ASX Techniczne - Diesel spalanie komputer/realne
Wedrowiec - 19-01-2011, 14:41 Temat postu: Diesel spalanie komputer/realne Jak wiadomo ASX był reklamowany jako samochód ekologiczny z niskim spalaniem. Nie ukrywam, że był to jeden z argumentów za ASX a przeciw QQ - dużo niższe teoretyczne spalanie. Rzeczywistość okazała się oczywiście dużo mniej różowa.
Spalanie wg komputera rzeczywiście jest całkiem przyjazne - na trasie tempomat na 130 i można zobaczyć średnią 4,7. Generalnie w 95% przypadków tras kończę ze średnią poniżej/maksymalnie 6.0. Nawet godzinny korek na wisłostradzie to poniżej 7.
Niestety zupełnie inaczej to wygląda kiedy policzymy sobie ile weszło do baku.
Poprzednie przeliczenie na krótszej trasie (350 km) - 7,5 na 100. Wczoraj było tankowanie od rezerwy pod korek, trasa liczona od poprzedniego pełnego baku.
Weszło 54,5 l, przejechałem 700 km. Daje to średnią 7,8 l / 100 km. Jednym słowem komputer kłamie jak najęty - powinno być max 6, w rzeczywistości jest o 30% więcej.
Da się jakoś zmienić/ustawić kompa żeby pokazywał bardziej realne dane?
Jak u Was wygląda spalanie?
Silnik w wersji LP 116 koni, jeżdzę "ekologicznie" - zmiana biegów według podpowiedzi kompa, na dotarciu więc nie katuję.
krzychu - 19-01-2011, 14:46
A czy stacja ta sama i to samo stanowisko? U mnie rozbieżność na różnych stacjach to około 5l (głownie chodzi o nachylenie samochodu podczas tankowania).
Wpisz z 10 tankowań i porównaj, jedno tankowani jeszcze po tak krótkim dystansie jest niemiarodajne.
66butch - 19-01-2011, 15:24
witam,
mój ASX to 1,8 DID MIVEC 150 KM wersja INVITE AS&G
u mnie różnica między wskazaniem komputera a obliczeniem na podstawie tankowań wynosi ok. 1l/100 km. Zastrzeżenie: pierwsze dwa tankowania = komputer w opcji kasuj dane automatycznie czyli po postoju dłuższym niż 4 h. Teraz zmieniłem ustawienie i kasuję liczniki ręcznie po każdym tankowaniu.
Proponuję sprawdzić na stronie motostat.pl tam jest kilka ASX diesli. Zakładając że użytkownicy podają prawdziwe dane można wyciągnąć własne wnioski.
Poza tym jestem zadowolony z samochodu
Do dzisiaj przejechałem 3000 km (od 9.12.2010 - wtedy odebrałem ASX od dealera).
pozdrawiam
PS. jeszcze jedno: jak wspomniał mój Przedmówca istotne jest czy wszystkie tankowania na tej samej stacji, mało tego często po tankowaniu przy innym dystrybutorze wychodzą różnice. Poza tym ja zawsze tankuję "pod korek" do automatycznego odbicia pistoletu. Nigdy nie dolewam.
Wedrowiec - 19-01-2011, 16:24
Samochód na firmę więc całe paliwo na FV - przy najbliższej wizycie u księgowej zrobie kopie wszystkich faktur i będzie jasne jakie było spalanie od początku.
Stacja zawsze ta sama, od 5 lat na jednej tankuję i zawsze pod korek do odbicia bez dolewania.
gzesiolek - 20-01-2011, 11:31
Wedrowiec, dla pocieszenia powiem, ze kumpel kupil QQ i-way diselek 2,0 i pali mu srednio 8,5l/100km dla 2000tys pierwszych km ... choc wszystko zalezy pewnie jak i gdzie kto jezdzi...
JCH - 21-01-2011, 00:30
Wedrowiec napisał/a: | Spalanie wg komputera rzeczywiście jest całkiem przyjazne | No właśnie.... Gdy pojawiły się pierwsze ASX-y i pierwsze jazdy próbne to z zazdrością czytałem o 5 litrach na setkę. A wiadomo jak to jest w czasie jazd próbnych - zwykle nikt nie oszczędza, różni ludzie jeżdżą. Wydawało się, że wreszcie jest mocny silnik, który pali bardzo mało.
Wedrowiec napisał/a: | Niestety zupełnie inaczej to wygląda kiedy policzymy sobie ile weszło do baku. | Ha... i tu się zaczyna rzeczywistość
Wedrowiec napisał/a: | Weszło 54,5 l, przejechałem 700 km. Daje to średnią 7,8 l / 100 km. | Mam teraz przejechane właśnie 700 km na dziennym liczniku (czyli od tankowania) i ze wskazówki widać, że jest jeszcze ok 1/4 baku. Komp. pokazuje 5.0 (zaniża o ok. 1 litr), zasięg do przejechania na tym co zostało w baku pokazywał 460 km czyli spokojnie zrobię 1100 km na baku.
Od ostatniego tankowania jeżdżę tylko Bytom-Katowice-Bytom + wczorajszy wyjazd do Ostrawy (200 km).
Mam mówić dalej....
Wyjeżdżając dziś z Katowic do Ostrawy wyzerowałem licznik dzienny B. Po powrocie wyszło 197 km a zużycie jak zobaczyłem to zrobiłem - na wyświetlaczu było 4,4. Co prawda nie było żadnego gonienia - na dwupasmówce do Żor do ok. 100-110 km/h potem się jedzie przez "pipidówy" i droga nie najlepsza więc nie ma co szaleć. Biorąc pod uwagę zaniżanie kompa myślę, że wziął w tej trasie max 5,5 litra.
Jak widać zresztą w mojej stopce 6 litrów wychodzi realnie przy dystrybutorze (przy dużych mrozach i staniu w korku trochę więcej). Myślę, że jest to bardzo dobry wynik jak na auto ważące 1,5 tony i stałe 4x4.
Nie pamiętam ile waży ASX ale silnik też 150 KM dlatego poniekąd to moje porównanie do ASX-a. (Outlander jest jednak dużo większy, szczególnie w pionie i opór powietrza zapewne robi swoje).
Myślę, że te ASX-y się Wam "ułożą" i to zużycie powinno spaść. Kwestia czy to wypalanie filtra musi odbywać się tak często? Aha, u mnie jest filtr typu otwartego (cokolwiek to znaczy ) więc kopci na bieżąco
A tego AS&G to bym chyba w cholerę wyłączył. Przynajmniej na początku.
[ Dodano: 22-01-2011, 16:38 ]
Zatankowałem po południu, wynik następujący:
787 km na 44,7 litrach co daje wynik 5,68. No to chyba dobrze, no nie
Wedrowiec - 16-02-2011, 11:54
Średnia "manualna" czyli od początku jeżdzenia wg kompa to 6l. I to byłby własnie wynik na poziomie którego się spodziewałem. Były kolejne 2 tankowania, spalanie realne dalej 7,8-8l.
Łukasz z Sudet - 16-03-2011, 21:37
U mnie komputer okres jesienny 6L/100km realnie przy tankowaniu 6,6L/100km. Zima komputer 6,3l przy tankowaniu 6,9L/100km(4wd) (3/4 trasa i 1/3 miasto).
tonyhc - 17-03-2011, 12:46
ja codziennie jeżdżę do pracy, przez większość trasy prędkość 80-90 (przy amplitudzie jakies 100KM ), trochę stania w korkach i na światłach. Średnie spalanie w granicach 6 litrów, liczę sam - na kompa nie patrzę:)
sylb - 20-03-2011, 22:05
Gdyby się dało to bym wyłączył informację o średnim spalaniu, bo to zabija przyjemność z jazdy.
Co do komputera to niestety mocno mija się z prawdą, zasadniczo nie zwracam na to uwagi, ale że miałem dłuższą trasę do robienia bez reżimu czasowego to chciałem sprawdzić jak nisko mogę zejść ze spalaniem. Dane wg. komputera pobrane z MMCS (tam jest taka opcja, co podaje, czas przejazdu, średnia prędkość, spalanie ect.) = 6,4l/100km, weryfikacja pod dystrybutorem 8,3 l/100km.
Krzych1 - 04-07-2011, 10:56
Witam.
U różnica między wskazaniem komp. a realnym tankowaniem wynosi 1,2 - 1,5 litra. Może ktoś się orientuje czy aktualizacja oprogramowania jest wstanie zmniejszyć tą różnicę?
Wedrowiec - 04-07-2011, 12:53
finalnie gdzie i jak bym nie jeździł - 7,5-8l (wyliczenie z tego co lałem) a komp dalej kłamie jak najęty
Z oprogramowaniem sam jestem ciekaw, do tego podejrzewam, że przekłamanie może być na przepalaniu filtra - co u mnie oznacza 3-5 przepalań na każdy bak.
Krzych1 - 04-07-2011, 13:48
Czyli, że paliwo spalane na "przepalenie filtra" nie jest brane pod uwagę przez komputer?
66butch - 04-07-2011, 14:21
Witajcie,
jestem świeżo po 1szym przeglądzie (po 15k), oprócz standardowych czynności wgrano nowe oprogramowanie do komputera.
A teraz do rzeczy: od czasu mojego poprzedniego wpisu w tym wątku (patrz kilka postów wyżej) różnica między wskazaniem komputera a rzeczywistym zużyciem paliwa się powiększała aż osiągnęła poziom 1,5-1,7 l/100km.
Wgrane oprogramowanie ma rzekomo ten problem rozwiązać - zobaczymy. Na razie testuję zacząłem 1-sze pełne tankowanie z nowym softem (poprzednio ok.1/2 baku wyjeździłem na starym sofcie). Na razie mogę powiedzieć to, że wskazania chwilowego zużycia paliwa podniosły się o ok. 1l/100 km czyli IMHO się urealniły. Dzisiaj rano podczas jazdy do pracy wskazanie to 5,9 l/100 km i do mnie to przemawia Zobaczymy jak będzie dalej. Aktualne zużycia podaję w stopce - to jest zużycie rzeczywiste a nie z komputera.
Jak wyjeżdżę cały bak to dam znać jak wypadło porównanie między rzeczywistością a komputerem..
pozdrawiam Mitsumaniaków
szerokości
Wedrowiec - 04-07-2011, 16:18
Krzych1: pokazuje (przy przepalaniu ostro rośnie) natomiast podejrzewam (i niczym nie jest to poparte), że może najbardziej przy tym głupieć. Ale to strzał tylko.
|
|
|