[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Problemy z silnikiem, przerywa, strzela w katal
bartekino - 29-01-2011, 10:12 Temat postu: [EA2A/W 2.0] Problemy z silnikiem, przerywa, strzela w katal Witam. Przepraszam ze utworzyłem nowy temat ale boje się już o mojego galanta i tylko Wy mi możecie pomóc. Po wymianie nagrzewnicy mam straszne problemy z galantem. Po odpaleniu ładnie wchodzi na obroty ok 1500 ale słychać nierówna prace silnika a po dodaniu gazu przerywa, a na biegu jałowym strasznie faluje. Po dodaniu tak mocniej gazu słychać tak jak by lekkie strzały w katalizator. Auto u mechaników, żadnych błędów nie pokazuje komputer. Ale mechanicy sami nie wiedza ostatnia diagnoza u niego to cos nadmieniał o wymianie motoru na nowy. Coś czuje ze jeszcze bardziej mi go uszkodzą jak tak dalej pójdzie, dla tego pisze do was o pomoc. Auto przed wymiana nagrzewnicy chodziło dobrze jeszcze nie jest do końca poskładane miedzy innymi tej rurki nie zamontowałem
ktoś orjetuje sie od czego ona jest i czy może być przyczyna tego zachowania silnika ?? jak nie to co mam im podpowiedzieć bo już brakuje mi sił. W sumie już chcieli wymieniać; świece,kable, dwie cewki, krkowiec, sonda lambda a na koniec cały silnik licze na pomoc z waszej strony. Pozdrawiam
mario mario - 30-01-2011, 07:54
A kto ci wymieniał ta nagrzewnicę?
robertdg - 30-01-2011, 10:13
mario mario, to było handmade
bartekino, brzmi to na wypadanie zapłonu, nie uszkodziłeś gdzieś instlacji, albo nie odpiąłeś czegoś przypadkiem, oglądałeś wiązke
bartekino - 30-01-2011, 10:14
Nagrzewnice sam osobiście wymieniałem
[ Dodano: 30-01-2011, 10:22 ]
robertdg, wszystko starannie składałem więc raczej nic nie uszkodziłem i wszystko wpiąłem tak jak było, największe problemy były na konsoli środkowej ale tam raczej też wszystko powpinałem a nawet to chyba nic ważnego tam chyba nie było co mogło by tak wpłynąć na prace silnika??
robertdg - 30-01-2011, 10:27
No za centralną konsolą jest ECU.
bartekino - 30-01-2011, 10:53
robertdg napisał/a: | No za centralną konsolą jest ECU. | tam nic nie wypinałem, ECU jest centralnie pod nagrzewnica tak ?? tylko ze po wyjęciu nagrzewnicy było na tym trochę płynu z chłodnicy...
mario mario - 30-01-2011, 11:36
bartekino napisał/a: | tam nic nie wypinałem, ECU jest centralnie pod nagrzewnica tak ?? tylko ze po wyjęciu nagrzewnicy było na tym trochę płynu z chłodnicy... |
Wyprzedziłeś mnie bo miałem o to zapytać, czy przy demontażu nagrzewnicy nie ulało ci się płynu. Sama wymiana nagrzewnicy nie ma najmniejszego wpływu na działanie układu zapłonowego. Jak rozpinałeś coś pod maską to też mogła ci zalać zapłon, przewody lub inne elementy zapłonu. Ja miałem taki przypadek jak sprawdzałem szczelność instalacji gazowej. Wiadomo, psikałem wodą z płynem do naczyń. Przewody i ich połączenia przebiegają nad aparatem zapłonowym, Zaraz po takim sprawdzeniu zaczął mi przerywać, głowiłem się co i jak, doszło do tego że mi nawet zgasł. Ale po dedukowałem, wziąłem płyn do ręki i odpaliłem gala no i lekko psiknąłem na kopułkę, od razu silnik zgasł. Suszarka do włosów pomogła, ale i tak kopułkę wymieniłem bo już miała przebicie. To tak w kwestii zalania układu zapłonowego. Może być tak, ze masz pękniętą kopułkę i woda mogła się tam dostać. A może być tak, że woda, która się wylała po nagrzaniu silnika zaczyna parować, a para osiada na elementach układu zapłonowego. Mimo tego co napisałem obstawiam, ze coś skiepściłeś jak podłączałeś to co rozmontowałeś.
marcinzam - 30-01-2011, 12:27
ale przy wymianie nagrzewnicy pod maską raczej nic się nie robi ?, może ten płyn co piszesz wylał się na jakąś wiązkę oby nie do ecu
Hugo - 30-01-2011, 12:37
W 2.0 nie ma aparatu zapłonowego.
mario mario - 30-01-2011, 14:21
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60235
robertdg - 30-01-2011, 15:54
mario mario, EA2 nie ma aparatu zapłonowego
bartekino - 30-01-2011, 17:47
robertdg napisał/a: |
bartekino, brzmi to na wypadanie zapłonu, nie uszkodziłeś gdzieś instlacji, albo nie odpiąłeś czegoś przypadkiem, oglądałeś wiązkę | Powiedz mi czy za deska sa jakieś kostki które mogą za to odpowiadać ?? bo juz zgłupiałem sam, może faktycznie czegoś nie podpiąłem kurcze akurat jak tak pilnie auto potrzebuje wszystko musi się pieprzyć. robertdg, powiedz mi jeszcze czy może mieć ta rurka jakiś wpływ na to wszystko ??
robertdg - 30-01-2011, 18:01
Ta rurka to raczej chyba jakiś wspornik, stelaż, nie wydaje mi sie aby miała mieć na to wpływ.
bartekino - 31-01-2011, 17:16
Właśnie wróciłem od mechanika, odłączyliśmy TPS (to czarne przed rurą od dolotu powietrza) i już się zacząłem cieszyć bo po jeżdzie próbnej było o wiele lepiej w sumie było ok oprócz obrotów i pomarańczowej ikonki na desce. Wiec postanowiłem wrócić autkiem do domku i 200 metrów przed domem znowu zaczął przerywać nie miał siły żeby wejść w obroty... Co to do cholerki może być ??
wilukce - 31-01-2011, 17:25
Mi to wygląda na problemy albo z układem zapłonowym, albo z MAFem lub sondą lambda. Może gdzieś masz jakieś przebicie na kablach albo fajko-cewkach. Albo cewka padła od jednego garnka.
|
|
|