| 
				
					| Pajero II - Lift zawieszenia
 
 jawaldek - 22-01-2011, 17:24
 Temat postu: Lift zawieszenia
 Przenoszę do nowego tematu bo zaginął
 Cytat:
 poszukaj tutaj
 http://www.sferamydlo.com.pl/Zbyszek/Pajerko/
 
 zainteresowało mnie to  Lift przodu w Pajerko/  07-Sep-2006 14:58
    lift cheewy.jpg 07-Sep-2006 14:58 19K czyj to pomysł/wykonanie ?? o ile poszedł samochód do góry?? rico.1 - 23-01-2011, 15:17
 
 Takie rozwiązanie też kiedyś mnie zaciekawiło,  ... ale na dobrą sprawę:
 - środek ciężkości drastycznie się zmienia
 - prześwit osi pozostaje bez zmian
 - wymaga zastosowania dużo większych kół
 - duża ingerencja w zawieszenie
 - ciężko z dostępnością takich zestawów (choć swojego czasu spotkałem się z tym gdzieś na stronach us)
 Moim zdaniem tą samą skuteczność w terenie można osiągnąć tradycyjnie, czyli:
 - lift budy 2-3"
 - lift zawieszenia 2-3"
 - koła 33-35"
 Chyba że już wszystko zrobione i jeszcze za mało
   jawaldek - 23-01-2011, 16:13
 
 
 tego najbardziej się właśnie obawiam bo co za tym idzie ewentualność wywrotki/rolki większa 	  | Cytat: |  	  | - środek ciężkości drastycznie się zmienia | 
 ale wtedy łatwiej jest 	  | Cytat: |  	  | - prześwit osi pozostaje bez zmian | 
 mam założone 31" prześwit na tylnym moście/gruszce jest  19cm. Jeśli założę 33" będzie o 2,5cm większy niby nie wiele ale czasami bardzo przydatne 35" to już chyba duża ingerencja w nadwozie a i spalanie duuuużo większe obecnie +/- 14 a i niestety,przy 35", częstsze wizyty związane z wymianą łożysk=>> tym bardziej że na co dzień Misiek jest użytkowany 	  | rico.1 napisał/a: |  	  | - wymaga zastosowania dużo większych kół | 
 już jest zrobiony 	  | rico.1 napisał/a: |  	  | - lift zawieszenia 2-3" | 
  Ciekawe czy ktoś ma już coś takiego zamontowane ??? chętnie bym/byśmy wysłuchali opinii o użytkowaniu AndrzejM22 - 24-01-2011, 22:06
 
 Co by nie mówić rozwiązanie bardzo ciekawe. Widziałem już wcześniej na amerykańskich stronach takie rodzaje zawieszenia montowane w samochodach z niezależnym przednim zawieszeniem.
 Nie wiem jak się jeździ z takim czymś ale myślę ze nie dużo gorzej (o ile nie lepiej ) niż z liftowaną buda o 5 cali.
 Taka konstrukcja zawiechy na pewno nie tylko podnosi środek ciężkości ale i masy nieresorowalne przy kołach też się zwiększają co ma znaczenie przy większych prędkościach na drodze .
 Na zniwelowanie wysoko położonego  środka ciężkości jest sposób założenie bardziej odsadzonych felg i szerszych opon i samochód stanie się bardziej stabilny. A na masy nieresorowalene założenie bardzo dobrych i dobrze zestrojonych amortyzatorów ale  niestety i drogich .
 
 
 Na pewno zaletą takiej konstrukcji jest to ze zwiększają się kąty natarcia i rampowy  co w mocno pofałdowanym terenia ma znaczenie. Druga sprawa ze po takim podniesieniu półosie i przeguby pracują pod odpowiednimi kątami czyli maksymalnie liniowo. A to właśnie przez to ze półosie nie stoją w linii prostej tylko pod mocnym kątem w połączeni z dużymi kołami doprowadza do  rozrywania przegubów .
 
 
  	  | rico.1 napisał/a: |  	  | prześwit osi pozostaje bez zmian | 
 
 
 To akurat nie robi dużej różnicy bo jak by porównać Pajero z jakimś samochodem na identycznych oponach  co ma sztywny most z przodu np. Patrol czy G-klasa to Pajero ma z 5 cm więcej prześwitu z przodu.
 
 
 
  	  | jawaldek napisał/a: |  	  | mam założone 31" prześwit na tylnym moście/gruszce jest 19cm. Jeśli założę 33" będzie o 2,5cm większy niby nie wiele ale czasami bardzo przydatne | 
 
 
 
 
 U mnie na 33” prześwit pod mostem z tyłu  to ok 23 cm i musze powiedzieć ze te parę centymetrów robi kolosalną różnicę w terenie. Pajero na dobrych 31” zdziała w terenia naprawdę wiele ale na 33’ działa cuda .
 
 Na 35” w Pajero chyba bym się nie odważył  no chyba ze tylko dla szpanu po mieście bo jak w teren to mosty do wymiany na jakieś od Patrola albo Gelendy. Ewentualnie w teren zabierać wiadro przegubów .A do terenu to 35” jest niepotrzebne  bo 33” radzą sobie rewelacyjnie.
 dyzioo - 27-04-2016, 20:55
 
 Przymierzam sie do liftu zawieszenia IromMan, lub OME.
 Mam pytanie odnosnie wałów napedowych.
 1.Czy po wymianie amortyzatorów, spręzyn i drążków skrętnych z takiego zestawu (+2`) musze zrobic cos z wałami? Jakies podkładki itp...? Czy mozna bez problemu zrobić taki lift bez ingerencji w napędowe wały?
 
 2. Czy trzeba ustawiac geometrie po wymianie zawieszenia?
 
 3. Przy lifcie budy - nie ma to kompletnie znaczenia na kąty z jakimi współpracuje skrzynia i wały? (Ironiczne pytanie, ale wole miec pewnosc)
 
 Pozdro600.
 
 PS.
 Mam mozliwości samemu wymienic amorki, sprezyny. Dlatego pytam co z wałami napedowymu.
 Heilsberg - 27-04-2016, 21:10
 
 1.Nic nie musisz.
 2.Tak
 3. Nie ma znaczenia o ile nie podnosisz budy o 20 cm
 
 |  | 
 |  |