To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Silnik się dławi...

kubus900115 - 21-01-2011, 22:13
Temat postu: [1G 90-94] Silnik się dławi...
Witam otóż mam problem z silnikiem. Silnik ładnie pali ale po odpaleniu ładnie reaguje na dodanie gazu itd po jakichś 2-3 minutach silnik dalej trzyma wolne obroty ale po dodaniu gazu dławi się i spadają obroty natomiast jak puszczę gaz silnik dalej trzyma wolne obroty. Nie mam pojęcia co to może być...
Adi_3kGT - 21-01-2011, 22:39

W mojej byłej Ecli także przy dodawaniu gazu stawał na 1.5 tys obrotów i spadał ,tak sie powtarzało . Wymieniłem silnik krokowy i bylo :wink:
zenek_bb - 22-01-2011, 02:37

bo silnik krokowy Ci się spalił i został na pozycji otwartej, dostawał za dużo powietrza, dodawał paliwa i tak w kółko do odcięcia przy 1500/2000obr bo był włączony IPS

Kubuś, temat z takim tytułem nadaje się do kosza... zmień go albo ja to zrobię

U Ciebie najprawdopodobniej będzie problem z czujnikiem temp. silnika, jednak są prawdopodobne też przepływka i TPS, nie napisałeś, że świeci Ci się CE a powinien, jak nie świeci to powiedz czy chociaż żarówka działa, przekręcasz na zapłon i ma się świecić chociaż przez chwilę, jak tak będzie, a podczas pracy silnika się nie świeci, odłącz przepływomierz, jak CE się zaświeci to znaczy że jest OK bo wyświetla błędy, jak się wtedy nie zaświeci oznacza to że żaróweczka CE podpięta jest do czegoś innego niż tam gdzie powinna i nie pokazuje błędów, zczytaj błędy ECU poza tym, sposób znajdziesz w tym temacie ślicznie przeze mnie opisane, daj znać jakie błędy wykazało. Nie stety Twój problem może nie okazać się po takim zczytaniu błędów i konieczne będzie podpięcie się loggerem do komputera.

kubus900115 - 22-01-2011, 10:58

Kontrolka CE raz się zapala a raz nie czasami nawet świeci na odpalonym silniku ale to przez moment...
zenek_bb - 22-01-2011, 13:30

No widzisz, problemem jest najprawdopodobniej w braku styku wtyczek lub uszkodzonych/załamanych kablach wiązki idącej do czujników temp. i sondy lamda, wiązka idzie pod termostatem oryginalnie i tam dochodzi do ich parcenia/twardnienia przez co pękają. Przy samym czujniku temp. cieczy dla ECU (czujnik na termostacie dolny z dwoma kablami) często ma ułamany kabel przy wtyczce, objawia się to tym, że kiedy "ma szczęście" styka i podaje odpowiednią temp silnika, natomiast kiedy "ma pecha" bo wpadniesz np. w dziursko, zrywa połączenie, ECU wpisuje temp. silnika awaryjnie na -63°F co powoduje gwałtowne wzbogacenie mieszanki i opóźnienie zapłonu (tak jak by silnik był dramatycznie zimny) przez to spadek mocy, dławienie i świeci CE. Zczytaj błędy ECU, powinno Ci wykazać błąd 21. Kable od sondy lambda mogą mieć podobnie, jednak by to wykluczyć należy podpiąć się loggerem i sprawdzić działanie sondy gdyż błąd sondy lambda jest trudny do uchwycenia z kilku powodów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group