To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - Silnik pali na 2 lub 3 cylindry - gdzie szukac przyczyny.

i_Lolek - 25-01-2011, 06:57
Temat postu: Silnik pali na 2 lub 3 cylindry - gdzie szukac przyczyny.
tak jak w temacie.
jechałem dosyć szybko. silnik był już rozgrzany, ale nie na 100%.
dałem mu obroty coś około 4,5 - 5 tyś.
po jakimś czasie zorientowałem sie, że chodzi nie na wszystkich cylindrach.
jak odkręciłem świece, to zobaczyłem brązowy nalot na świecy z 3 i 4-go cylindra. bardzxiej intensywny był na czwartym. pozostałe świece były białe.
wymieniłem świece i kable 3 i 4-go cylindra, ale to nic nie zmieniło.
dodam, ze taki sam efekt był na gazie jak i na benzynie.

tak sobie myślę, czy może być to cos z aparatem zapłonowym. np. zwiększone ciśnienie oleju (przy wyższych obrotach) spowodowało, ze przedostał sie on do aparatu przez uszczelniacz.
a tak sie składa, że kable od 3-go i 4-go cylindra są na dole aparatu.
coś tam zalało/zwarło i iskry może nie być na 3 i 4-tym cylindrze.
iskry jeszcze nie sprawdzałem.

czy miał ktoś podobny problem ?

z tym olejem to tylko moje gdybanie, bo jeszcze nie widziałem aparatu zapłonowego od środka i nie wiem czy to jest możliwe.

p.s. stało się to w MSW, ale silniki są przecież te same.

mitsu_pl - 25-01-2011, 15:04

Sprawdź spręż na tych cylindrach co nie chodzą, bo coś wygląda jakby uszczelka się przepaliła między cylindrami...
Maniek16v - 25-01-2011, 19:59
Temat postu: Silnik pali na 2 lub 3 cylindry - gdzie szukac
Kolego moze byc przyczyna aparatu ale zeby cos tam oleju sie dostalo watpie nawet jak by sie dostal on ma wszystko zalane cewka , modul , sprzegacz optyczny szybkosci obrotow , sprzegacz optyczny TDC , ja osobiscie bym zobaczyl czy jest iskra a potem ewentualnie wtryski jak kable i swiece wymieniles w sumie w zaleznosci jaki masz silnik pozdro
i_Lolek - 31-01-2011, 18:25

dzięki mitsu_pl i Maniek16v.
sprawdzę sprężanie i iskrę.

[ Dodano: 31-01-2011, 18:23 ]
mitsu_pl napisał/a:
Sprawdź spręż na tych cylindrach co nie chodzą, bo coś wygląda jakby uszczelka się przepaliła między cylindrami...

to rozpoznanie sie potwierdziło.
na dwu pierwszych mam sprężanie 13 bar. a na pozostałych jest 2,5
tylko żeby napompować te 13 barów, to musiał sie nachechłać jakieś 7 może 10 sekund
czy to nie za długo ?

a jakiej firmy uszczelki byście polecili ?

mitsu_pl - 02-02-2011, 20:48

o ile wcisnąłeś gaz do dechy przy mierzeniu, bo jeżeli nie, to mogą być tego takie efekty.
Ja bym polecał elringa, reinz'a albo ajusa, w zależności co będzie dostępne i w jakich cenach.
Przy okazji ściągania głowicy polecałbym:
- wymianę uszczelniaczy trzonków zaworowych,
- docieranie zaworów (poprawi się szczelność komory spalania),
- planowanie głowicy (obowiązkowe przy takich przygodach)
;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group