To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] głosnośc silnika,sprzegło

marko81 - 28-01-2011, 10:37
Temat postu: [Cari 1.6] głosnośc silnika,sprzegło
Witam kolegów,mam pytanie.Przy jakiej predkości zaczynacie słyszeć prace silnika?Bo ja zauważyłem w swojej cari że tak około 110 km/h. I kolejne pytanie jak należy poprawnie ustawić sprzegło?
rogal133 - 28-01-2011, 22:24

a co rozumiesz pod pojeciem ustawienia sprzegla?? bo nie wiem co Ci sie dzieje czy bierze od dolu czy od gory czy o cos innego Ci chodzi a co do predkosci to przy 110 to jeszcze silnika nie slychac tylko wiatr bardziej dopiero tak 130 140 to silnik jest slyszalny tzn mowa oczywiscie na 5 biegu
pawelsonx - 28-01-2011, 22:50

Sprzegło się nie ustawia. Głośnośc silnika słyszalna w czasie jazdy jest wprost proporcjonalna do stanu technicznego silnika oraz stanu wygłuszeń i tłumików
rogal133 - 28-01-2011, 22:57

czasem mozna linke popuscic od sprzegła jesli jest juz na wykonczeniu sprzeglo ale to na krotka mete ale nie wiem jak to jest w carismie przed liftem bo po lifcie jest pompka i wysprzeglik wie sie nie poszaleje w tym temacie a co do glosnosci to glownie o wygluszenie chodzi i o tlumiki no bo stan techniczny to jakos tak glosno nie daje o sobie znac nawet jesli panewki slychac to przy rownej pracy silnika jakos szczegolnie tego nie slychac moze troche na zewnatrz
pawelsonx - 28-01-2011, 23:10

hydrauliczne sprzęgło jest przed i po lifcie
rogal133 - 28-01-2011, 23:14

no to wszystko jasne ze sie nie reguluje
SHARK1979 - 28-01-2011, 23:49

rogal133 napisał/a:
no to wszystko jasne ze sie nie reguluje

Jest jeszcze regulacja luzu pedału sprzegła śrubą nad ped gdy czuć lekką luke :)

marko81 - 29-01-2011, 17:10

Wymieniałem sprzegło i po montazu nic nie regulowałem ale jak pojezdziłem po miescie z dwie godziny to wyczuwałem po wcisnieciu sprzegła cari jakby nadal troche ciagneła wiec regulowałem przy pedale sprzegła poprostu dalem pompce wiecej do pracy,bodajże jak dobrze pamietam to nakretka kontrujaca ósemka.A tłumniki mam szczelne bo jak odpale to cichutko chodzi .

[ Dodano: 29-01-2011, 17:13 ]
ale wydaje mi sie wlasnie ze przy 110 na piatce to juz zaczyna byc slychac silnik.Moze nagram filmik i wkleje link do niego to zobaczycie.

rogal133 - 29-01-2011, 22:30

a biegi Ci nie zgrzytają jak wrzucasz?? głownie 1 i wsteczny??
Saqu - 30-01-2011, 18:11

marko81, To zrób głośniej muzyke ;)
Tak czy inaczej, ja np to i na luzie słyszę, że silniki chodzą, no chyba, że jest wyłączony... :)
tylko zależy jakie auto, jeden ciszej drugi głośniej :P

marko81 - 30-01-2011, 21:13

jedynie wsteczny czasem zgrzytnie na mrozie jak zimny jak stoi cała noc.
rogal133 - 30-01-2011, 22:43

nie to ze wsteczny Ci zgrzytnie jak jest zimny to jest normalne bo jakbys chwile dluzej przytrzymal sprzeglo to napewno by nie zgrzytnelo. a nie wyregulujesz tam przy pedale sprzegla tak zeby nie ciagnelo jedynie mozesz zmniejszyc luz na pedale ale to w drugą strone bedzie dzialalo jak za mozcno podkrecisz i wtedy sprzeglo bedzie sie slizgalo bez wcisniecia sprzegla, a luz na pedale musi byc zawsze bo inaczej (nawet jesli nie bedzie sie slizgalo to łozysko oporowe cały czas bedzie dopieralo do docisku i bedzie zuzywalo sie i docisk jednoczesnie. Pojezdzij troche i moze to sie ulozy i przestanie ciągnąc
marko81 - 31-01-2011, 11:34

z tego co zauważyłem przy tej własnie regulacji,po wyjeciu tej gumy od dzwigni lozyska oporowego przy wysprzegliku i swiecac latarka to lozysko oporowe caly czas przylega do docisku,obojetnie jak regulujac praca pompy
rogal133 - 31-01-2011, 16:12

to tak raczej nie powinno byc a tarcze napewno nową ci załozyli?? bo im tarcza jest bardziej starta tym te lapki od docisku sa blizej łozyska
marko81 - 01-02-2011, 19:09

Sam wymieniałem tarcze i łozysko to na 100% nowe włożyłem.Docisku nie wymieniałem bo wygladał jakby tylko farba była zdarta w miejscu pracy łozyska w docisku.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group