To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

EVO - Techniczne - AYC- problem?

Mati555 - 25-01-2011, 17:44
Temat postu: AYC- problem?
Witam, moj pierwszy post wiec chcialem sie odrazu przywitac i pochwalic ze stalem sie dumnym posiadaczem EVO VI z 2000 roku,

lecz niestety po zakupie auta zrobilem 50km i gdy ponownie odpalilem samochod i ruszylem to po jakis 100m zaswiecila sie pomaranczowa kontrolka AYC i nie chce zgasnac,
gdy zgasze auto i odpale ponownie kontrolka znika ale zapala sie ponownie kiedy przejade 100m.

ktos wie co moze byc przyczyna i czy jest to powazne?

i chcialem jeszcze dodac ze jak kupilem auto to swiecila sie kontrolka ABS, czy ona moze miec wplyw na AYC?,
tyle ze z tym ABS troche pojezdzilem I AYC sie nei swiecil do dzisiaj.

Trik - 25-01-2011, 23:07

http://www.evo.org.pl/pri...a1828f796c5d355
i
http://www.evo.org.pl/pri...b74147aeb9d4761
Może tu Ci pomogą?

Bartek - 26-01-2011, 07:20

Miałem ten sam problem w Legnumie. Skończył się przełącznik ciśnieniowy odcinający pracę pompy po uzyskaniu ciśnienia roboczego. Często pomaga wymiana samego przełącznika na regulowany o ciśnieniu ok 9 bar (mam taki jakbyś chciał). U mnie nadmiar ciśnienia rozsadził obudowę pompy i uszkodził dyfer, więc szkód było sporo. Generalnie zjadłem zęby na ayc.
Mati555 - 26-01-2011, 15:18

dzwiwnasprawa, dzisiaj jest normalnie, zrobilem juz 20km i wszystko dziala oprocz abs
Bartek - 26-01-2011, 16:08

Jak blokuje dyfer, to szybko wymień przełącznik zanIm będzie za późno.
SPIDER158 - 07-09-2014, 19:30

Bartek, witam , mam problem z AYC w Galancie VR4, kontrolka zaświeca się za każdym razem po przejechaniu kilkudziesięciu metrów, proszę o pomoc
Bartek - 07-09-2014, 23:16

SPIDER158, Zworka między 1 a 4 pin złącza diagnostycznego i odczytaj błędy. Bez tego mogę tylko obstawiać błąd czujnika skrętu kierownicy lub (czego nie życzę) błąd zbyt niskiego ciśnienia w układzie
Seiji - 08-09-2014, 19:27

SPIDER158 napisał/a:
Bartek, witam , mam problem z AYC w Galancie VR4, kontrolka zaświeca się za każdym razem po przejechaniu kilkudziesięciu metrów, proszę o pomoc


z powodu korozji pompa nie jest w stanie wyprodukować odpowiedniego ciśnienia, wymień płyny, odpowietrz i sprawdź czy się będzie to powtarzać, jeżeli tak to nie zostaje ci nic innego jak wyłożyć wór złota na nową pompę w niewiadomym stanie bądź pięć worów na regenerację obecnej

SPIDER158 - 09-09-2014, 19:44

Jestem laikiem w temacie... Gdzie jest ta pompa i płyn? Zwarłem 1 z 4 ale nie wiem jak odczytać kod błędu, najpierw mruga kontrolka ABS 4 razy a potem razem z nią zaczyna mrugać kontrolka silnika i AYC, mam nagrany filmik, pomoże ktoś?
Bartek - 09-09-2014, 20:26

Liczysz błyśnięcia kontrolki. Długie impulsy, to dziesiątki kodu, krótkie to jedności czyli np. błąd 84 to osiem długich i cztery krótkie mignięcia. Chcesz odczytać błędy AYC, więc patrzysz na kontrolkę AYC - pozostałe migają błędy pozostałych systemów
robertdg - 09-09-2014, 20:55

SPIDER158 napisał/a:
Gdzie jest ta pompa i płyn?
Prawa tylna wnęka za nadkolem, zbiorniczek na płyn tak samo ale już w kabinie/bagażniku
SPIDER158 - 10-09-2014, 15:11

http://youtu.be/hwzasiKReOo filmik z kodem

[ Dodano: 10-09-2014, 15:11 ]
pojemnik z płynem znalazłem, stan jest OK, jaki to płyn?

Bartek - 10-09-2014, 16:38

Dia-Queen SP-III

Błędy AYC:
12 Power supply voltage (valve power supply) system (open- or short-circuit) 27-6
21 FR wheel speed sensor system (open- or short-circuit) 27-6
22 FL wheel speed sensor system (open- or short-circuit) 27-6
23 RR wheel speed sensor system (open- or short-circuit) 27-6
24 RL wheel speed sensor system (open- or short-circuit) 27-6
25 Wrong-diameter tire 27-8
26 Faulty wheel speed sensor 27-9
31 Steer sensor (ST-1, ST-2, ST-N) system (open-circuit) 27-10
32 Steer sensor (ST-N) system (short-circuit) 27-10
33 Steer sensor (ST-N) system 27-11
34 Steer sensor (ST-1, ST-2) system (short-circuit) 27-11
41 TPS system (open- or short-circuit) 27-12
51 Longitudinal acceleration sensor system (open- or short-circuit) 27-12
52 Longitudinal acceleration sensor 27-13
56 Lateral acceleration sensor system (open- or short-circuit) 27-12
61 Stop lamp switch system (open-circuit) 27-13
65 ABS monitor system (open-circuit or defective ABS) 27-14
71 Proportioning valve system (open- or short-circuit) 27-14
72 Directional control valve (right) system (open- or short-circuit) 27-15
73 Directional control valve (left) system (open- or short-circuit) 27-16
81 AYC relay system (open- or short-circuit) 27-17
82 Electric pump system 27-18 - przez 15 s. pompa nie była w stanie wytworzyć ciśnienia w układzie
83 Electric pump system 27-19

Jeżeli układ nie jest zapowietrzony, to pompa do regeneracji/wymiany. Na 100% można się o tym przekonać wkręcając manometr 15 bar w miejsce czujnika ciśnienia, włączając pompę "na krótko" na 10 s. - jak nabije 12-13 bar, to OK. Jak mniej niż 9 to problem

SPIDER158 - 10-09-2014, 17:05

Jak można odpowietrzyć taki układ? A znak ktoś może jakiegoś specjalistę ze śląska ? Byłem u kilku i nikt nie chce się podjąć, w serwisie autoryzowanym ze względu na krótszy VIN rozkładają ręce...
Seiji - 10-09-2014, 18:38

SPIDER158 napisał/a:
Jak można odpowietrzyć taki układ? A znak ktoś może jakiegoś specjalistę ze śląska ? Byłem u kilku i nikt nie chce się podjąć, w serwisie autoryzowanym ze względu na krótszy VIN rozkładają ręce...


4Turbo

płyn zalej Motul Multi ATF, ale najpierw w aktywnej części dyferencjału a później dopiero w systemie hydraulicznym



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group