To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Klimatyzacja - założenie

marexi - 15-01-2011, 14:36
Temat postu: [CA4A 1.6] Klimatyzacja - założenie
Witam!
Mam takie pytanie odnosnie klimy w Colcie, a wiec moja Ukochana ma Colcika GLXi i tak sie do niego przywiazala ze stwierdzila(jej pierwsze auto) ze nigdy go nie odda wiec postanowilismy w niego zainwestowac:) Pierw zawieszenie itp juz zrobione:)
Blacharka- Zmiena koloru dachu, likiwadcja korozji itp - na wiosne

I tak w miare myslenia chcilaem sie zapytac jak to jest z klimatyzacja? poniewaz w jej colcie jej nie ma, ale znalazlem kilka 1,3 z klima w niemczech za nieduze pieniadze i chcialbym sie zapytac czy nie ma problemow z zalozeniem do 1,6 klimatyzacji od 1,3? czy musi byc to 1,6 i jakie trudnosci moga mnie spotkac:)
chetnie dowiedzielbym sie o tym, wiec prosillbym osoby ktore maja pojecie o wypowiedz badz jakis FAQ jak to zrobic:) z gory dzieki
Jezeli powielilem temat to przepraszam, ale szukajka mi nie dziala a przelecielame kilkanascie stron i nie znalalem, a zalezy mi na czasie poniewaz kolega moze mi na dniach colta z klima przywiezc i chce wiedziec czy go kupowac:)

grant - 16-01-2011, 00:27

Jeżeli chodzi o przełożenie to nie ma większego problemu. Problem zaczyna się wtedy, kiedy będziesz musiał ją nabić. Ostatnio sam chciałem zamontować. Z resztą przecież wiesz, bo chciałem kupić od Ciebie sterownik ale zrezygnowałem po tym, jak przeczytałem że nikt już nie nabija takiego czynnika chłodniczego (R12) I faktycznie, ani w naszym mieście ani w ZG nie mogłem znaleźć firmy która podjęłaby się tego.
marexi - 16-01-2011, 02:11

Tutaj cytat z forum VW, facet pytal co zrobic bo nigdzie mu nie chcieli nabic r12 i pytal czy da sie wymienic i mu odp cos takiego...

"Jest spora róznica miedzy jednym gazem a drugim...W instalacjach na stary gaz ( R12 ) za substancje smarujaca kompresor urzywało sie oleju mineralnego natomiast w instalacjach na niby eko gaz czyli tych nowszych ( R134a ) urzywany jest olej syntetyczny.
Pracowałem 3 lata w zakładzie ktory prucz elektryki zajmował sie klimą.
'
Sa dwie opcje nabicia Twojej instalacjji :

Zdejmujesz kompresor oprózniasz go z oleju ( wylewasz jak z silnika )
Zalewasz go nowym ( syntetycznym )
Przepłukujesz kazdy przewód ( bez zdejmowania ) benzyną extrakcyjna pod ciśnieniem
Wymieniasz filtr osuszacz
Sprawdzasz azotem szczelnosc układu
Nabijasz R134a i masz sople pod nosem


Druga opcia:
Zdejmujesz kompresor oprózniasz go z oleju ( wylewasz jak z silnika )
Zalewasz go nowym ( syntetycznym )
i tu są schody bo zawory w obydwu instalacjach nie są takie same. Wiec albo robisz to full wypas i kupujesz urzywane przewody z instalacji na nowy gaz i montujesz takowe jezeli niechcesz wydawac dodatkowych kilku stówek to...
Przepłukujesz kazdy przewód ( bez zdejmowania ) benzyną extrakcyjna pod ciśnieniem
Wymieniasz filtr osusacz
wpuszczasz azot aby byc pewnym ze nowe o-ringi trzymaja i...
aplikujesz do układu ( tzw. przezbrajacz ) koszt takiego to ok. 180 zl
Nabijasz układ gazem R134a i masz sople pod nosem ale mniejsze bo na starym gazie temperatura była srednio jeden stopien niższa niz na R134a"


a jak sobie radza wlasciciele coltow na stary czynnik :?:

a w Colcie po 96r CJ0 te jest R16?? jezeli nie to czy mozna od niego zalozyc instalacje?
PS Grant jak cos to mozna by bylo razem sie kiedys umowic i sprobowac jak juz bede mial wszystkie czesci

grant - 16-01-2011, 13:45

Również kiedyś przez Google trafiłem na ten temat z VW. Jak zdobędziesz wszystkie części daj znać. Coś tam zmontujemy. Może i ja znów się nakręcę na klimatyzacje, tym bardziej że dzisiejszej nocy musiałem ściągać folie z przednich szyb bocznych przy niebieskich, które jako tako latem przyczyniały się do chłodniejszego wnętrza.
Anonymous - 16-01-2011, 17:43

Kolego klimka z 1,3 nie spasuje do 1,6 temat juz przerabiany, kolega czarnuch23 juz przerabial temat klimy od 1,3 jak chcesz go spytaj.
czarnuch23 - 16-01-2011, 18:28

Kompresor w 1,6/1,8 jest mocowany z przodu na "podstawce" pod pompa wspomagania. w 1.3 jest mocowany z tylu .
Inne przewody od kompresora, inne mocowanie, kolo w 1.6/1,8 jest na pasek wielorowkowy, 1.3 na klinowy.
Zabawa przednia koszty spore :) od roku walcze na wiosne mam zamiar odpalic, juz mam komplet dorobic musze tylko czesc wiazki od strony kompresora :P co przy poprzednim problemie braku mocowania pod blok jest malenkim panem pikusiem.

marexi - 16-01-2011, 23:03

czarnuch23, a co z czynnikiem?
czarnuch23 - 16-01-2011, 23:28

od 95 roku juz byly robione na 134 a wiec nie ma problemu z czynikiem.. poprzednie niestety jet problem ktory trzeba obejsc. Zmiana na inny czynnik jest mozliwa ale kosztowna wedle tego co pisza na innych forach o klimach.
Na wymienniku (tym w kabinie) jest tabliczka na ktorej sa wybite oznaczenia czynnika na ktorym pracuje uklad. Jesli siedzi to jeszcze w samochodzie wystarczy otworzyc schowek (trzeba lekko przekosic go zeby wyszly odboje poza kokpit ).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group