To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - Osłony podwozia

mstrucz - 02-02-2011, 12:11
Temat postu: Osłony podwozia
Fajną stronę wyczaiłem i tam jest coś takiego w sprzedaży:
http://www.pinin.ru/page.php?4.0

U nas ta osłona kosztuje coś koło 2500 zł bez montażu (te same zdjęcia widziałem na jakiejś stronie 4x4) a u nich niecałe 500.
W związku z tym stwierdziłem że zrobię coś podobnego (tylko zwykłą płytę aluminiową o wym ok. 70x100 cm jako przedłużenie fabrycznej osłony silnika). Nie uprawiam offroadu (zresztą mam MPI), ale na drogach szutrowych często są kamienie co strzelają w podwozie - nie chciałbym uszkodzić skrzyni lub rury.
Czy widział z was ktoś jakiś sposób na zrobienie osłony tylnego tłumika? (myślałem o wykorzystaniu haka).

jawaldek - 02-02-2011, 14:15

mstrucz napisał/a:
ale na drogach szutrowych często są kamienie co strzelają w podwozie - nie chciałbym uszkodzić skrzyni lub rury
skrzynia powinna mieć fabryczną osłonę a na rurę??? myślisz o wydechu ???? podaruj sobie bo aby uszkodzić tłumik to chyba na jakiś ostry kamienisty off-road musiał byś pojechać a osłonę ewentualną to tylko do rury możesz mocować bo przecież rura nie ma sztywnego połączenia z ramą==>>wisi na gumach.
mstrucz napisał/a:
i tam jest coś takiego w sprzedaży:
http://www.pinin.ru/page.php?4.0
fajnie to wygląda ale nie jest praktyczne bo jak wkleisz ==>> piszesz ze nie uprawiasz off-road-u do czasu Kolego do czasu, to cała ta osłona jak się przyssie to lepiej niż nie jeden ekstra klej będzie trzymać :wink: Po za tym dodatkowy zbędny całkowicie ciężar, brak dobrej wentylacji wszystkiego co jest pod spodem,zbiorowisko błota==>> pożywka dla rudy. Jesli nie jeździsz w off-road to osłony fabryczne powinny spokojnie wystarczyć==>> nawet dla szutrowych kamieni :mrgreen:
mstrucz - 02-02-2011, 14:44

W Pininie osłona kończy się zaraz za silnikiem, przed przednim mostem, skrzynia nie jest chroniona niczym poza belką przykręconą do ramy. Ja tą osłonę właśnie chcę dlatego, że po osie w błocie nie jeżdżę - wiem że wtedy może się "przykleić". Takie osłony jako wyposażenie do turystyki szutrowo - piaskowo - asfaltowej myślę że się sprawdzają - zresztą zobaczę jak zrobię, bo wydawać nie zamierzam na to żadnej kasy (płyte aluminiową 3mm mam) nie zamierzam też robić żadnej hermetyki - spód auta i cała płyta będzie normalnie możliwa do oczyszczenia.
Osłonę tłumika chcę wykonać tak aby sobie dyndał nad nią - nie przymocowaną do tłumika tylko do ramy. Wizualnie widziałem coś takiego w starej Vitarze (fabryczne) lub coś na podobieństwo pakietów stylistycznych "off road" do np. Pandy, tylko że funkcjonalnych. Tłumik w Pininie jest tak zawieszony, że jest najniższym miejscem od tyłu - hak jest wyżej, więc już kilka razy jak parkowałem tyłem w zmrożonej zaspie (a tak niestety czasem muszę w pracy) to się opieram właśnie tym tłumikiem. W zasadzie to nie musi być nawet blacha (nie tak jak osłona zbiornika paliwa) tylko jakiś "kosz" z prętów/płaskowników (coś jak osłona miski olejowej w 125p) żeby się nie grzało.

jawaldek - 02-02-2011, 16:12

mstrucz napisał/a:
W Pininie osłona kończy się zaraz za silnikiem, przed przednim mostem,
?????? to w Pininie jest przedni most ??????
mstrucz napisał/a:
cała płyta będzie normalnie możliwa do oczyszczenia.
uwierz mi będzie ciężko no chyba że wjedziesz w jakąś rzeczkę lub potok. Ja osobiście kerszerem po każdym wyjeździe w teren ,jesli nie było wodnej przeprawy,w błotnisty teren myję nie tylko samochód ale i podwozie a i tak zostaje tego towaru dość dużo===>>> widać to dopiero będąc na kanale. Ale najważniejsze jest to że Sam będziesz to robił i będziesz miał z tego satysfakcję.
mstrucz napisał/a:
więc już kilka razy jak parkowałem tyłem w zmrożonej zaspie (a tak niestety czasem muszę w pracy) to się opieram właśnie tym tłumikiem.
a gorący tłumik nie rozpuścił śniegu no gorzej jest gdy będzie to bryła lodu. Na forum jest gdzieś zdjęcie osłony tylko na L200 zamocowanej może znajdę to podrzucę.
http://forum.mitsumaniaki...=37989&start=15 i jeszcze
http://forum.mitsumaniaki...p=458633#458633

Może pomorze Ci w produkcji osłony na podwozie
http://www.burak.pl/produ...pajero-pinin-2/

mstrucz - 02-02-2011, 20:14

Most w sensie przedni dyfer.
Te osłony z burak.pl to właśnie rosyjski sheriff - i fajna różnica w cenie - w Polsce 2900 PLN a na stronie co podałem - 4900 rubli (czyli ok. 470 PLN). Te zdjęcia elki widzialem, fajnie zrobione, ale jak aż tak się bawić nie zamierzam, ot prosta osłona w kształcie prostokąta pod skrzynią i centralnym dyfrem.
A co do zasp to właśnie teraz są wielkimi bryłami lodu z piachem, a czasami też cofając można tą rurą w krawężnik albo jakieś coś uderzyć.

postrzepiony - 03-02-2011, 20:49

Na niektórych zdjęciach na tej ruskiej stronie jest fajniejsza rzecz czyli poszerzenia/osłony rantów błotników.
mstrucz - 09-07-2011, 23:58

No i założyłem tą płytę, taka prostokątna blacha aluminiowa 3mm 70 x 100 cm. Fajnie się z nią jedzie, można wszystko wymyć a cała skrzynia jest zakryta. Wystarczyło tylko zrobić otwory i przewiercić belę podtrzymującą skrzynię. Jest OK, jadąc polną drogą wyczułem, że działa ;) .
https://picasaweb.google.com/103658586229392595681/OsOna

sylwek12345 - 02-06-2016, 08:36

Ja mam założona z kwasówki trzeba bylo bo w terenie prawie chaczyl o ziemie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group