Pajero II - Budowa zderzaka skrzynkowego
doomster - 30-01-2011, 20:10 Temat postu: Budowa zderzaka skrzynkowego Witam Kolegów,
chcę zbudowac przedni zderzak skrzynkowy pod wyciągarkę do mojej pojarki. Czy ktoś posiada moze fotostory z takiej budowy? Przyjmę także schematy, rysunki, linki, dobre słowo i porady etc:))
pozdrawiam
[ Dodano: 31-01-2011, 13:57 ]
Helloo...!
Nikt czegos takiego nie robił?
AndrzejM22 - 01-02-2011, 12:01
Jawaldek ma u siebie taki w Pajero gdzieś kiedyś wrzucał zdjęcia jak to wygląda . Napisz do niego napewno zdjęcia udostępni.
Ja miałem zamiar zrobić dla siebie taki zderzak ale jakoś koledzy wybili mi to z głowy bo w sumie mam ładne oryginalne przednie dwuczęściowe orurowanie.
doomster napisał/a: | chcę zbudowac przedni zderzak skrzynkowy pod wyciągarkę do mojej pojarki. |
A wyciągarka do Pajero to pasuje idealnie praktycznie bez przerabiana oryginalnego zderzaka. Poza kilkoma nacięciami. Jak chcesz to mogę podrzucić zdjęcia jak taka płyta pod wyciągarkę wygląda . Montuje się ją w przednia część ramy .
doomster - 01-02-2011, 12:25
DZieki za info, prosze podrzuc fotki jak to u ciebie wygląda..
Darek21 - 01-02-2011, 15:29
Witam
Ja tez prosze o zdjecia płyty pod wyciągarke
jawaldek - 01-02-2011, 18:44
doomster , Darek21 tutaj macie stronę co można coś podpatrzeć http://www.sklep4x4.pl/sklep/ na forum http://www.forum4x4.pl/ też można co nieco podpatrzyć ===>>> trzeba tylko się zalogować albo coś takiego sobie zafundować http://www.expedycja.pl/?...showProduct=219
Ja mam zamontowane coś takiego
<script src='http://img69.imageshack.us/shareable/?i=dscf7233m.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript> </noscript>
Co do dokumentacji to chyba nikt nie ma rozrysowanego szkicu i dodatkowo z wymiarowanego. Najlepiej jest zaopatrzyć się w karton,nożyczki,taśmę samoprzylepną i własną inwencję twórczą popartą podglądactwem na różnych stronach i ..... do dzieła
AndrzejM22 - 01-02-2011, 21:06
Zdjęcia płyty i montażu do ramy
A tak efekt końcowy z orurowaniem.
Uploaded with ImageShack.us
Płyta wykonana jest z blachy o grubości 6mm z tyłu przyspawany jest płaskownik dla lepszej stabilności płyty z przodu przyspawany kątownik 50mm ciepło gięty dla stabilności i do przykręcenia prowadnicy liny po bokach przyspawany kątownik 50mm ciepło gięty do przykręcenia do ramy . Całość przykręcona jest na 6 śrub 12mm do ramy po 3 na stronę w oryginalne otwory które były w ramie ; żadnego spawania i wiercenia w ramie. Samą płytę można wykonać nieco kruszą to prowadnica nie będzie wystawać tak mocno . Ja zrobiłem taką ponieważ tak mi pasowała pod orurowanie. Do montażu wyciągarki trzeba nieco naciąć przedni zderzak co by widzieć jak się lina na bębnie układa i aby prowadnice przykręcić ale tych zdjęć nie mam same wyjdą jak ktoś będzie robił
Mam nadzieje ze nieco naświetliłem sprawę. Pozdrawiam
jawaldek - 01-02-2011, 21:37
AndrzejM22 napisał/a: | A tak efekt końcowy z orurowaniem. | miałem kiedyś bardzo podobne orurowanie ===>>> zostało na jakiejś karpie ==>> to co pozostaje po ścięciu drzewa i nie wiadomo czemu jak raz jest na wysokości tych dolnych rurek Ja bym jeszcze, dla pełnej pewności, podciągnął te boczne blach (1 zdjęcie i 3 ) do tych dwóch wyżej znajdujących się śrub ==>> co 8 śrub to nie 6. Ciekawi mnie jak szybko zweryfikują Ci się te plastiki na zderzaku bo wierzaj mi błoto wciąga i to dosłownie Gratulacje za "samo róbstwo" bo to cieszy jak jasny gwizdek
doomster - 04-02-2011, 20:06
Dzieki za wszystkie informacje.
Bede robił też progi, i tu mam pytanie: Ile powinny wystawać poza obrys samochodu/ile cm od karoserii zeby robił pod hi-lifta a nie przeskadzał w terenie. Próg robic z profilu zamknietego czy z rury?
pozdr
jawaldek - 04-02-2011, 21:30
doomster napisał/a: | Ile powinny wystawać poza obrys samochodu/ile cm od karoserii zeby robił pod hi-lifta a nie przeskadzał w terenie. | najlepiej w jednej linii z kołami bo masz wtedy "ślizg" przy bocznym przechyle a i misiaczki nie mają podstawy że coś wystaje po za obrys. doomster napisał/a: | Próg robic z profilu zamknietego czy z rury? | rurę trudniej dopasować ja mam z profilu zamkniętego =>> kwadrat ==>>40x40. Będziesz miał tylko dylemat==>> na śruby czy spawać do ramy są za i przeciw obydwu metodom. Spawany mocniejszy ale może się rama poddać===>>> przy totalnie ekstremalnej jeździe. Na śrubach możesz ściąć śruby ratując ???? ramę. Ja mam spawane i już wiem jak się zachowują przy bocznym przechyle w głębokich koleinach ==>> jak ślizgi a i odległość od karoserii chroni ją. Dziś już ciemno jutro,jak chcesz, podrzucę fotki.
http://img204.imageshack....d=dscf7903d.jpg
|
|
|