To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] 2.0 GLS 4G63 - uszkodzony motor - aparat zapłonow

Jerrywrc - 27-01-2011, 22:58
Temat postu: [E33A 2.0] 2.0 GLS 4G63 - uszkodzony motor - aparat zapłonow
Witam,

Pewnego dnia galant zaczął falować na niskich obrotach i stopniowo spadał mu moc. Zmieżyłem kompresje i na 2 i 3 cylindrze wyszło jedynie po 6 atmosfer a na 1 i 4 po 11. Zdjąłem juz klawiature, wypiąłem wałki i odkręciłem głowice. Mam jednak problem jak zdemontować aparat zapłonowy, który przymocowany jest do kolektora . Napędzany jest wałkiem rozrządu, za cholere nie moge go wypiąć. Jak to zrobić ?
Okazało sie na pierwszy rzut oka, że uszczelki oczywiscie są uszkodzony ale jest także ubytek materiału ! w bloku silnika miedzy 2 i 3 cylindrem ok 3 mm wrzru, w miejscu gdzie byla zerwana uszczelka !

POMOCY !

mitsu_pl - 29-01-2011, 14:12

3 mm to za dużo, żeby szlifować, blok musi iść do planowania, ale przy tak głębokich wżerach nie wiem czy to się uda, w najgorszym wypadku masz do zmiany cały silnik... (najtańsza opcja)
Jerrywrc - 29-01-2011, 17:06

Wrzeru jest 0,3 mm :) gorzej, bo dalej nie moge wyjąć aparatu zapłonowego !?
mitsu_pl - 31-01-2011, 00:24

z tego co pamiętam to musisz odkręcić 2 śrubki nad i pod aparatem, wtedy on wyjdzie, tylko nie musi wcale łatwo wychodzić, możesz próbować go podważyć i delikatnie popukać (np. gumowym młotkiem)
Maretzky85 - 31-01-2011, 00:27

Ja pamiętam tylko jedną śrubkę :) Na górze. Na dole w E33 SOHC nie ma śrubki.
mitsu_pl - 31-01-2011, 21:06

Marku, nie chce się kłócić, bo ostatnio pod maskę zaglądałem jakie pół roku temu, a głowice ściągałem 2 lata temu, więc nie bardzo pamiętam :P
Mr V - 02-02-2011, 00:02

U mnie też jedna śrubka na górze. Klucz bodajże 13. Odkręcasz i ruszasz aparatem, on ma na końcu zębatkę więc ona musi wyjść. Jak nie będzie chciała wyjść to spróbuj poruszać kołem pasowym bo może mieć jakąś blokadę w tym miejscu (strzelam bo u mnie wyskoczył bez problemów.)

Co do kompresji spróbuj wlać troszkę oleju do cylindrów w których jest za niska i wykonaj jeszcze raz pomiar. jeśli kompresja wzrośnie to znaczy, że leżą Ci pierścienie, czyli do remontu. A jeśli nie to prawdopodobnie albo przedmuch na uszczelce głowicy albo padły zawory. Ale to tylko spekulacje i piszę to na podstawie tego co podałeś.
Pozdrawiam.

Jerrywrc - 03-02-2011, 21:10

Dzięki !

Aparat już zdjęty - trzeba było użyc trochę siły. Wydmuchało uszczelke między drugim a trzecim cylindrem - głowica do planowania - ubytek w bloku. Także do planowania - piersiecie do wymiany - popękały przy zamkach.

P.S.

Sciągnąłem cała ksiązke napraw do tego modelu w języku angielskim - ponad 2000 stron. Jak ktoś potrzebuje do służe pomoca.

Pozdrawiam !

Maretzky85 - 03-02-2011, 22:49

Jerrywrc napisał/a:
Sciągnąłem cała ksiązke napraw do tego modelu w języku angielskim - ponad 2000 stron.


Jest na forum w dziale downloads.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group