To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] FAQ: Odczyt błędów ECU w Eclipse 1G diodą LED

zenek_bb - 28-01-2011, 22:20
Temat postu: [1G 90-94] FAQ: Odczyt błędów ECU w Eclipse 1G diodą LED
Tu proszę jak podpiąć diodę na 12V (taka wbudowanym rezystorem) lub zwykła z dolutowanym rezystorem między 500-4000Ω, dłuższa nóżka diody to plus.

Błędy odczytuje się na włączonym zapłonie, aczkolwiek by poznać świeże błędy (aktualne) pierw resetuje się ECU (odpinając minusową klemę, a wcześniej kondensatory audio i inne dziadostwa trzymające prąd), po minimum 1 minucie podłączamy z powrotem, kręcimy silnikiem parę razy lub go odpalamy i gdy dostanie porcję błędów dopiero odczytujemy aktualne, niektóre błędy wyjdą po przejechaniu paru kilometrów (sonda lambda, knock sensor itp). Warto odczytać dwa razy, przed i po resecie. Nie wszystkie błędy powodują zaświecenie się CE.

Numer błędu odczytujemy po długości stanów wysokich, stan wysoki jest wtedy gdy dioda świeci, załóżmy, że zapiszę stan niski jako 0 a wysoki jako 1, to błąd numer 14 będzie wyglądał tak:
0000 1111 01 01 01 01 0000 (dioda się raz zapali na 1s. potem 4x mignie i tak w kółko)

błąd numer 22 tak:
0000 1111 00 1111 01 01 0000 (dioda się zapali 2x na 1s. potem 2x mignie i tak dalej)

błędy numer 11 oraz 31 jednocześnie:
0000 1111 01 0000 1111 00 1111 00 1111 01 0000 (dioda się raz zapali na 1s. potem raz mignie, na chwilę zgaśnie potem 3x zapali na 1s. i jeden raz mignie, potem znów wyświetli błąd 11 i znów 31)

kody błędów:

01010101 działanie ECU poprawne, brak błędów
01 (stan niski, potem cały czas wysoki) generalny błąd ECU "Replace engine control unit"
11 sonda lambda
12 przepływka (czujnik przepływu powietrza)
13 przepływka (czujnik temp. powietrza)
14 czujnik przepustnicy TPS
15 krokowiec ISC (spalona cewka, obwód lub driver w ECU)
21 czujnik temp. płynu chłodniczego
22 czujnik wałka rozrządu CAS (położenie wału)
23 czujnik wałka rozrządu CAS (położenie 1 cylindra w TDC)
24 czujnik prędkościomierza VSS (w tablicy liczników)
25 przepływka (czujnik ciśnienia)
31 czujnik spalania stukowego KS (Knock Sensor)
36 bramka OR cewki zapłonowej (liczenie obrotów)
41 wtryskiwacze benzynowe
42 pompa paliwa
43 czujnik temp. spalin zaworu EGR (wersja USA - California)

Błędy trzeba odczytywać jak się zaczyna CE świecić, a nie zastanawiać się czy auto jeździ normalnie czy nie i sprawę "olać".
Z wpiędą diodą, w przeciwieństwie do dataloggera, można jeździć cały czas, i zerknąć na nią kiedy się chce :)

Damian_Eclipse - 29-01-2011, 21:36

wow! super opisane. Czy to wszystkie mozliwe bledy? A co jesli jest kilka bledow? Kody beda odczytywane jeden po drugim?
zenek_bb - 30-01-2011, 11:42

Tak Damianku, ale proszę czytać ze zrozumieniem :) Jest napisane, że błędy będą wyświetlane jeden po drugim, a po wyświetleniu wszystkich zacznie od początku :)
Kazber - 31-01-2011, 23:55

ja polecam dataloggera jeśli ktoś ma lapka ze starym złączem com. Podziękowania należą się dla zenka który pomógł mi stworzyć do niego kabelek. Widzę, że nie próżnujesz i nawet jako moderator działasz dużo na rzecz forum. :notworthy:
zenek_bb - 01-02-2011, 00:05

Chłopie to ciekawe co powiesz jak zacznę wrzucać tu po kolei następne rzeczy...;) zbielejesz facet ;> ale dzięki za uznanie. Kolejne FAQ będzie już za niedługo... O dataloggerze też będzie, pod tytułem "TMOlogger w pigułce" i nie jest do tego potrzebny laptop z COM'em koniecznie :) Można skleić sobie USB->COM na przykład takie o!

[ Dodano: 01-02-2011, 00:05 ]
zapraszam do wzięcia udziału w ankiecie :)

Kazber - 02-02-2011, 12:28

mnie ankieta nie dotyczy bo mi się nie zapalił do tej pory check engine
viader - 02-02-2011, 13:10

Ja kupiłem ze świecącym się CE, auto jeździło normalnie więc nie było jakiejś paniki, potem kupiłem diodę i wymrugałem błąd TPS-a, który się poprostu wytarł i nie stykał przy różnym wychyleniu przepustnicy. Zanim wymieniłem czujnik przejeździłem tak chyba z rok czasu, nawet w międzyczasie przepaliła się ta wkurzająca żarówka :D Po wymianie tps-a i żarówki widuje ją tylko podczas odpalania auta.
zenek_bb - 02-02-2011, 15:02

Kazber napisał/a:
mnie ankieta nie dotyczy bo mi się nie zapalił do tej pory check engine


Kazberku, nie wszystkie błędy powodują poinformowanie poprzez CE, np. błąd Vss (czujnika prędkości), a jest on powodem np. nie trzymania podniesionych wolnych obrotów w czasie manewrowania oraz jazdy oraz niedziałanie tempomatu.

viader, auto jeździło bo obliczał mieszankę na podstawie powietrza które właśnie wlatuje do silnika (przepływka), po naprawie powinieneś zauważyć dużo szybszą reakcję na gwałtowne otwarcia przepustnicy :) wiem bo mi padł TPS 2 miechy temu (nie TPS tylko styk przy ECU od jego zasilania :) )

Kazber - 02-02-2011, 23:54

ja ogólnie coraz w ramach przeglądu podłączam mojego ecli pod dataloggera i błędów póki co nie uświadczyłem. Na razie nie narzekam :)
zenek_bb - 03-02-2011, 02:55

Ja od półtora roku jeżdżę z komputerem pokładowym Dell C600 :) Tutaj jeden z pierwszych filmów (jeszcze nagrywany starym telefonem). A tutaj foteczka nowsza trochę niż film, o rok :)



Ciekawie było jak miałem problem ze stykiem TPS, jadę jadę, szarpnęło, zaświeciło CE, patrzę na loggera a tam sonda lata dobrze, przepływka liczy, obroty są, knock sensor 0, a TPS na 0% :shock: , kopnąłem w okolice ECU, bum, szarpnęło, TPS ok, CE zgasło :D Oczywiście zrobiłem z tym jak tylko miałem czas, konektorek we wtyczce ECU, bo na TPSie pod maską nie było napięcia :)

iwoneczka2008 - 02-03-2011, 12:21

Witam:)Mam nadzieję, że mi pomożecie,Moje kochane autko mnie zawodzi i nie chce odpalić... :cry: Podczas jazdy zapaliła się kontrolka, o której tu mowa, tj. CHECK ENGINE, auto straciło moc, ale dojechałam do domu, potem jazda do mechanika, który stwierdził, że nie zna się na tych autach:(Eclipse stał kilka dni, a potem przestał odpalać. Z kodów wyszły błędy 3 4 5, które nie mam pojęcia co znaczą.Może ktoś wie???Kolega stwierdził, że pompa paliwa nie załącza się z kluczyka, od tamtej pory autko raz "zagadało", jak pokombinował z tą pompą i ze ssaniem...ale niestety on też nie bardzo się zna...Mówiono mi,że coś z przekaźnikiem może być, ale gdzie tego szukać?Liczę na pomoc forumowiczów, bo nie chcę oddać mojego ukochanego eclipsa za grosze na części ani wydawać tysiąca zł. na mechaników...Ps. samochód jest z 1993 roku, silnik 2,0 w benzynie...
kicek86 - 02-03-2011, 12:36

iwoneczka2008, nagraj lepiej filmik jak mruga dioda i pokaż nam, bo jak sama widzisz na początku tematu nie ma takich błędów jak 3, 4, 5, więc gdzieś błąd popełniłaś przy interpretacji. Jak masz blisko do sz-na to mamy tutaj specjalistę od eclipsów.
iwoneczka2008 - 02-03-2011, 12:43

Nie posiadam takiego filmiku niestety, a do Szczecina też kawałek...:(

[ Dodano: 02-03-2011, 13:20 ]
A może dasz jakieś namiary do tego specjalisty ze Szczecina???

marekrybnik89 - 13-03-2011, 21:29

a u mnie wiem ze krokowy jest zepsuty a dioda nic nie pokazuje, wyświetla tylko wtryski ale to po jeździe na gazie, albo coś jest z elektroniką pokombinowane albo coś źle sprawdzam.
zenek_bb - 13-03-2011, 22:31

dobrze sprawdzasz, ECU ma kod błędu ale nie ma wyjść diagnostycznych stwierdzających brak poboru przez cewki krokowego ;p nie wiem dlaczego tak zrobiono, skoro jest to jedna z najczęściej samopsujących się części ele ;p


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group