Carisma - Techniczne - Łożysko czy przegub? 
						
												 kris80 - 19-01-2011, 09:01 Temat postu: Łożysko czy przegub? Mam takie objawy, że podczas jazdy na wprost jest wszystko ok, nic nie słychać, a podczas skręcania zaczyna coś szumieć (wyć) z przodu auta. Co to jest waszym zdaniem?
												 robertdg - 19-01-2011, 09:13
  Możliwe, że łozysko
												 janwol - 19-01-2011, 11:12
  Spróbuj na postoju ostrych manewrów (krańcowych) kierownicą.
 
Jeśli coś się dzieje, to być może pompa wspomagania.
												 kolo_j - 19-01-2011, 11:16
  jeżeli wyje to łozysko. przegłub raczej strzela. sprawdz czy ci sie sruba centralna nie poluzowala..
												 kris80 - 19-01-2011, 13:03
  Dzieki za sugestie. Będę cos działał, a odnośnie przegubów to wy je jakos smarujecie? Słyszałem od jednego mechanika że powinno sie je co jakis czas przesmarować.
												 fuegos - 19-01-2011, 17:08
  Nigdy nie wymienialem smaru w przegubach chyba ze przy wymianie manszety. Skoro jest szczelny to nie widze powodu zeby tam zagladac. Jednakze w colcie ostatnio zauwazylem ze  jak wyjezdzam autem z podworka po nocy i przycisne go na skreconych kolach to potrzaskuje sobie ktorys. Sprawdzilem oslony i sa cale a zawiecha sucha jak pieprz. Wydaje mi sie ze wina lezec moze po stronie mechanika ktory tam byl. Wiec wiesz... roznie to jest. Generalnie wyznaje zasade: zrobisz raz a porzadnie nie bedziesz zagladal.
 
 
 
Jaki masz rozmiar opon i ET felg? Jezeli standard, podnies auto i sprawdz czy nie ma wyczuwalnego luzu szarpiac za kola. Najlepiej wszystkie. Czasami lozysko wyje z tylu a wydaje sie ze z przodu  
												 kris80 - 19-01-2011, 17:51
  Podniosłem samochód i okazało się że jest wyczuwalny luz jak ruszam kołem góra-dół. Teraz pytanie jak wyjąć to łożysko. Aby wyjąć całą piastę wystarczy odkręcić tę śrubę 32mm na środku?
												 fuegos - 19-01-2011, 20:25
  Niestety zeby wyjac piaste musisz odkrecic polos, swozen wahacza, koncowke kierownicza, McPhersona, zacisk hamulcowy, tarcze, czujnik ABS. Mozesz tez sprobowac rozpolowic lozysko wyjmujac polos i wybijajac srodkowa bieznie. Potem umyc wszystko dokladnie, ocenic czy nie ma wzerow zlozyc na nowym, dobrym smarze, skrecic porzadnie i zobaczyc czy bedzie glosno. Robilem takie rzeczy i w kilku przypadkach pomoglo. Czystosc montazu to podstawa. Zadne paprochy nie moga dostac sie do smaru!
												 robertdg - 19-01-2011, 22:28
 
  	  | fuegos napisał/a: | 	 		  | Mozesz tez sprobowac rozpolowic lozysko wyjmujac polos i wybijajac srodkowa bieznie. Potem umyc wszystko dokladnie, ocenic czy nie ma wzerow zlozyc na nowym, dobrym smarze, skrecic porzadnie i zobaczyc czy bedzie glosno. | 	    	  | fuegos napisał/a: | 	 		  | Robilem takie rzeczy i w kilku przypadkach pomoglo.  | 	   No właśnie w kilku    Łozysko nie jest aż takie drogie, jeżeli jest na nim wyczuwalny luz i pracowąło tak jakiś czas to mu już nawet modły nie pomogą, szkoda zachodu z pitoleniem, kupić nowe łozysko, zaprasować i problem z głowy.
												 kolo_j - 19-01-2011, 22:43
  tak w razie w gdybys chcial wybijac lozysko to uderzamy zawsze w wewnetrzna strone, a powinno sie je wyciskac i wciskac na prasie. popierwam robertdg szkoda zachodu cena jest smieszna a bezpieczenstwo to podstawa bo watpie abys chcial zeby Ci sie zablokowalo kolo w czasie jazdy...
												 kris80 - 20-01-2011, 00:31
  Skoro trzeba odkręcić półos, końcówkę drążka i jeszcze inne rzeczy to pewnie trzeba ustawić po takim zabiegu zbierzność? Myslałem że będzie z tym o wiele łatwiej, a tu zapowiada sie masę roboty.
												 fuegos - 20-01-2011, 09:41
  Niestety roboty jest sporo i bez prasy ciezko bedzie zalozyc nowe lozysko. Mozesz je wciagnac przez konstrukcje z tulejek i odpowiednio dluga srube ale moze okazac sie to bardziej skomplikowane niz dostarczenie piasty i lozyska do warsztatu z prasa. Oczywiscie jest to rozwiazanie ktore gwarantuje 100% rozwiazania problemu. 
 
 
Niestety w wielu autach piasta wystepowala jedynie z lozyskiem i warto bylo sprobowac zregenerowac stare gdyz koszt nowego byl straszny. Kolo nie ma prawa sie zablokowac - gwarantuje    
 
 
Jezeli w Carismie nie ma regulacji kata pochylenia kola to regulacja zbieznosci bedzie raczej zbedna o ile zdejmiesz koncowke drazka kierowniczego z piasty a nie z drazka.
												 kris80 - 20-01-2011, 12:22
  Jak sądzicie można jakis czas tak jeżdzić? Nie mam narazie czasu sie tym zająć. Nie zablokuje mi sie koło czy coś?
												 fuegos - 20-01-2011, 13:57
  Kolo sie nie zablokuje. Musialoby ostro wyc najpierw zanim cos by sie rozlecialo... Probowales poloske dokrecic?
												 kris80 - 20-01-2011, 19:15
  Ale jak? To ta duża śruba 32mm na środku piasty??
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |