[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] 2.0 GLS 4G63 - uszkodzony motor - aparat zapłonow
Jerrywrc - 27-01-2011, 22:58 Temat postu: [E33A 2.0] 2.0 GLS 4G63 - uszkodzony motor - aparat zapłonow Witam,
Pewnego dnia galant zaczął falować na niskich obrotach i stopniowo spadał mu moc. Zmieżyłem kompresje i na 2 i 3 cylindrze wyszło jedynie po 6 atmosfer a na 1 i 4 po 11. Zdjąłem juz klawiature, wypiąłem wałki i odkręciłem głowice. Mam jednak problem jak zdemontować aparat zapłonowy, który przymocowany jest do kolektora . Napędzany jest wałkiem rozrządu, za cholere nie moge go wypiąć. Jak to zrobić ?
Okazało sie na pierwszy rzut oka, że uszczelki oczywiscie są uszkodzony ale jest także ubytek materiału ! w bloku silnika miedzy 2 i 3 cylindrem ok 3 mm wrzru, w miejscu gdzie byla zerwana uszczelka !
POMOCY !
mitsu_pl - 29-01-2011, 14:12
3 mm to za dużo, żeby szlifować, blok musi iść do planowania, ale przy tak głębokich wżerach nie wiem czy to się uda, w najgorszym wypadku masz do zmiany cały silnik... (najtańsza opcja)
Jerrywrc - 29-01-2011, 17:06
Wrzeru jest 0,3 mm gorzej, bo dalej nie moge wyjąć aparatu zapłonowego !?
mitsu_pl - 31-01-2011, 00:24
z tego co pamiętam to musisz odkręcić 2 śrubki nad i pod aparatem, wtedy on wyjdzie, tylko nie musi wcale łatwo wychodzić, możesz próbować go podważyć i delikatnie popukać (np. gumowym młotkiem)
Maretzky85 - 31-01-2011, 00:27
Ja pamiętam tylko jedną śrubkę Na górze. Na dole w E33 SOHC nie ma śrubki.
mitsu_pl - 31-01-2011, 21:06
Marku, nie chce się kłócić, bo ostatnio pod maskę zaglądałem jakie pół roku temu, a głowice ściągałem 2 lata temu, więc nie bardzo pamiętam
Mr V - 02-02-2011, 00:02
U mnie też jedna śrubka na górze. Klucz bodajże 13. Odkręcasz i ruszasz aparatem, on ma na końcu zębatkę więc ona musi wyjść. Jak nie będzie chciała wyjść to spróbuj poruszać kołem pasowym bo może mieć jakąś blokadę w tym miejscu (strzelam bo u mnie wyskoczył bez problemów.)
Co do kompresji spróbuj wlać troszkę oleju do cylindrów w których jest za niska i wykonaj jeszcze raz pomiar. jeśli kompresja wzrośnie to znaczy, że leżą Ci pierścienie, czyli do remontu. A jeśli nie to prawdopodobnie albo przedmuch na uszczelce głowicy albo padły zawory. Ale to tylko spekulacje i piszę to na podstawie tego co podałeś.
Pozdrawiam.
Jerrywrc - 03-02-2011, 21:10
Dzięki !
Aparat już zdjęty - trzeba było użyc trochę siły. Wydmuchało uszczelke między drugim a trzecim cylindrem - głowica do planowania - ubytek w bloku. Także do planowania - piersiecie do wymiany - popękały przy zamkach.
P.S.
Sciągnąłem cała ksiązke napraw do tego modelu w języku angielskim - ponad 2000 stron. Jak ktoś potrzebuje do służe pomoca.
Pozdrawiam !
Maretzky85 - 03-02-2011, 22:49
Jerrywrc napisał/a: | Sciągnąłem cała ksiązke napraw do tego modelu w języku angielskim - ponad 2000 stron. |
Jest na forum w dziale downloads.
|
|
|