To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Podgrzewacz bloku silnika

marcinzam - 02-02-2011, 12:04
Temat postu: [EA2A/W 2.0] Podgrzewacz bloku silnika
Znalazłem ciekawą rzecz ,oryginalny podgrzewacz bloku silnika zapobiegający zimnym startom silnika ,czy ktoś montował taki podgrzewacz ?

http://www.mitsubishipart...?products_id=79

Owczar - 02-02-2011, 14:53

Coś takiego było montowane w wersjach na Skandynawię. Z tego co wiem, to fj_mike taką ma. Ale nie wiem czy tego używa...
m6riano - 02-02-2011, 16:58

Owczar napisał/a:
Coś takiego było montowane w wersjach na Skandynawię. Z tego co wiem, to fj_mike taką ma. Ale nie wiem czy tego używa...


Ja też...niestety nie mam gniazdka w pobliżu więc nie używam

wilukce - 02-02-2011, 17:08

m6riano, a jak to działa ? :-)
Ja ostatnimi czasy zastanawiam się nad założeniem Webasto. Zima u nas jest bardzoo długa i przydała by się taka rzecz ;)

m6riano - 02-02-2011, 17:21

Szczerze mówiąc to nie wiem bo nigdy tego nie używałem ale wydaje mi sie że zasada jest prosta.
Masz w bloku silnika grzałke która podgrzewa albo wode albo olej i wtedy włączając silnik masz optymalną temperature.
Tak mi się wydaje.
ps. Dopóki nie pojechałem do blacharza żeby m i ogarnął maske, zderzak itd miałem taką wtyczkę w zderzaku którą się podłączało do sieci, może jak na wiosne zamonce nowy zderzak to wróce do tej opcji.

Andrew - 02-02-2011, 17:22

Owczar napisał/a:
Coś takiego było montowane w wersjach na Skandynawię.
Zgadza się mój znajomy ma to w L200. Podłącza się pod prąd i wtedy podgrzewany jest olej w silniku, jak odpalisz to autko już ciepłe, a co za tym idzie ciepło w środku też szybciej się pojawia :wink:
Owczar - 02-02-2011, 17:22

To elektryczna grzałka umieszczona w bloku silnika, którą podłącza się pod 220V. Funkcjonalność rozwiązania bardzo ograniczona.
m6riano - 02-02-2011, 17:26

Owczar napisał/a:
To elektryczna grzałka umieszczona w bloku silnika, którą podłącza się pod 220V. Funkcjonalność rozwiązania bardzo ograniczona.


Nie wiem jak u Ciebie..ale u mnie to 230 płynie... :lol:

Owczar - 02-02-2011, 17:40

m6riano, a jesteś tego pewien? ;> Sprawdź, bo u mojej dziewczyny w mieszkaniu było ostatnio 224V :)

Zresztą to w tym wypadku ma niewielkie znaczenie, tym bardziej że gdy galant był sprzedawany na rynku w 1997 roku, to w gniazdkach płynęło 220V :)

m6riano - 02-02-2011, 17:51

Wiem ..wiem..żartuje...ale myśle że te 10V dla grzałki nie zrobi większej różnicy...;-)
fj_mike - 02-02-2011, 18:58

marcinzam napisał/a:
Znalazłem ciekawą rzecz ,oryginalny podgrzewacz bloku silnika zapobiegający zimnym startom silnika ,czy ktoś montował taki podgrzewacz ?

Mam montowany przez dilera (Szwecja) systemu DEFA, Inter Cars posiada takie w ofercie. Grzałka podgrzewa płyn chłodniczy. Obecnie używam tego praktycznie codziennie.

Wtyczka u mnie znajduję się na zderzaku. Dodatkowo mam podprowadzone gniazdko 230V do kabiny, przy nogach pasażera. Możesz podłączyć "farelkę" (coś lepszego, żeby misiek się nie spalił :D ) i jednocześnie nagrzewać wnętrze. Przydatne przy sporych mrozach ;)

Zalety:
- tanie w zakupie
- bezawaryjne

Wady:
- trzeba mieć gdzie podłączyć

Jeżeli masz możliwość podłączenia kabla do grzania już wieczorem (na terenie posesji lub w garażu) rano pozstaje tobie tylko wpięcie wtyczki, bez wychodzenia z domu. Ja niestety dygam rano i podłączam ;)

Czas nagrzewania - nie wiem :D Podgrzewam około pół godziny i jest ok. Czas nagrzewania jest uzależniony od temp zewnetrznej. Płyn jest nagrzewany do około 40st.
Silnik uzyskuje właściwą temp po ok 1,4km. Kilka razy sprawdzałem.

Bez nagrzewnia przy jeździe w całości miejskiej spalanie wynosiło nawet 16l :D
Ostatni pomiar i utrzymany rygor nagrzewnia (żonę ciężko przekonać :D ) - 12l/100km.

Mam nadzieję, że trochę rozjaśniłem.

m6riano - 02-02-2011, 19:08

fj_mike napisał/a:
marcinzam napisał/a:
Znalazłem ciekawą rzecz ,oryginalny podgrzewacz bloku silnika zapobiegający zimnym startom silnika ,czy ktoś montował taki podgrzewacz ?

Mam fabryczny systemu DEFA, Inter Cars posiada takie w ofercie. Grzałka podgrzewa płyn chłodniczy. Obecnie używam tego praktycznie codziennie.

Wtyczka u mnie znajduję się na zderzaku. Dodatkowo mam podprowadzone gniazdko 230V do kabiny, przy nogach pasażera.


Dokładnie tak samo mam..nawet się zastanawiałem po co gniazdko sieciowe skoro nie działa(myślałem że może jakaś przetwornica jest)

endriu323f - 03-02-2011, 23:13

A mógł byś wrzucić fote jak to masz zamontowane tz. w którym miejscu.
od początku zimy chodzi mi pogłowie wstawienie takiej grzałki :lol:

fj_mike - 04-02-2011, 18:17

Wtyczka znajduje się przy prawym świetle przeciwmgielnym, mały czarny kapselek.
Dalej jeden kabel jest podprowadzony do kabiny, drugi do grzałki.

endriu323f - 04-02-2011, 23:34

Dzieki :wink: ale chodziło mi raczej gdzie w bloku silnika jest zamocowana i w jaki sposób ta grzałka. Kabel zasilajacy to zawsze sie gdzies poprowadzi


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group