To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Części do skrzyni manualnej Sigma 12V potrzebne POMOCY!!

emre - 30-01-2011, 15:05
Temat postu: Części do skrzyni manualnej Sigma 12V potrzebne POMOCY!!
Cześć wszystkim. Nabyłem na dniach Sigmę o której pisaliście już nie raz. Mianowicie chodzi o czarnego sedana który był na sprzedaż w Górze Kalwarii później w Piasecznie a na koniec w Białej Podlaskiej. W aucie jak wiadomo wyskiakuje 4 bieg. Po rozebraniu skrzyni okazało się, że należy wymienić przesówkę oraz koło tego biegu. Wiem, że napewno ktoś z MitsuManiaków posiada jakąś uszkodzoną na części 8)

Chętnie odkupię te elementy za uzgodnioną kwotę. Proszę o pomoc :!:

jac33k - 30-01-2011, 15:17

Przy okazji zabezpiecz sobie dyfer. Chodzi o przespawanie wałka na którym siedzą zębatki od mechanizmu różnicowego. Później podam zdjęcia jak to zostało zrobione u mnie.
Slaw - 30-01-2011, 17:00

Uderz do mnie,powinienem mieć coś luzem.Z dyfrem też Ci wyjaśnię co i jak w końcu mój patent he he.
emre - 01-02-2011, 10:39

Koledzy nie wierzę, że nikt z Was nie ma tego czego potrzebuję :)
Kolega Slaw ma poszukać ale na razie nic mi nie wiadomo więc szukam bo moja Sigma marznie rozebrana :lol:

jac33k - 01-02-2011, 12:04

Manual do tego sprawny to rarytas. Części do niego też zbyt chętnie nikt się nie pozbędzie.
Niestety. Jeżeli planujesz doprowadzić to auto i usunąć inne drobne niedogodności to najlepszym wyjściem jest poszukanie drugiego egzemplarza w roli dawcy. Wtedy życie będzie prostsze a usuwanie usterek nie będzie uderzać po kieszeni i trwać tygodniami.

emre - 01-02-2011, 14:14

Chętnie bym tak zrobił ale tak się składa, że mam już 3 auta i nie mogę sobie pozwolić na przechowywanie kolejnego. Muszę naprawić tą skrzynię
Kontaktowałem się z serwisem w Lublinie i w ostateczności tam da się kupić części których potrzebuję. Oczywiście wolę odkupić od kogoś z Was

lukasz12 - 01-02-2011, 16:47

emre napisał/a:

Kontaktowałem się z serwisem w Lublinie i w ostateczności tam da się kupić części których potrzebuję. Oczywiście wolę odkupić od kogoś z Was


Z ASO? Jak się dowiesz to wrzuć ceny...się może okazać że za cenę jedno synchronizatora kupisz w USA na Ebayu komplet bebechów do skrzynki...

emre - 01-02-2011, 16:53

Tak z ASO. Przesówka łącznie z głównym trybem zazębienia czwartego biegu to koszt 1180zł netto o ile pamiętam. Do tego pytałem o synchronizator to był za 240zł. Do tego takie małe zapadki po dwadzieścia kilka złotych za sztukę. To są ceny dla zwykłego Kowalskiego dzwoniącego tam.

Ja dzwoniłem przez firmę kolegi i uzyskaliśmy na części dosyć dobry rabat chyba 30%. Mimo wszystko nie mało.

[ Dodano: 01-02-2011, 16:59 ]
Gdyby komuś się przydało to Pan z ASO przesłał nam meilem w pdf-ie obraz katalogowy skrzyni rozłożonej na części wraz z numerami części.

Swoją drogą to niezłe ździerusy :lol:
Będe twardy i znajdę takie części za normalną cenę. W ostateczności kupię drugą skrzynię.

Nie potrzebuje kompletu z ebay ponieważ mam problem tylko z czwórką. Reszta pracuje jak należy. Po rozebraniu też wygląda ok.

Slaw - 01-02-2011, 20:45

Z której strony nie patrzeć to dwa koła wyjdą jak nic
lukasz12 - 01-02-2011, 20:56

emre napisał/a:


Nie potrzebuje kompletu z ebay ponieważ mam problem tylko z czwórką. Reszta pracuje jak należy. Po rozebraniu też wygląda ok.


Wygląda...może i nie jest skatowana bo chodziła z 12V ale...za niewiele większe pieniądze masz komplet...ostatecznie sprzedasz na złomie ;>

http://cgi.ebay.com/ebaym...sQ5fAccessories

emre - 02-02-2011, 09:24

lukasz12 co mi po tym komplecie jak nie ma w nim tego czego potrzebuję :?
Najbardziej zużyta u mnie jest przesówka no i tryb stałego zazębienia czwórki zdało by się wymienić :)

lukasz12 - 02-02-2011, 10:57

emre napisał/a:
lukasz12 co mi po tym komplecie jak nie ma w nim tego czego potrzebuję :?
Najbardziej zużyta u mnie jest przesówka no i tryb stałego zazębienia czwórki zdało by się wymienić :)


Możliwe, ale zauważ że w opisie aukcji jest informacja że to rysunek poglądowy. Co to jest przesuwka? Ja w żadnym wypadku nie namawiam, ale tak jak napisał kolega wcześniej że majac tego typu auto najprościej mieć drugie na cześci. Czegoś potrzeba podchodzisz...wyciągasz i masz. Bez czekania, proszenia, dzwonienia, ponagalania i płacenia :-)

A swoją drogą możesz wrzucić ten PDF z cześciami...

emre - 02-02-2011, 11:03

lukasz12 napisał/a:
Przesuwka to ten widelec który przesuwa synchronizator?


Przesuwka to taki pierścień który chodzi po trybie bodajże 3 i 4 biegu, wyrobione zęby powodują luz na połączeniu przesówki z trybem dlatego po dodaniu gazu wyrzuca bieg czyt. zsuwa się przesówka :) . Sorry ale nie potrafię dokładnie słowami opisać.

Slaw szuka dla mnie części, być może się uda to we dwóch będziemy zadowoleni :biggrin:

lukasz12 - 02-02-2011, 11:05

Ok, rozuiem teraz mniej wiecej... :-) Ogólnie manuala nie rozbierałem bo nie mam...choc po ostatniej jeździe Hyundaiem XG 3.0 powiem tak że przy takim automacie to mi nie trzeba manuala. Szkoda że do Sigmy nie podpasuje :( (choć silnik w XG to 6G72 z drobnymi zmianami w elektronice)
emre - 02-02-2011, 11:07

lukasz12 napisał/a:
auto najprościej mieć drugie na cześci


To nie wchodzi w ogóle w grę. Mieszkam w bloku i mam z Sigmą już 3 auta.
Miałem już kiedyś Sigmę przez półtora roku i nie mam złych doświadczeń. Wszystkie normalne części były dostępne w sklepach a auto w ogóle się nie psuło :) . Myślę, że jak uda się naprawić skrzynkę to będzie mi bezproblemowo służyła.

Ps. Mam jeszcze Grand Cherokee 5.2 V8 i też nie ma trudności z utrzymaniem auta choć jest bardziej skomplikowane pod każdym względem niż Sigma.

[ Dodano: 02-02-2011, 11:17 ]
lukasz12 poprzednią Sigmę miałem w automacie ta niestety trafiła się w manualu. Wole jazdę automatami chociaż 12V w automacie jest powolna przy manualu.

Mieć dobry szybki automat to piękna sprawa :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group