To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Łożysko czy przegub?

kris80 - 19-01-2011, 09:01
Temat postu: Łożysko czy przegub?
Mam takie objawy, że podczas jazdy na wprost jest wszystko ok, nic nie słychać, a podczas skręcania zaczyna coś szumieć (wyć) z przodu auta. Co to jest waszym zdaniem?
robertdg - 19-01-2011, 09:13

Możliwe, że łozysko
janwol - 19-01-2011, 11:12

Spróbuj na postoju ostrych manewrów (krańcowych) kierownicą.
Jeśli coś się dzieje, to być może pompa wspomagania.

kolo_j - 19-01-2011, 11:16

jeżeli wyje to łozysko. przegłub raczej strzela. sprawdz czy ci sie sruba centralna nie poluzowala..
kris80 - 19-01-2011, 13:03

Dzieki za sugestie. Będę cos działał, a odnośnie przegubów to wy je jakos smarujecie? Słyszałem od jednego mechanika że powinno sie je co jakis czas przesmarować.
fuegos - 19-01-2011, 17:08

Nigdy nie wymienialem smaru w przegubach chyba ze przy wymianie manszety. Skoro jest szczelny to nie widze powodu zeby tam zagladac. Jednakze w colcie ostatnio zauwazylem ze jak wyjezdzam autem z podworka po nocy i przycisne go na skreconych kolach to potrzaskuje sobie ktorys. Sprawdzilem oslony i sa cale a zawiecha sucha jak pieprz. Wydaje mi sie ze wina lezec moze po stronie mechanika ktory tam byl. Wiec wiesz... roznie to jest. Generalnie wyznaje zasade: zrobisz raz a porzadnie nie bedziesz zagladal.


Jaki masz rozmiar opon i ET felg? Jezeli standard, podnies auto i sprawdz czy nie ma wyczuwalnego luzu szarpiac za kola. Najlepiej wszystkie. Czasami lozysko wyje z tylu a wydaje sie ze z przodu :)

kris80 - 19-01-2011, 17:51

Podniosłem samochód i okazało się że jest wyczuwalny luz jak ruszam kołem góra-dół. Teraz pytanie jak wyjąć to łożysko. Aby wyjąć całą piastę wystarczy odkręcić tę śrubę 32mm na środku?
fuegos - 19-01-2011, 20:25

Niestety zeby wyjac piaste musisz odkrecic polos, swozen wahacza, koncowke kierownicza, McPhersona, zacisk hamulcowy, tarcze, czujnik ABS. Mozesz tez sprobowac rozpolowic lozysko wyjmujac polos i wybijajac srodkowa bieznie. Potem umyc wszystko dokladnie, ocenic czy nie ma wzerow zlozyc na nowym, dobrym smarze, skrecic porzadnie i zobaczyc czy bedzie glosno. Robilem takie rzeczy i w kilku przypadkach pomoglo. Czystosc montazu to podstawa. Zadne paprochy nie moga dostac sie do smaru!
robertdg - 19-01-2011, 22:28

fuegos napisał/a:
Mozesz tez sprobowac rozpolowic lozysko wyjmujac polos i wybijajac srodkowa bieznie. Potem umyc wszystko dokladnie, ocenic czy nie ma wzerow zlozyc na nowym, dobrym smarze, skrecic porzadnie i zobaczyc czy bedzie glosno.
fuegos napisał/a:
Robilem takie rzeczy i w kilku przypadkach pomoglo.
No właśnie w kilku :!: Łozysko nie jest aż takie drogie, jeżeli jest na nim wyczuwalny luz i pracowąło tak jakiś czas to mu już nawet modły nie pomogą, szkoda zachodu z pitoleniem, kupić nowe łozysko, zaprasować i problem z głowy.
kolo_j - 19-01-2011, 22:43

tak w razie w gdybys chcial wybijac lozysko to uderzamy zawsze w wewnetrzna strone, a powinno sie je wyciskac i wciskac na prasie. popierwam robertdg szkoda zachodu cena jest smieszna a bezpieczenstwo to podstawa bo watpie abys chcial zeby Ci sie zablokowalo kolo w czasie jazdy...
kris80 - 20-01-2011, 00:31

Skoro trzeba odkręcić półos, końcówkę drążka i jeszcze inne rzeczy to pewnie trzeba ustawić po takim zabiegu zbierzność? Myslałem że będzie z tym o wiele łatwiej, a tu zapowiada sie masę roboty.
fuegos - 20-01-2011, 09:41

Niestety roboty jest sporo i bez prasy ciezko bedzie zalozyc nowe lozysko. Mozesz je wciagnac przez konstrukcje z tulejek i odpowiednio dluga srube ale moze okazac sie to bardziej skomplikowane niz dostarczenie piasty i lozyska do warsztatu z prasa. Oczywiscie jest to rozwiazanie ktore gwarantuje 100% rozwiazania problemu.

Niestety w wielu autach piasta wystepowala jedynie z lozyskiem i warto bylo sprobowac zregenerowac stare gdyz koszt nowego byl straszny. Kolo nie ma prawa sie zablokowac - gwarantuje :)

Jezeli w Carismie nie ma regulacji kata pochylenia kola to regulacja zbieznosci bedzie raczej zbedna o ile zdejmiesz koncowke drazka kierowniczego z piasty a nie z drazka.

kris80 - 20-01-2011, 12:22

Jak sądzicie można jakis czas tak jeżdzić? Nie mam narazie czasu sie tym zająć. Nie zablokuje mi sie koło czy coś?
fuegos - 20-01-2011, 13:57

Kolo sie nie zablokuje. Musialoby ostro wyc najpierw zanim cos by sie rozlecialo... Probowales poloske dokrecic?
kris80 - 20-01-2011, 19:15

Ale jak? To ta duża śruba 32mm na środku piasty??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group