Nasze Miśki - Carisma Exlusiv by RoBSoN 
						
												 RoBSoN_97 - 17-01-2011, 19:32 Temat postu: Carisma Exlusiv by RoBSoN Witam ponownie, po odświeżeniu i uporzadkowaniu tematu    
 
 
Mitsubishi Carisma ‘Exlusiv’ , Hatchbeck pochodzi z końcówki 1997 roku. Przebieg przy zakupie 175 tys. km - lipiec 2009r
 
Pierwszy post będę na bieżąco w skrócie aktualizował do stanu najnowszego z prac nad samochodem. Dokładne opisy i więcej zdjęć będzie się pojawiać w odpowiednim poście dotyczącym konkretnej zmiany.
 
 
WYPOSAŻENIE FABRYCZNE:
 
 
- Elektryczne szyby x 4
 
- Elektryczne i podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia
 
- Podgrzewana tylna szyba
 
- Elektryczna regulacja świateł przednich
 
- Światła przeciwmgłowe przednie i tylne
 
- Trzecie światło STOP
 
- Sygnał dźwiękowy przypominający o nie zgaszonych światłach
 
- Poduszki powietrzne
 
- Drewniane wykończenie kokpitu
 
- Skórzana kierownica
 
- Climatronic
 
- Alarm
 
- Immobiliser
 
- Odcięcie zapłonu
 
- Centralny zamek
 
- Wspomaganie
 
- Regulacja poziomu kierownicy
 
- ABS 
 
- Welurowa tapicerka
 
- Podłokietnik
 
- Lusterka, klamki, zderzaki w kolorze nadwozia 
 
- Lakier srebrny metalic
 
 
ZMIANY:
 
 
- Przyciemnione wszystkie szyby w profesjonalnym zakładzie, z atestem itp. (przyciemnienie na zasadzie lustra weneckiego, zachowana tonacja przyciemnienia- z tyłu mocniej z przodu lżej) 
 
- Felgi aluminiowe 15” (nie spotkałem jeszcze takich drugich) widoczne na fotkach
 
- Opony R15/185/55 ze sportowym bieżnikiem w kształcie V
 
- Audio: 
 
*Radio EASY TOUCH najwyższy model dostępny w tamtym czasie z możliwością  wykonywania połączeń i podłączenia telefonu komórkowego przez bluetooth, CD, MP3, czytnik kart, złącze USB, BLUETOTH, dwa piloty: jeden do sterowania radiem z odległości drugi to bardziej telefon niż pilot bo do tego służy, obsługa książki telefonicznej i wykonywanie połączeń;
 
*Głośniki: przód- PIONEER’a ; tył- JBL o mocy 300W
 
*Wzmacniacz MAGNAT
 
*XENONY 
 
*ALURAMKI na zegarach
 
*Zegary podświetlane na niebiesko wraz ze wskazówkami
 
*Zegarek podświetlony na niebiesko
 
*Sportowy wydech z kwasówki, dźwięk przyjemny dla ucha- lekki basik     ;
 
*zaciski i bębny polakierowane na czerwono
 
*komplet zimowy: stalówki 14” + opony Barum Polaris 2 R14 175/65, dywaniki rynienki 3cm
 
 
SERWIS:
 
- wymieniony olej w skrzyni biegów na olej CASTROL SYNTETYC   10.08.2009r koszt 230 zł
 
- wymieniony akumulator na BOSH S4 SILVER (stary też się w miarę dobrze trzymał, ale miał „nagłe słabnięcia mocy” tzn. się nie raz rozładowywał -ojciec, gdy oddał swój samochód do mechanika to jak pożyczył mój, zostawił światła zapalone i poszedł robić zakupy   , jak nie miał swoich kaprysów samochód odpalał od razu po przekręceniu kluczyka, do wymiany na nowy zmusiła zbliżająca się zima i nie chciałem mieć rozczarowania, wolałem uniknąć niezbyt przyjemnej sytuacji... – „dymania na pieszo, bo akurat trafi się że aku będzie miał swój słaby moment   ”) na nowym auto odpala od razu nawet w mrozy bez najmniejszych problemów   
 
- wymiana klocków hamulcowych na znanej japońskiej firmy AKEBONO 27.01.2010 koszt 200 zł
 
- nowy komplet nakrętek chromowych do kół czeka na cieplejsze dni      (starszy komplet przeznaczony będzie na zimę) 
 
- żarówki, kierunkowskazy przód
 
- żarówki postojowe wymienione na niebieski LED’y T4W(BA9S) 12V => zamienione na LED T4W/BA9S HP- 6chip-180 st -XENON EFFECT
 
- żarówki mijania H4 wymienione na PHILIPS BLUE VISION XENON EFECT (jak dla mnie wyraźna zmiana po poprzednich- teraz jest mocniejsze światło, mocno białe z niebieską poświatą, dają więcej światła, przez co lepiej oświetlają drogę + ringi fluoroscencyjne na żarówki H4
 
-wymiana tylnego pióra wycieraczki na Valeo
 
 
 
Zdjęcia mojej Cari z ogłoszenia (lipiec 2009)
 
        
 
 
 
PLENER lipiec 2010
 
                 
 
                 
 
             
 
 
 
WYBRANE ZDJĘCIA:
 
             
 
             
 
         
												 Owczar - 17-01-2011, 19:51
  Ładna carisma poza tymi postojówkami, podświetleniem tylnej tablicy i pseudxenonami, które walą zdrowo po oczach...
												 mystek - 17-01-2011, 19:55
  nie czaję, znowu temat założyłeś? Przecież miałeś...
												 RoBSoN_97 - 17-01-2011, 20:01
  Stary, poprzedni temat idzie do usunięcia.
 
Owczar dzięki    o których postojówkach mówisz? Niebieskie to historia- już dawno zdjęte tera są mega białe xD Na 11 zdjęciu w wybranych są zapalone postojówki- obecnie mam te z prawej, czyt. od strony kierowcy   
 
A o jaki xenon Ci chodzi- jeśli o zdjęcie 5 to widać na nich światło z żarówek Philips Blue Vision Xenon Efekt, ładnie świecą  
												 Owczar - 17-01-2011, 20:03
 
  	  | RoBSoN_97 napisał/a: | 	 		  |  5 to widać na nich światło z żarówek Philips Blue Vision Xenon Efekt, ładnie świecą  | 	  
 
 
Chyba, że tak    To od razu lepiej  
												 Student - 17-01-2011, 20:07
  RoBson , jak zrobiłeś podświetlanie wskazówek?
												 RoBSoN_97 - 17-01-2011, 21:45
  Po prostu wskazówki świecą tym samym kolorem co podświetlane tarcz zegarów- u mnie 5x LED o kącie świecenia 180stopni.
												 Saqu - 17-01-2011, 21:51
  jeżeli to ostatnie zdjęcie gdzie jest jedna biała druga niebieska, i ta biała od strony kierowcy to masz zapalone tylko światełko pozycyjne to jak dla mnie to jakieś nie porozumienie jest   
 
no ale to moje zdanie tylko ze zdjęcia...
												 RoBSoN_97 - 17-01-2011, 22:09
  Tak, pisałem już, że zapalone są tylko postojowe     dowodem tego jest zdjęcie 5 w "WYBRANYCH" gdzie świecą się mijania     jest róznica.
 
Bardzo mocno świecą te LED'y     w nocy efekt jest taki jak widać na zdjęciu jakby były włączone światła mijania i to o dość mocnych żarówkach, w dzień również są widoczne- niekiedy jeżdżę na samych postojowych     
 
Właśnie tym ostatnim zdjęciem (11 zdjęcie w "wybranych") miałem na celu pokazać różnicę w "mocy" świecenia postojówek  
												 RoBSoN_97 - 18-01-2011, 14:45 Temat postu: trochę opisu i fotek z histori... Światełka lipiec 2010 (niebieskie postojówki już dawno zdjęte   :
 
             
 
 
Poniżej zdjęcia Cari zaraz po odświeżeniu przodu: nowe lampy oraz kierunki (stare trochę parowały i były spłowiałe, po wymianie, od razu jaśniej) nowy zderzak + atrapa oraz lakierowanie tych elementów + polakierowane osłonki świateł przeciwmgielnych. Stary zderzak miał już parę defektów- drobne obicia lakieru od małych kamyczków i odpryski na atrapie oraz przełamane plastyki za tablicą rejestracyjną.
 
 
             
 
 
Lipiec 2010
 
Rożnica między czarnymi plastykami a aluminiowymi wlotami powietrza w atrapie
 
Już jakiś czas temu na Cari z powrotem powróciły alu wloty powietrza na atrapę i z powrotem się wyróżnia przodem     (drugiej takiej jeszcze nie widziałem     ). Przez jakiś czas były czarne wloty-powód techniczny- brak dostępności nowego produktu. 
 
            
 
         
												 RoBSoN_97 - 18-01-2011, 16:06 Temat postu: PODŚWIETLENIE ZEGARÓW I ZEGARKA + MONTAŻ ALU RAMEK NA ZEGARY SIERPIEŃ 2010
 
Wymiana żarówek podświetlających zegary oraz zegarka w konsoli środkowej.
 
Działania poprzedziłem lekturą z forum na temat demontażu konsoli środkowej [KLIK <-> odsyłam do tamatu]  oraz zegarów <<KLIK>> .
 
JAKIE ŻARÓWKI WCHODZĄ W ZEGARY ORAZ W ZEGAREK:
 
      
 
Podświetlenie zegarów: (tu akurat pokazane są LED'y, bo założyłem takie u siebie dyfuzyjne niebieskie o kącie świecenia 180 stopni, ale żarówki są tych samych rozmiarów i wyglądają podobnie)
 
LED'y z lewej (potrzebne są 4 sztuki) oraz 1 mała zaznaczona "kółeczkiem" na czerwono na zdjęciu z prawej.
 
Do zegarka wchodzi ta jedna zaznaczona "kółeczkiem" na czerwono na zdjęciu z prawej.
 
Lektura mocno ułatwiła sprawę, gdyż wiedziałem czego mogę się spodziewać. Na pierwszy ogień poszły zegary, zero problemu z wymontowaniem i z ponownym złożeniem. Założone alu ramki + wymiana żaróweczek ( poprzednie nie były przepalone, ale chciałem zmianić kolor podświetlenia na niebieski    ) W związku z tym, że nie wiedziałem dokładnie jakie żarówki oświetlają zegary to eksperymentowałem, włożyłem najpierw co miałem ( jest ich sporo, różne rozmiary a w temacie nie było to jasno zobrazowane). Etapy zmian podświetlenia zobrazowałem chronologicznie oraz montaż alu ramek na zegary. 
 
                     
 
                 
												 Cargo - 18-01-2011, 17:45
  Twoja Cari bardzo ładnie się prezentuję . A ten grill jest pomalowany odcieniem na srebrno ...?
												 RoBSoN_97 - 18-01-2011, 18:25
  Dzięki   
 
Grill jest ori i w ogóle  niespotykany     jak i wersja Exlusiv. Grill jest aluminiowy! nie malowany! Występuje jak się nie mylę tylko w wersji Exlusiv. Kiedyś widziałem na niemieckiej giełdzie mobile.de jeszcze jedną taką Cari w wersji Exlusiv, ale w sedanie. Sprawdzałem numery części posiadanych aluminiowych wlotek powietrza w atrapie i różni się od tych czarnych, plastykowych jedną, ostatnią cyfrą.
												 Adi_3kGT - 18-01-2011, 19:48
  Musze przyznać że zadbana Sztuka    Podświetlenie dechy jak najbardziej  na +
												 RoBSoN_97 - 20-01-2011, 22:27 Temat postu: SIERPIEŃ 2010 Dzięki Adi_3kGT     
 
 
SIERPIEŃ 2010
 
Zmodyfikowany układ wydechowy: na przelocie, wymieniony tłumik końcowy ze stali kwasowej nierdzewki, podwójna elipsa- troszkę się naszukałem, bo nie chciałem okrągłych końcówek. Przy okazji wymienione zostało z przodu złącze elastyczne, gdyż stare było już wysłużone i przy modyfikacji wydechu się je dobiło...
 
 
 
Mały filmik prezentujący wydech nagrywany starym telefonem     (dźwięk tłumika jest jeszcze ładniejszy w realu, nagranie go nie odzwierciedla)
 
http://www.youtube.com/watch?v=LfbPeaaYxJs
 
 
Także hamulce zostały odświeżone- pozbyłem się nalotu rudej, zaciski i bębny zostały wyczyszczone oraz ranty tarcz, pomalowane specjalnym sprayem do hamulców (odporny na wysokie temperatury oraz ich zmiany) Zaciski i bębny na czerwono, ranty tarcz i reszta na srebrno- jak na fotkach poniżej.
 
            
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |