To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - zanik mocy

kozaR - 20-01-2011, 19:11
Temat postu: zanik mocy
witam. przejrzałem całe forum ale nie znalazłem tego co szukałem a mianowicie samochód mitsubishi carisma gdi 98 rocznik z dnia na dzien stracil moc i poczatkowo szarpał nie wkrecal sie na obroty to powymienialem:
sonde lambda, łącznik elastyczny tłumika + strumienica ( katalizator zapchany przegrzewał sie), świece NGK, filtr paliwa ten pod bezpiecznikami, przepływomierz używany, czujnik temperatury silnika ten co jest obok termostatu i samochód zaczał jeździć lepiej ale to nie jest to, ciśnienie sprawdzone na garach na rozgrzanym 13 bar na każdym z 4 ale na zimnym jakby nie palił na ktorys gar a dodam ze troche mnie to denerwuje bo samochod nie przyspiesza jak kiedys jakby brakowalo mu paliwa i tutaj zwracam sie do was o pomoc czy może to być awarią pompy wysokiego ciśnienia ?? albo wtryskiwaczy którys mógłby sie zapiec?? dodam że nie świeci mi sie kontrolka check engine, samochód zapala od razu zimą w te mrozy na dotyk , jedyna wada że troche wiecej pali, kreci sie w calym zakresie obrotów ale słabo jakby brakowalo paliwa

j-rules - 20-01-2011, 19:12

a fajki cewki wymieniales?
kozaR - 20-01-2011, 20:08

nie mechanik stwierdził że są dobre o mówił że fajkocewki to ewentualnie na ciepłym silniku by sie psuły, a można je jakoś sprawdzić ewentualnie która jest wadliwa czy wymiana wszystkich 4 z tego co sie juz orientowalem troche drogie sa
aren195612 - 20-01-2011, 20:19

kozaR napisał/a:
ciśnienie sprawdzone na garach na rozgrzanym 13 bar
małe to ciśnienie. W/g manuala 14,62 do 17,2 bara. Sprawdź ciśnienie na pompie WC, jest opis na forum co i jak.
kozaR - 20-01-2011, 20:23

hmm też mi sie zdawało że troche mało a jakaś przyczyna mniejszego ciśnienia na garach ???

[ Dodano: 20-01-2011, 20:27 ]
a jeszcze ostatni objaw ostatnio zobaczyłem znaczny ubytek oleju, miska nie jest skorodowana czy wina leży w zużytych pierścionkach ??? wtedy było by niższe ciśnienie na garach bo by gubiło i benzyną mi lekko śmierdzi z tłumika:/

aren195612 - 20-01-2011, 21:12

Dobry mechanik sprawdzając kompresję jest w stanie ocenić co nie tak, pierścienie czy zawory, "próba olejowa" powinna to wyjaśnić.

Pozdrawiam

marko81 - 21-01-2011, 13:22

moze ci sie rozrzad przestawił,wymien tez przewody wn od fajkocewek i sprawdz tps pamietraj ze na tps ma byc o ohm
kozaR - 21-01-2011, 16:25

rozrząd dobrze ustawiony , a czym moge sprawdzić ten tps??

[ Dodano: 24-01-2011, 19:25 ]
ciśnienie na pompie zmierzone na jałowym wynosi 2,8 volta prawie 2,9 a przy przygazowaniu rosnie do 3,2 volta mierzyłem voltomierzem , pozostaje mi sprawdzic tps

[ Dodano: 25-01-2011, 17:55 ]
po sprawdzeniu fajkocewek okazało się że na 3 garku według zaponu co jest ostatni 4 przekaźnik pradu nie przewodził , obroty sie ustabilizowaly pali teraz na 4 garki, moc wrocila i spalanie do normy wrocilo przy ekonomicznej jeździe teraz komputer wykazuje 5,7 litra przy 80/ 90 km/h a wcześniej nie schodzilo z 11 litrów



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group