[92-96]Colt CA0 - [CA1A ] 1.3 Brak mocy
doug22 - 21-01-2011, 19:50 Temat postu: [CA1A ] 1.3 Brak mocy Witam, posiadam Colta 1.3 CA1A z 1995 roku. Problem zaczął się od wymiany całego aparatu zapłonowego. Mechanik ustawił mi zapłon, wyregulował zawory. Silnik pracował, ale czuć było małe zamulenie. Gdy stawałem autem i wrzucałem na luz to ciągle były wysokie obroty silnika, które po dłuższej chwili opadały. Silnik wydawał inny dźwięk niż zwykle (chodził jak diesel lub traktor ). Pojechałem do drugiego mechanika, który przeczyścił mi silniczek krokowy (w tym silniku występuje ta część?O.o) Nie robił go do końca, bo nie wiedział co pierwszy mechanik przy nim grzebał np. czy nie ruszał przypadkiem rozrządu; odp nie ruszał. Teraz samochód ma takiego muła, że jechać nim się nie da. O co tu chodzi???
Wymienione:
- filtr paliwa
- swiece
- kable
- aparat zapłonowy (kopułka, palec etc)
Kontrolka ECU świeci normalnie i gaśnie tak jak zawsze gasła (nie sprawdzałem czy wywala jakieś błędy komputer)
Andrew - 21-01-2011, 20:03
Kable w kopułce i przy świecach dobrze stykają?
doug22 - 21-01-2011, 20:32
tak
Andrew - 21-01-2011, 20:36
Może zapłon źle ustawiony, jesteś pewien, że ok?
doug22 - 21-01-2011, 21:45
na 100% teraz nie wiem, 2 mechanikow przy nim grzebało. Jeden zapłon ustawiał. No, ale po czyszczeniu silniczka krokowego coś sie znów rozregulowało?
Andrew - 21-01-2011, 21:46
Zacznij od poprawnego ustawienia zapłonu.
ozzy89 - 21-01-2011, 22:25
andrew84 napisał/a: | Zacznij od poprawnego ustawienia zapłonu. |
dokładnie i ma być 5 stopni. Zawory były ustawiane na ciepłym czy na zimnym silniku ?
idas - 21-01-2011, 22:52
Moim zdaniem ustawił Ci 5 stopni, ale bez masowania złącza do ustawiania zapłonu (wtedy powinno być jakieś 10 ustawione, aby było w miarę ok), złącze jest przy ścianie grodziowej - taka brązowa wtyczka z zaślepką. Pin w środku łączysz z masą-np. akumulatora. Zaświeci się check engine (i nie zgaśnie dopóki nie odłączysz wtyczki od masy) i dopiero wtedy można ustawiać 5 stopni. Objawy wskazują jednoznacznie na opóźniony zapłon.
doug22 - 21-01-2011, 23:05
Cytat: | Zawory były ustawiane na ciepłym czy na zimnym silniku ? | NIe wiem tego
Jutro przyjedzie ten mechanik to się zapytam i ciekawe co mi powie
[ Dodano: 23-01-2011, 12:23 ]
Obróciłem aparat zapłonowy w prawo i silnik ożył, ale miał za wysokie obroty, cofnałem i na ... słuch ustawiłem aparat. Szczerze to nie mam zielonego pojecia jak ustawic zapłon. CHyba trzeba miec stroboskop nie? I gdzie przestwic to 5 stopni? O.o
|
|
|