Carisma - Ogólne - Problem z odpalaniem - czy to musi być usczelka pod głowicą?
MACIEK28 - 26-01-2011, 13:02 Temat postu: Problem z odpalaniem - czy to musi być usczelka pod głowicą? Witam Wszystkich Mitsumaniaków.
Od niedawna jestem posiadaczem Cari 1.6 w benzynce (rocznik 98) I od niedawna mam problem:-)
Zaczęło się w momencie pierwszych przymrozków. Auto z rana miało problemy z odpaleniem. Musiałem dodawać lekko gazu za każdym razem aby nie zgasło. W końcu i to nie pomagało. Auto po prostu przestało zapalać. Kręcił kręcił i kręcił i nie mógł zaskoczyć. Jakby nie brał benzyny. Jeden mechanik stiwerdził że to świece. Wymienił na oryginalne wszystkie 4 i auto sprawowało się bez zarzutu przez...2 tygodnie. Po tym czasie historia się zaczęła powtarzać dokładnie tak samo jak na początku. Teraz auto stoi aktualnie u innego mechanika, który twierdzi że to uszczelka pod głowicą. Jak powiedział "nawet na zimnym silniku jest bardzo wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia". Poprzedni mechanik twierdził że to nie może być uszczelka bo włacza się wentylator. Przyznam że jestem laikiem a nie chciałbym sie wkopać w dodatkowe, wysokie koszty za wymianę uszczelki pod głowicę. Proszę o pomoc! Pozdrawiam
p.s. aha ten drugi mechanik odpalił auto wyjmując i wkładając z powrotem świece.
Hugo - 26-01-2011, 16:20
To napewno nie uszczelka pod głowicą, ale co..? Trudno powiedzieć.
t0bin - 26-01-2011, 16:45
Witam wszystkich od jakiegoś czasu śledzę forum, ale dzisiaj wreszcie postanowiłem napisać mój pierwszy post
Miałem podobny problem, auto pomimo wielokrotnego kręcenia rozrusznikiem nie "odzywało" się, tak jak by nie dostawało paliwa... próbowałem wielu rozwiązań i wielu mechaników doktoryzowało się na niej, aż wybór padł na wymianę przepływomierza ( po odłączeniu przepływomierza też nie zapalał w chwili gdy nie chciał zapalić normalnie, a gdy palił normalnie to odpalał także ze odłączonym przepływomierzem ), koszt wymiany na sprawny używany na allegro ok 150 zł i problem od wymiany się nie powtórzył, a diagnozy były różne od uszczelki pod głowicą, poprzez kable świece po czujniki temperatury płyny chłodniczego Ja stawiał bym, że w Twoim przypadku owe problemy może wywoływać owa nieszczęsna przepływka
MACIEK28 - 27-01-2011, 11:41
Dzięki za sugestię. A jak długo autko działa Ci prawidłowo od czasu wymiany przepływomierza? i jak można zdiagnozować bezpośrednio funkcjonowanie przepływomierza? (wymaga to podłączenia pod kompa?).
pawelsonx - 27-01-2011, 11:49
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
t0bin - 27-01-2011, 18:33
Od wymiany przepływki nie miałem problemów nawet przy dużych mrozach a wcześniej to była loteria czy zapali czy nie Błędy "wymigałem" tak jak podaje kolega powyżej.
MACIEK28 - 27-01-2011, 19:14
dzięki panowie za odpowiedzi i podpowiedzi:-)
co do błędów to mechanik twierdzi ze komputer żadnych błędów nie wykazał. czy mimo to problem może być związany z przepustomierzem?
t0bin - 28-01-2011, 18:50
Z przepustomierzem może nie koniecznie ale dalej obstawiał bym za przepływomierzem Być może owy mechanik złota rącza zresetował komputer po czym zabrał się za sprawdzanie błędów Proponuję pojeździć trochę autem i wymrugać sobie błędy samemu, jeżeli są problemy z odpalaniem to przyczyna powinna się pokazać po podpięciu do komputera ( wymruganiu błędów ).
MACIEK28 - 01-02-2011, 19:09
tester szczelności uszczelki głowicy wykazał brak szczelności a zatem konieczność wymiany uszczelki. szykują się poważne koszty..
Andrew - 01-02-2011, 19:17
MACIEK28 napisał/a: | szykują się poważne koszty.. | Nie będą aż takie poważne, uszczelka ok. 100 PLN, planowanie głowicy ze sprawdzeniem- 100 PLN, robocizna i ewentualnie uszczelka pod pokrywę zaworów i uszczelniacze zaworów.
MACIEK28 - 01-02-2011, 19:32
+ kompletna wymiana rozrządu 550 zł.. (ale czy to konieczne?)
no i jeszcze olej + termostat
Andrew - 01-02-2011, 19:40
Cytat: | + kompletna wymiana rozrządu 550 zł.. (ale czy to konieczne?) | Odpowiedź w drugim temacie, który założyłeś... Dużo ten rozrząd coś
Enforcer - 01-02-2011, 21:47
MACIEK28 napisał/a: | kompletna wymiana rozrządu 550 zł |
U siebie wymieniałem: pasek, pompe wody, pasek wspomagania, pasek alternatora, rolkę i uszczelkę pod klawiature i wyszło mi 420 zł, więc dla mnie cena jaką zaśpiewano Ci za rozrząd, nawet jesli jest wliczona wymiana to i tak za dużo.
W drugim temacie pytasz czy wymiana jest konieczna. Oczywiście nie jeśli masz pewność że rozrząd na pewno był wymieniony 3 lata temu i od tego czasu auto nie przejechało większości przebiegu przewidzianego dla rozrządu. W innym wypadku lepiej wymienić niż szukać nowego silnika po zerwaniu paska...
Maretzky85 - 01-02-2011, 21:59
andrew84, jeszcze docieranie zaworów jak już głowica zdjęta, uszczelki pod kolektor wydechowy i ssący... a jeszcze nie wiadomo czy jeszcze coś nie wyjdzie po drodze...
robertdg - 01-02-2011, 22:14
Maretzky85, tego jeszczer to zawsze się znajdzie, bo to pasuje, tamto pasuje, to śrubki głowicy, do zestaw uszczelek pod kolektory i pokrywe, tu dodać, tam odjąc, ale zrobienie głowicy tak na super glan ta lala, to trzeba miec z tysiaka w kieszeni, nie prawdaż
|
|
|