To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Carisma Exlusiv by RoBSoN

RoBSoN_97 - 17-01-2011, 19:32
Temat postu: Carisma Exlusiv by RoBSoN
Witam ponownie, po odświeżeniu i uporzadkowaniu tematu ;)

Mitsubishi Carisma ‘Exlusiv’ , Hatchbeck pochodzi z końcówki 1997 roku. Przebieg przy zakupie 175 tys. km - lipiec 2009r
Pierwszy post będę na bieżąco w skrócie aktualizował do stanu najnowszego z prac nad samochodem. Dokładne opisy i więcej zdjęć będzie się pojawiać w odpowiednim poście dotyczącym konkretnej zmiany.

WYPOSAŻENIE FABRYCZNE:

- Elektryczne szyby x 4
- Elektryczne i podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia
- Podgrzewana tylna szyba
- Elektryczna regulacja świateł przednich
- Światła przeciwmgłowe przednie i tylne
- Trzecie światło STOP
- Sygnał dźwiękowy przypominający o nie zgaszonych światłach
- Poduszki powietrzne
- Drewniane wykończenie kokpitu
- Skórzana kierownica
- Climatronic
- Alarm
- Immobiliser
- Odcięcie zapłonu
- Centralny zamek
- Wspomaganie
- Regulacja poziomu kierownicy
- ABS
- Welurowa tapicerka
- Podłokietnik
- Lusterka, klamki, zderzaki w kolorze nadwozia
- Lakier srebrny metalic

ZMIANY:

- Przyciemnione wszystkie szyby w profesjonalnym zakładzie, z atestem itp. (przyciemnienie na zasadzie lustra weneckiego, zachowana tonacja przyciemnienia- z tyłu mocniej z przodu lżej)
- Felgi aluminiowe 15” (nie spotkałem jeszcze takich drugich) widoczne na fotkach
- Opony R15/185/55 ze sportowym bieżnikiem w kształcie V
- Audio:
*Radio EASY TOUCH najwyższy model dostępny w tamtym czasie z możliwością wykonywania połączeń i podłączenia telefonu komórkowego przez bluetooth, CD, MP3, czytnik kart, złącze USB, BLUETOTH, dwa piloty: jeden do sterowania radiem z odległości drugi to bardziej telefon niż pilot bo do tego służy, obsługa książki telefonicznej i wykonywanie połączeń;
*Głośniki: przód- PIONEER’a ; tył- JBL o mocy 300W
*Wzmacniacz MAGNAT
*XENONY
*ALURAMKI na zegarach
*Zegary podświetlane na niebiesko wraz ze wskazówkami
*Zegarek podświetlony na niebiesko
*Sportowy wydech z kwasówki, dźwięk przyjemny dla ucha- lekki basik :biggrin: ;
*zaciski i bębny polakierowane na czerwono
*komplet zimowy: stalówki 14” + opony Barum Polaris 2 R14 175/65, dywaniki rynienki 3cm

SERWIS:
- wymieniony olej w skrzyni biegów na olej CASTROL SYNTETYC 10.08.2009r koszt 230 zł
- wymieniony akumulator na BOSH S4 SILVER (stary też się w miarę dobrze trzymał, ale miał „nagłe słabnięcia mocy” tzn. się nie raz rozładowywał -ojciec, gdy oddał swój samochód do mechanika to jak pożyczył mój, zostawił światła zapalone i poszedł robić zakupy :P , jak nie miał swoich kaprysów samochód odpalał od razu po przekręceniu kluczyka, do wymiany na nowy zmusiła zbliżająca się zima i nie chciałem mieć rozczarowania, wolałem uniknąć niezbyt przyjemnej sytuacji... – „dymania na pieszo, bo akurat trafi się że aku będzie miał swój słaby moment :P ”) na nowym auto odpala od razu nawet w mrozy bez najmniejszych problemów :)
- wymiana klocków hamulcowych na znanej japońskiej firmy AKEBONO 27.01.2010 koszt 200 zł
- nowy komplet nakrętek chromowych do kół czeka na cieplejsze dni :) (starszy komplet przeznaczony będzie na zimę)
- żarówki, kierunkowskazy przód
- żarówki postojowe wymienione na niebieski LED’y T4W(BA9S) 12V => zamienione na LED T4W/BA9S HP- 6chip-180 st -XENON EFFECT
- żarówki mijania H4 wymienione na PHILIPS BLUE VISION XENON EFECT (jak dla mnie wyraźna zmiana po poprzednich- teraz jest mocniejsze światło, mocno białe z niebieską poświatą, dają więcej światła, przez co lepiej oświetlają drogę + ringi fluoroscencyjne na żarówki H4
-wymiana tylnego pióra wycieraczki na Valeo


Zdjęcia mojej Cari z ogłoszenia (lipiec 2009)



PLENER lipiec 2010





WYBRANE ZDJĘCIA:




Owczar - 17-01-2011, 19:51

Ładna carisma poza tymi postojówkami, podświetleniem tylnej tablicy i pseudxenonami, które walą zdrowo po oczach...
mystek - 17-01-2011, 19:55

nie czaję, znowu temat założyłeś? Przecież miałeś...
RoBSoN_97 - 17-01-2011, 20:01

Stary, poprzedni temat idzie do usunięcia.
Owczar dzięki :) o których postojówkach mówisz? Niebieskie to historia- już dawno zdjęte tera są mega białe xD Na 11 zdjęciu w wybranych są zapalone postojówki- obecnie mam te z prawej, czyt. od strony kierowcy ;)
A o jaki xenon Ci chodzi- jeśli o zdjęcie 5 to widać na nich światło z żarówek Philips Blue Vision Xenon Efekt, ładnie świecą ;)

Owczar - 17-01-2011, 20:03

RoBSoN_97 napisał/a:
5 to widać na nich światło z żarówek Philips Blue Vision Xenon Efekt, ładnie świecą


Chyba, że tak :) To od razu lepiej ;)

Student - 17-01-2011, 20:07

RoBson , jak zrobiłeś podświetlanie wskazówek?
RoBSoN_97 - 17-01-2011, 21:45

Po prostu wskazówki świecą tym samym kolorem co podświetlane tarcz zegarów- u mnie 5x LED o kącie świecenia 180stopni.
Saqu - 17-01-2011, 21:51

jeżeli to ostatnie zdjęcie gdzie jest jedna biała druga niebieska, i ta biała od strony kierowcy to masz zapalone tylko światełko pozycyjne to jak dla mnie to jakieś nie porozumienie jest :)
no ale to moje zdanie tylko ze zdjęcia...

RoBSoN_97 - 17-01-2011, 22:09

Tak, pisałem już, że zapalone są tylko postojowe :biggrin: dowodem tego jest zdjęcie 5 w "WYBRANYCH" gdzie świecą się mijania :twisted: jest róznica.
Bardzo mocno świecą te LED'y :twisted: w nocy efekt jest taki jak widać na zdjęciu jakby były włączone światła mijania i to o dość mocnych żarówkach, w dzień również są widoczne- niekiedy jeżdżę na samych postojowych 8)
Właśnie tym ostatnim zdjęciem (11 zdjęcie w "wybranych") miałem na celu pokazać różnicę w "mocy" świecenia postojówek :biggrin:

RoBSoN_97 - 18-01-2011, 14:45
Temat postu: trochę opisu i fotek z histori...
Światełka lipiec 2010 (niebieskie postojówki już dawno zdjęte ;) :


Poniżej zdjęcia Cari zaraz po odświeżeniu przodu: nowe lampy oraz kierunki (stare trochę parowały i były spłowiałe, po wymianie, od razu jaśniej) nowy zderzak + atrapa oraz lakierowanie tych elementów + polakierowane osłonki świateł przeciwmgielnych. Stary zderzak miał już parę defektów- drobne obicia lakieru od małych kamyczków i odpryski na atrapie oraz przełamane plastyki za tablicą rejestracyjną.



Lipiec 2010
Rożnica między czarnymi plastykami a aluminiowymi wlotami powietrza w atrapie
Już jakiś czas temu na Cari z powrotem powróciły alu wloty powietrza na atrapę i z powrotem się wyróżnia przodem :finga: (drugiej takiej jeszcze nie widziałem :twisted: ). Przez jakiś czas były czarne wloty-powód techniczny- brak dostępności nowego produktu.


RoBSoN_97 - 18-01-2011, 16:06
Temat postu: PODŚWIETLENIE ZEGARÓW I ZEGARKA + MONTAŻ ALU RAMEK NA ZEGARY
SIERPIEŃ 2010
Wymiana żarówek podświetlających zegary oraz zegarka w konsoli środkowej.
Działania poprzedziłem lekturą z forum na temat demontażu konsoli środkowej [KLIK <-> odsyłam do tamatu] oraz zegarów <<KLIK>> .
JAKIE ŻARÓWKI WCHODZĄ W ZEGARY ORAZ W ZEGAREK:

Podświetlenie zegarów: (tu akurat pokazane są LED'y, bo założyłem takie u siebie dyfuzyjne niebieskie o kącie świecenia 180 stopni, ale żarówki są tych samych rozmiarów i wyglądają podobnie)
LED'y z lewej (potrzebne są 4 sztuki) oraz 1 mała zaznaczona "kółeczkiem" na czerwono na zdjęciu z prawej.
Do zegarka wchodzi ta jedna zaznaczona "kółeczkiem" na czerwono na zdjęciu z prawej.
Lektura mocno ułatwiła sprawę, gdyż wiedziałem czego mogę się spodziewać. Na pierwszy ogień poszły zegary, zero problemu z wymontowaniem i z ponownym złożeniem. Założone alu ramki + wymiana żaróweczek ( poprzednie nie były przepalone, ale chciałem zmianić kolor podświetlenia na niebieski :) ) W związku z tym, że nie wiedziałem dokładnie jakie żarówki oświetlają zegary to eksperymentowałem, włożyłem najpierw co miałem ( jest ich sporo, różne rozmiary a w temacie nie było to jasno zobrazowane). Etapy zmian podświetlenia zobrazowałem chronologicznie oraz montaż alu ramek na zegary.


Cargo - 18-01-2011, 17:45

Twoja Cari bardzo ładnie się prezentuję . A ten grill jest pomalowany odcieniem na srebrno ...?
RoBSoN_97 - 18-01-2011, 18:25

Dzięki ;)
Grill jest ori i w ogóle niespotykany :twisted: jak i wersja Exlusiv. Grill jest aluminiowy! nie malowany! Występuje jak się nie mylę tylko w wersji Exlusiv. Kiedyś widziałem na niemieckiej giełdzie mobile.de jeszcze jedną taką Cari w wersji Exlusiv, ale w sedanie. Sprawdzałem numery części posiadanych aluminiowych wlotek powietrza w atrapie i różni się od tych czarnych, plastykowych jedną, ostatnią cyfrą.

Adi_3kGT - 18-01-2011, 19:48

Musze przyznać że zadbana Sztuka :) Podświetlenie dechy jak najbardziej na +
RoBSoN_97 - 20-01-2011, 22:27
Temat postu: SIERPIEŃ 2010
Dzięki Adi_3kGT :wink:

SIERPIEŃ 2010
Zmodyfikowany układ wydechowy: na przelocie, wymieniony tłumik końcowy ze stali kwasowej nierdzewki, podwójna elipsa- troszkę się naszukałem, bo nie chciałem okrągłych końcówek. Przy okazji wymienione zostało z przodu złącze elastyczne, gdyż stare było już wysłużone i przy modyfikacji wydechu się je dobiło...

Mały filmik prezentujący wydech nagrywany starym telefonem :p (dźwięk tłumika jest jeszcze ładniejszy w realu, nagranie go nie odzwierciedla)
http://www.youtube.com/watch?v=LfbPeaaYxJs

Także hamulce zostały odświeżone- pozbyłem się nalotu rudej, zaciski i bębny zostały wyczyszczone oraz ranty tarcz, pomalowane specjalnym sprayem do hamulców (odporny na wysokie temperatury oraz ich zmiany) Zaciski i bębny na czerwono, ranty tarcz i reszta na srebrno- jak na fotkach poniżej.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group