jak najbardziej do ogarnięcia.
VirMan - 14-01-2011, 00:46
ja zrobię - robiłem kombi12v na 24v i działa
[ Dodano: 14-01-2011, 00:47 ]
wogóle polecam 24v - duużo fajniejszy silnik i tyle samo roboty
lukasz12 - 14-01-2011, 01:16
Już za późno ;>.
Pozatym podobno miałeś iść spać...
VirMan - 14-01-2011, 10:33
co za późno?
zbyszek05 - 18-01-2011, 14:25
Jak tam z przekładką do eclipsa 6g72 ? Wnioskuję że chodzi o 24 V bo 12V to nie opłaca się wkładać...seryjnie jest tam ok.150 koni więc 20 koni nie robi różnicy bo silnik od sigmy cięższy...Zatem waga samochodu na podzespołach rośnie kilka razy /silnik,skrzynka,półosie napędowe itp,itd .Ciekawy jestem
lukasz12 - 18-01-2011, 15:15
To jest 12V, ale znowu nie przesadzajmy ze wzrostem masy, poza tym jednak co 6 cylindrów to 6 i jednak trochę więcej momentu (250 vs 175 (?) więc zawsze coś.
zbyszek05 - 19-01-2011, 15:08
Tak, ale jednak przód samochodu będzie cięższy - myślę że na samym silniku i skrzyni to jakieś 20 kg. - jak będzie ze sterownością ? - chłodznicę też trzeba gdzieś upchnąć a ta od sigmy raczej nie podejdzie więc zostaje 3000Gt o ile przypasuje .Jeżeli nie wymienisz to prawdopodobnie będzie przegrzewać silnik.Nie nadarmo ktos myślał że 2 Gsi tam wystarczy .Zauważ że w ogłoszeniach jest mnóstwo samochodów tak swapowanych za grosze - a to co jest zrobione dobrze i przemyślane to trochę kosztuje .Gdzieś widziałem bmw e-30 /cabrio/ z V12 -300KM /automat /- da się więc wszystko upchać ale samochód z 87 roku kosztował ok.30 tys.zł. Facet pomyślał o tarczach hamulcowych jak i całym układzie - Odpowiednim chłodzeniu tego silnika i wzmocnieniu podłużnic oraz innych elementów.To kosztuje dużo kasy i wyrzeczeń ...a potem i tak coś nie zagra - i samochód zostaje sprzedany ....Ale projekt ciekawy
lukasz12 - 19-01-2011, 17:12
Ja tylko konsultuje w kwestiach elektrycznych. Elektrycznie nie ma najmniejszych problemów. A to czy jest sens się bawić w swap i ile to wymaga czasu to już musi właściciel ocenić. On tylko na razie chciał wiedzieć czy znajdzie się ktoś kto ogarnie elektrykę zanim zacznie się bawić w takie coś.
mmatulek - 19-01-2011, 22:26
Jest ryzyko, jest zabawa.
Wszyc - 20-01-2011, 06:46
a ktoś poruszył temat tego że w eclipse skrzynia jest na jednej łapie a silnik na 3 łapach a w sigmie chyba na 3 łapach jest skrzynia a silnik na jednej co nie tak jak w galancie?
wojtas - 20-01-2011, 08:17
Silnik w Sigmie opiera się na trzech poduszkach. A skrzynia na jednej.
Wszyc - 20-01-2011, 08:44
łoo czyli inaczej niż w galancie E5, EA dobrze wiedzieć
Maretzky85 - 20-01-2011, 08:54
Wszyc, bo E5, EA są niepoprawne politycznie ;p
|
|
|